شناسهٔ خبر: 66760892 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیام تسلیت جامعه ورزش در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان

جامعه ورزش و جوانان ایران، شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان ایشان را تسلیت و تعزیت گفت.

صاحب‌خبر -
پیام تسلیت جامعه ورزش در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان/کامل نیست
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیئت همراه در سانحه سقوط بالگرد که یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در ورزقان آذریایجان رخ داد به مقام رفیع شهادت نائل شدند.
 
در پی این اتفاق جامعه ورزش پیام تسلیت صادر کردند.
 
 تسلیت رئیس AFC به رئیس فدراسیون فوتبال ایران 
رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و نایب رئیس ارشد فیفا شهادت رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی را به رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تسلیت گفت.
ابراهیم بن خلیفه شیخ سلمان، با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران شهادت رییس جمهور و هیات همراه وی را تسلیت گفت.
در این نامه آمده است:
رییس عزیز
به نمایندگی از خانواده فوتبال آسیا صمیمانه‌ترین پیام‌های تسلیت خود را بخاطر حادثه غم انگیز سقوط بالگرد و درگذشت ناگهانی رییس جمهوری اسلامی ایران آیت الله سیدابراهیم رییسی، سایر اعضای هیات دولت و کادر پروازی ابراز می‌کنم.
دعا‌های ما را از طرف خانواده فوتبال آسیا به مردم جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت و اندوهناک ابلاغ فرمایید.
روحشان قرین آرامش باد.
 
 تسلیت فدراسیون فوتبال عمان 
فدراسیون فوتبال عمان در پیامی درگذشت رییس جمهور ایران را تسلیت گفت.
محمد سلیمان، دبیرکل فدراسیون فوتبال عمان با ارسال نامه‌ای به هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون درگذشت رییس جمهور، وزیر امورخارجه و هیات همراه وی را تسلیت گفت.
عمیق‌ترین تسلیت صمیمانه ما را از فدراسیون فوتبال عمان به دلیل سقوط بالگرد حامل رییس جمهور ایران و هیات همراه پذیرا باشید. بدون شک این خبر غم واندوه فراوانی برای همگان دارد.
ما هم در سوگ این ضایعه بزرگ، به مردم جمهوری اسلامی ایران می‌پیوندیم.
 
 تسلیت رئیس فدراسیون فوتبال عراق 
رییس فدراسیون فوتبال عراق با ارسال نامه‌ای به رییس فدراسیون فوتبال درگذشت رییس جمهور ایران و هیات همراه وی را تسلیت گفت.
عدنان درجال، رییس فدراسیون فوتبال عراق با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران درگذشت رییس جمهور و هیات همراه وی را تسلیت گفت.
با اندوه و درد فراوان خبر حادثه غم انگیز سقوط بالگرد و درگذشت ناگهانی رییس جمهور اسلامی ایران آیت الله سیدابراهیم رییسی، سایر اعضای هیات دولت را دریافت کردیم.
از طرف فدراسیون فوتبال عراق صمیمانه‌ترین پیام‌های تسلیت را ابراز می‌داریم. در این موقعیت دردناک، ما فقط می‌توانیم تسلیت صمیمانه خود را ارائه دهیم. ما به توانایی شما برای غلبه بر این مصیبت اعتماد داریم و با عزم راسخ به جلو حرکت می‌کنیم.
 
 تسلیت فدراسیون کشتی 
جامعه کشتی کشور شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش در سانحه بالگرد را تسلیت گفت.
آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای افتتاح پالایشگاه تبریز با بالگرد عازم این شهر بودند در میانه راه دچار سانحه شدند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
جامعه کشتی کشور شهادت خادم الرضا و خادم ملت آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب ایران، آقای حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز، آقای مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور، تعدادی از محافظان و خلبان و پرسنل پرواز بالگرد را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و مردم عزیز و شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نماید.
 
 تسلیت فدراسیون هندبال 
رئیس فدراسیون هندبال در پیامی شهادت جان‌سوز رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.
علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در پیامی درگذشت جانسوز سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی، و جمعی از یارانش را تسلیت گفت. 
در متن پیام پاکدل آمده است:
شهادت جانسوز یار دیرین رهبری و انقلاب، خادم الرضا در شب منتصب به امام رضا (ع)، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (ره) و جمعی از خادمان صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب تأثر و اندوه خاطر گردید.
آن ذریه پاک حضرت زهرا (س)، عالم پارسا و مجاهد نستوه که عمر با برکت خود را در تاریخ انقلاب اسلامی در نهاد‌های مهم قضایی، سیاسی و فرهنگی کشور در خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت، یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی برای همیشه باقی خواهد ماند.
به نمایندگی از جامعه بزرگ هندبال این ضایعه عظیم را محضر مقام عظمای ولایت (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم و آحاد مردم شریف ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با اولیای الهی را مسئلت دارم.
علیرضا پاکدل
رئیس فدراسیون هندبال
 
 تسلیت کنفدراسیون هندبال آسیا 
کنفدراسیون هندبال آسیا در ایمیلی پیام تسلیت خود را برای درگذشت ریاست جمهور اعلام کرد.
در این پیام آمده است: جناب آقای دکتر پاکدل
ریاست محترم فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران
به نمایندگی از اعضای فدراسیون و هیات رییسه کنفدراسیون هندبال آسیا، به شما و مردم جمهوری اسلامی ایران عمیق‌ترین همدردی خود را برای درگذشت ناگهانی رییس جمهور ابراهیم رییسی ابراز می‌داریم. متاسفانه در اثر یک حادثه تلخ یک رییس جمهور پویا و مردمی را از دست دادید که بسیار تاثربرانگیز است. همه کسانی که از رییس جمهور شما شناخت داشتند برای از دست دادن ایشان شدیدا غمگین هستند. با این حال، سرمشق مدیریت و دستاورد‌های او به عنوان میراثی ماندگار برای همه هموطنان ایرانی اش باقی خواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به مدیریت و زندگی او در سال‌های متمادی افتخار کند.
با آرزوی آرامش و شفاعت
کنفدراسیون هندبال آسیا
 
 تسلیت فدراسیون والیبال 
فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران شهادت رئیس جمهوری و همراهان در حادثه بالگرد را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم ایران تسلیت گفت.
متاسفانه بعد از ساعت‌ها جستجو امدادگران زحمت کش، خبری ناگوار رسید که آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی و دیگر همراهان در سانحه بالگرد به شهادت رسیدند.
فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای شهادت رئیس جمهوری (خادم محرومان) و همراهان در حادثه بالگرد را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم ایران تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است؛
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری و همراهان را در آغوش گرفت. سال‌ها مجاهدت مخلصانه در میدان‌های مبارزه مختلف با دشمنان سرانجام رئیسی را به این مقام والا رساند.
فدراسیون والیبال شهادت ایران عزیزان را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله ارواحنا فداه، پیشگاه مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح مطهّر آنها تبریک و به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملّت ایران تسلیت می‌گوید.
بالگرد حامل رئیس‌جمهوری که برای افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر عازم شده بود یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.
 
 تسلیت فدراسیون قایقرانی 
فدراسیون قایقرانی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبانان و عوامل فنی و امنیتی در سانحه سقوط بالگرد در حین خدمت در استان آذربایجان شرقی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
فدراسیون قایقرانی ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران و خانواده این عزیزان پیامی صادر کرد.
در این پیام آمده است.
«بسم الله الرحمن الرحیم
اناالله وانا الیه راجعون
خبر شهادت رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی و همراهان ایشان در در حین خدمت در سانحه سقوط بالگرد موجب اندوه و تاثر فراوان شد.
فدراسیون قایقرانی ضمن ابراز همدری با خانواده‌های داغدار این عزیزان، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان گرانقدر ایشان را در این سانحه به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید. از درگاه یزدان پاک، رضوان و مغفرت الهی را برای همه این شهدای والامقام می‌طلبیم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و ملت شهید پرور ایران مسئلت داریم.
فدراسیون قایقرانی»
 
 تسلیت فدراسیون نابینایان و کم بینایان 
فدراسیون ورزش‌های نابینایان و‌ کم بینایان شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.
بسم الله الرحمن الرحیم
اناالله وانا الیه راجعون
خبر شهادت رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی و همراهان ایشان در حین خدمت در سانحه سقوط بالگرد موجب اندوه و تاثر فراوان شد. فدراسیون ورزش‌های نابینایان و‌ کم بینایان ضمن ابراز همدری با خانواده‌های داغدار این عزیزان، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان گرانقدر ایشان را در این سانحه به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید. از درگاه یزدان پاک، رضوان و مغفرت الهی را برای همه این شهدای والامقام می‌طلبیم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و ملت شهید پرور ایران مسئلت مینماییم.
 
 تسلیت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان 
فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان در پیامی شهادت رئیس جمهور مردمی و شهیدان خدمت را به ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
شهادت جانسوز خادم الرضا دکتر رئیسی رئیس جمهور مردمی و جمعی از خادمان صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب غم و اندوه بی پایان جامعه ورزش کشور به ویژه خانواده بزرگ ورزش جانبازان و توان یابان شد. رئیس جمهور دولت مردمی و هیئت همراهشان حین خدمت به مردم ایران عزیز اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
 
محنت این غم فراق بی پایان است و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محبوب کشورمان و هیئت همراهشان را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت شریف ایران عزیز اسلامی و خانواده معزز و داغدار این مسئولان خادم تسلیت و تعزیت می‌گوید و از خداوند متعال علو درجات، رحمت الهی و حشر با اولیالله را برای شهیدان خدمت و برای بازماندگان صبر جمیل را مسئلت می‌دارد.
 
تسلیت فدراسیون وزنه برداری
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نایل گردید و آسمانی شد.
فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران با نهایت تالم و اندوه، عروج رئیس‌جمهور مردمی، محبوب، پرتلاش و مجاهد، شهید آیت الله رئیسی و همراهان خدمتگزار ایشان، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف و وفادار ایران تسلیت می‌گوید. بی شک مسیر پرافتخار خدمت به ملت، با تاسی از مجاهدت‌های رئیس جمهور مردمی و خدوم ایران عزیز ادامه خواهد داشت.
سجاد انوشیروانی
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری
 
 تسلیت فدراسیون ورزش کارگری 
جواد رمضی رئیس فدراسیون، عروج رئیس‌جمهور مردمی و مجاهد، شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را خدمت رهبر معظم انقلاب و ملت مقاوم ایران تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت جواد رمضی به شرح ذیل است:
إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَ أَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ
بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رئیس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او.
داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی پرتلاش جناب آقای امیرعبداللهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.
این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.
 
 تسلیت فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی 
علی ایلکا در پیامی شهادت رئیس جمهور دولت مردمی و همراهانشان در سانحه بالگرد را به ملت شریف ایران تسلیت گفت. 
در متن این پیام آمده است: 
و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون 
خبر شهادت رئیس جمهور محبوب دولت مردمی، اندوهی را بر جای گذاشت که تا مدت‌ها بر قلب خیرخواهان و خادمان وطن سنگینی خواهد کرد. 
اقدامات آیت‌الله دکتر رئیسی و یارانشان در هیأت دولت با خدماتی برای کشور به خصوص حوزه ورزش و جوانان همراه بود که در تاریخ به یادگار خواهد ماند. 
بدون تردید پاداش عمری مجاهدت در مسیر رشد و اعتلای ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف و تلاش برای حل مشکلات آحاد ملت، علی الخصوص مظلومان و مستضعفان جز شهادت و وصال معبود نیست. 
اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش روستایی، عشایری کشور شهادت آیت الله دکتر رئیسی و همراهانشان در سانحه بالگرد را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنافداه، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفته و برای عزیزان سفر کرده علو درجات و برای خانواده معظم آنان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.
 
 تسلیت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی 
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران شهادت رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید آیت الله ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان را تسلیت گفت.
 
 تسلیت فدراسیون نجات غریق و غواصی 
مهدی حیدری در پیامی شهادت رئیس جمهور مردمی و تیم همراه ایشان را به ملت بزرگ و مقاوم ایران تسلیت گفت.
متن پیام مهدی حیدری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون 
 خبر شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی، خادم الرضا (ع) و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد بسیار تلخ و ناگوار بود و جامعه ورزش را متأثر کرد. 
 مطمئنا خدمات شایسته و ماندگار ایشان در دفتر پر افتخار ایران و انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد. شهید آیت‌الله رئیسی دلسوزانه به مردم خدمت کردند و در لحظه خدمت گزاری به مردم شریف نیز به درجه شهادت نائل آمدند. 
 اینجانب شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس محترم جمهور را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم ایشان و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و برای ایشان علو درجات الهی و برای بازماندگان صبر را مسئلت دارم.
 همچنین شهادت امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار محترم آذربایجان شرقی و هیئت همراه که در کنار رئیس جمهور فقید در حین خدمت گزاری به درجه والای شهادت رسیدند تسلیت می‌گویم و برای خانواده محترم این عزیزان از خداوند متعال صبر و آرامش را خواستارم.
 
 تسلیت فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا 
هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در اثر سانحه سقوط بالگرد در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
در این سانحه هوایی، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.
فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران همنشینی این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند متعال خواستار است.
 
 تسلیت فدراسیون گلف 
حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایۀ تأثر شدید جامعه ورزش شد.
ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ملت بزرگ ایران اسلامی برای مردم عزیزمان طلب صبر و اجر و محشور شدن این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.
بدون شک، وجود آرامش بخش رهبر انقلاب در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات‌آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها به سلامت عبور کرده است. همان‌گونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روز‌ها خواهد شد.
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
دکتر حمید عزیزی
رئیس فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران
 
 تسلیت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو 
محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پیامی، شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و دلسوز کشور و همراهان را تسلیت گفت.
متاسفانه باخبر شدیم حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب دولت مردمی و همراهانش حین خدمت و انجام وظیفه برای مردم ایران دچار سانحه شده و به شهادت رسیدند.
محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا به نمایندگی از خانواده بزرگ ورزش‌های آبی در پیامی شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی و هیئت همراه را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت رضوانی به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
خبر شهادت رئیس جمهور فقیه و شریف ایران، خادم الرضا آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه که حین خدمت و انجام وظیفه به مقام والای شهادت نائل آمدند موجب تاثر و اندوه ملت ایران گردید.
بدون شک خدمات و دستاورد‌های این عالم پارسا و مجاهد در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره در تاریخ کشور عزیزمان به یادگار خواهد ماند. از همین رو اینجانب ضمن عرض تسلیت این فاجعه دردناک و اسفبار به مقام معظم رهبری، خانواده‌های داغدار و ملت شریف ایران، از درگاه خداوند متعال برای شهدای این سانحه غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
 
 تسلیت فدراسیون کوه‌نوردی و صعود‌های ورزشی 
با قلبی آکنده از اندوه، شهادت ریاست گرانقدر جمهوری اسلامی ایران، خادم الرضا، خادم مردم ایران، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، آیت الله «سیدمحمد آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه را که در راه خدمت به مردم و در حادثه‌ی دردناک سقوط بالگرد، به درجه رفیع شهادت رسیدند، تسلیت عرض می‌نمائیم.
از خداوند متعال، مغفرت و رضوان الهی را برای یکایک این شهدای والامقام، و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان و ملت شریف ایران مسئلت داریم.
 
 
 تسلیت فدراسیون کاراته 
سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه ایشان پیام تسلیتی را صادر کرد.
در متن این پیام آمده است:
«بسم رب‌الشهدا
خبر شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان در حین خدمت موجب تاسف و تالم بسیار مردم شریف کشورمان گردید.
یاد و خاطره آیت الله رئیسی که عمر با برکت خود را در راه خدمت به نظام اسلامی و مردم سپری کرد و خدمات ماندگاری بر جا گذاشت، برای همیشه در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.
اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ کاراته ایران، شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان را به رهبر معظم انقلاب و مردم کشورمان تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای آن شهدای گرامی، علو درجات را خواستارم.»

نظر شما