شناسهٔ خبر: 66760643 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مقیمی:

آیت‌الله رئیسی را می‌توان به عنوان یک مدیر تراز نظام اسلامی به جامعه آیندگان معرفی کرد

طاهره مرادی

رییس دانشگاه تهران ضمن صدور پیام تسلیت در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی را می‌توان به عنوان یک مدیر تراز نظام اسلامی با سبک زندگی قرآنی به جامعه و آیندگان معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، متن پیام سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان به شرح زیر است:

" بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت مزد تشنگان خدمت است. مشیت الهی بر این تعلق گرفت که خادم‌الرضا، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی کشورمان حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همزمان با ایام ولادت ثامن‌الائمه حضرت امام رضا علیه‌السلام به جمع شهدای خدمت بپیوندند.

آیت‌الله رئیسی علاوه بر ویژگی‌های بارز و شاخصه‌های عمومی که در زمینه پرورش گفتمان عدالت‌محوری در سپهر ایران و جهان اسلام داشت، دارای مولفه‌هایی خودویژه و ناب در سبک مدیریتی و همچنین عیار ولایت‌پذیری بود؛ مولفه‌هایی که او را ممتاز و متمایز می‌ساخت.

نشانه‌ها ما را می‌خوانند؛ رئیس‌جمهور شهید کشورمان که با نام «سید محرومان» در دل‌ها جای داشت، در مأموریتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد که برای پیشرفت و افتتاح طرح‌های توسعه‌ای منطقه‌ای محروم عازم شده بود و در روزی این افتخار نصیبش گشت که متعلق به امام مهربانی است، همان امامی که سید مظلومان با عاشقی برایش خدمت می‌کرد.

بنابراین تاریخ از شهید سید ابراهیم رئیسی به عنوان شهید راه مدیریت جهادی، گفتمان عدالت‌خواهی و تلاش برای محرومیت‌زدایی و برافراشتن پرافتخارتر پرچم اسلام نام خواهد برد.

امروز نه تنها یک ایران به سوگ نشسته است بلکه اهالی فضل و علم در حوزه و دانشگاه، ثلمه‌ای را حس می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی همواره مورد احترام نهاد علم و دانشگاهیان بود، چراکه هماره به دانشگاه و دانشگاهیان احترام می‌کرد و به ظرفیت علمی و انسانی دانشگاه اعتماد داشت. همین که بارها در دانشگاه‌های کشور بویژه دانشگاه تهران حضور یافت، بارها در سخنان خود دانشگاه را اتاق فکر دولت می‌خواند و مشورت دانشگاهیان را در زمینه امور مختلف طلب می‌کرد، ویژگی برجسته و کم‌نظیر ایشان محسوب می‌شد.

یکی از اقدامات نمادین رئیس‌جمهور شهیدمان که دیگر به یک رسم تبدیل شد، این بود که وقتی می‌خواستند هدیه‌ای به مقامات خارجی اعطا کنند، یکی از محصولات دانش‌بنیان کشورمان را تقدیم می‌کردند. این از عنایت ویژه ایشان به دانش و نهادهای دانش‌بنیان و اعتقاد به اینکه فتح قله‌های پیشرفت و اهتزاز پرچم ایران و اسلام در دنیا از مسیر نهاد علم می‌گذرد، حکایت داشت.

آیت‌الله رئیسی نه فقط به طور شخصی بلکه همه اعضای خانواده ایشان بویژه سرکار خانم دکتر جمیله سادات علم‌الهدی از خانواده دانشگاهی کشور و دلسوز برای ارتقای فرهنگی و بومی‌سازی علم بویژه در حوزه تحول علوم انسانی و همچنین ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور محسوب شده و این دغدغه را با پیگیری‌های مؤثر به منصه ظهور گذاشتند. همچنین ایشان در محافل خصوصی همواره رسیدگی بی‌وقفه به امور دانشگاهیان، بویژه امور آموزشی و رفاهی دانشجویان و معیشت اساتید و کارکنان را مورد تاکید قرار می‌دادند.

دانشگاه تهران قرار بود روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در آئین اختتامیه کنگره بین المللی قرآن و علم میزبان رئیس جمهور شهید کشورمان باشد اما این سید مظلومان در پناه قرآن آرام گرفت. آیت‌الله رئیسی را می‌توان به عنوان یک مدیر تراز نظام اسلامی با سبک زندگی قرآنی به جامعه و آیندگان معرفی نمود؛ الگویی که در دسترس بود اما تحت تاثیر سوگیری‌های جناحی، کمتر به مولفه‌های زندگی قرآنی او توجه شد؛ هر چند که با صبوری در مواجهه با تخریب‌ها رفتار می‌کرد.

بدینوسیله ضمن عرض تسلیت شهادت جانسوز رئیس‌جمهور محبوب و مردمی کشورمان حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان خدوم ایشان بویژه آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهیان، دکتر مالک رحمتی و سردار سید مهدی موسوی، این ضایعه را به ساحت مقدس حضرت بقیّة الله الأعظم ارواحنا فداه، رهبر عزیزمان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، دانشگاهیان، مردم قدرشناس ایران و خانواده‌های معزز این شهدای بزرگوار بویژه همکار محترم دانشگاهی سرکار خانم دکتر علم‌الهدی تسلیت عرض نموده و با استعانت از درگاه حق تعالی برای اعطای درجات عالی به این شهدای عزیز، از درگاه ایزد منان برای ایشان آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز و مردم شریف ایران صبر جزیل و شکیبایی مسئلت دارم.

انتهای پیام

نظر شما