شناسهٔ خبر: 66760103 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سخنگوی دولت: آزمون دانش‌آموزان برگزار می‌شود / مسیر خدمت‌رسانی به مردم ادامه می‌یابد

سخنگوی دولت از تشکیل شش کمیته اجرایی به دستور معاون اول رئیس جمهور برای مدیریت و و پیشبرد امور در روزهای پیش رو در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین: علی بهادری جهرمی پس از برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت دولت به ریاست محمد مخبر که به عنوان مسئول اداره امور قوه مجریه از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده، با تسلیت شهادت حضرت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان، از تشکیل جلسه هیئت دولت در روز گذشته و صبح امروز علی رغم سختی شرایط برای اعضای دولت خبردادو گفت: نکاه اعضای دولت این بود که بهترین ادای دین به این شهید برزگوار این است که مسیر را ادامه دهیم زیرا  آیت الله رئیسی همیشه تأکیدشان به اعضای دولت این بود که مسیر خدمتی که تکلیف و وظیفه ما به مردم است نباید دچار خدشه‌ شود و همیشه تأکید داشتند روز  عطیل برای مردم تعطیل است اما کسی که مسئولیت پذیرفته باید خدمت کند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: جلسه هیات دولت مصوبات جاری خودش را داشت که مثلا مجلس آیین‌نامه‌هایی از دولت را با ایراد مواجه کرده بود چون زمان داشت باید بررسی می‌کردیم و تصمیم گیری لازم صورت می‌گرفت. ضریب حقوق کارکنان دولت که نیازمند اصلاح بود در هیئت وزیران اصلاح شد، لایحه موافقت‌نامه‌ای که بین ایران و سوریه داشتیم نهایی شد، اعلام پذیرشی که در قالب یک بیانیه باید به صورت کنوانسیون استرداد محکومان و مجرمین بررسی می‌شد هم به تصویب هیات وزیران رسید.

بهادری جهرمی با اشاره به این که هیات وزیران اجازه نداد امور جاری متوقف شود، ادامه داد: از روز گذشته معاون اول رئیس جمهور ۶ کمیته برای گذراندن این ایام ایجاد کردند؛ کمیته‌های اجرایی و تشریفات برای برگزاری مراسم و مراسم تشییع، کمیته حقوقی و اقتصادی برای مدیریت  متمرکز بر بازار چه در بازارهای پولی و مالی چه در بازارهای مصرفی عمومی کالاهای مردم، کمیته‌های  رسانه و بین‌الملل که از کشورهای زیادی درخواست داشتیم در مراسم شرکت کنند تشکیل شد..

وی افزود: در جلسه فوق العاده امروز هیات وزیران کمیته ها که از دیشب کار خودشان را آغاز کردند گزارش های خوبی دادند. در حوزه خارجی و بین‌الملل آقای باقری کنی با دستور معاون اول مسئول کمیته خارجی و حوزه بین الملل  شدند و با توجه شهادت آقای امیرعبداللهیان امور را در دست گرفتند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در حوزه های اقتصادی هم وزرای اقتصاد و صمت و جهاد کشاورزی و روئسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه گزارشی را به تفصیل از اقدامات دیروز و امروز ارائه دادند و الحمد لله مسیر ی که عهد دولتمردان با آقای رئیسی بود پیش رفت و وفاق  و حدت جمعی دولت یکی از برکات وجود ایشان است امتداد دارد برکات وجود ایشان نمایان می‌شود و در همه دستگاه ها جریان دارد.

وی گفت:در همین فاصله یک روز تعامل خوبی هم از سوی قوا بوده تا سرعت بخشی بشود به مردم تا بتوانیم دینی را که به گردن ما دارند که قابل ادا کردن نیست را با تلاش مضاعف در بدنه دولت ادا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما