شناسهٔ خبر: 66759789 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

واکنش اهالی هنر به شهادت آیت‌الله رئیسی؛

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

هنرمندان در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه هوایی، نسبت به این حادثه ناگوار در فضای‌مجازی واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا هنرمندان و چهره‌های هنری حوزه‌های مختلف در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم و همراهان ایشان، در حساب‌های فضاهای مجازی‌شان نسبت به این حادثه ناگوار واکنش نشان دادند.

آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر دیروز در حادثه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نایل آمد. شهید رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بودند و بالگرد حامل ایشان و همراهانشان در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتخاب تصویر آیت‌الله رئیسی برای پروفایل صفحه مجازی خود، نوشت: «شهید جمهور».

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور



مجید زین العابدین

مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان در راه خدمت به مردم و انقلاب اسلامی، پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن پیام مذکور به این شرح است:

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

شهادت سیدالشهدای خدمت، خادم الرضا، شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان را به پیشگاه شریف حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم ایران و خانواده صبور و مجاهد این شهیدان عزیز تسلیت و تعزیت می‌گویم.

این ضایعه تلخ و داغ سنگین برای مردم ایران و علاقمندان ایشان بسیار سخت و طاقت فرساست اما برای آن شهدای عزیز، تبدیل نعمتی به نعمتی دیگر از جانب خداوند حکیم است. شهادت هنر مردان الهی و مایه فخر و سعادت ابدی است. شهادت این خدمتگذاران صدیق انقلاب اسلامی علاوه بر سعادت ابدی برای ایشان، الگویی راستین از مظهر خدمتگذاری، مردم داری، انقلابی گری، وفاداری، ولایت پذیری، وطن‌دوستی، زیست مومنانه و مجاهدانه تا همیشه‌ی تاریخ خواهد بود و نسل‌های حاضر و آینده ما که تشنه الگوی تربیتی برای استمرار پیشرفت کشور و خدمت به مردم هستند، الگویی ماندگار از خدمت مومنانه پیش رو دارند.

مردم وفادار ایران و سایر خدمتگذاران ملت در طوفان سهمگین حوادث، قدردان خادمان شهید و صدیق خود بوده و همچون گذشته بر عهدشان با آرمان های بلند انقلاب اسلامی، امام راحل (ع) و رهبری حکیم و فرزانه، برای اعتلای پیشرفت کشور ثابت قدم می مانند.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در فضای مجازی خود نوشت:

«پیامبر اکرم (ص): حاملان (همراهان) قرآن عارفان اهل بهشت هستند.»

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

انجمن سینمای جوانان ایران

شهادت ریاست محترم جمهوری و جمعی از همراهان در پی سانحه هوایی را تسلیت گفت.

در متن این پیام تسلیت آمده است:

«پاداش یک عمر مجاهدت و خدمت به مردم شریف ایران چیزی جز شهادت نیست.

انجمن سینمای جوانان ایران شهادت خادم الرضا (علیه‌السلام) و خادم ملت رئیس‌جمهوری ایران اسلامی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدشان را در حین خدمت به مردم تسلیت می‌گوید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.»
 

سازمان سینمایی سوره

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره در پی شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم، و همراهان ایشان را در پی سانحه هوایی، پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن پیام تسلیت بدین شرح است: «إِنَّا لِلَه وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ شوک ناشی از خبر شهادت ناگهانی جمعی از خادمان مردم در یک سانحه هوایی، هنوز فروکش نکرده و به سختی می‌توان فهرست شهدای این حادثه را مرور کرد و به قصه‌های قهرمانان این حادثه فکر نکرد. شهید سید ابراهیم رئیسی حالا دومین رئیس‌جمهور تاریخ ایران است که خاتمه دوران خدمتش مزین به مُهر شهادت خادمی شده و در جوارش شهید حسین امیرعبداللهیان که در حین مأموریتی برای توسعه اعتبار بین‌المللی ایران به افتخار شهادت رسید. در کنار ایشان دکتر مالک رحمتی، استاندار محترم استان آذربایجان شرقی و همچنین هیات همراه نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند. حجت‌الاسلام آل‌هاشم امام جمعه محبوب و معتبر تبریز هم دُر دانه‌ای در این جمع بود که برای ما اهالی سینما، فقدانش افسوسی مضاعف به همراه داشت. امام جمعه هنرشناسی که بارها پای «سینما» ایستاد و نه فقط از قهرمانان فیلم‌ها که از سازندگانشان حمایت کرد. سینما یک حامی بزرگ و پدر معنوی خود را از دست داده و او حالا خود تبدیل به قهرمان قصه‌ای تکان دهنده شده است؛ قصه قهرمانانی که در حین خدمت جام شهادت را نوشیدند. روح‌شان قرین رحمت و مغفرت الهی… حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره»

سیدرضا میرکریمی

سیدرضا میرکریمی کارگردان شناخته‌شده و با سابقه سینمای ایران در پی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیات همراه ایشان در حادثه سقوط بالگرد، گفت: خبر تلخی بود. فارغ از اینکه چه دیدگاه سیاسی یا دیگری داشته باشید، به عنوان یک ایرانی از این‌که تعدادی از مسؤولان تراز اول کشور در مسیر انجام وظیفه به این شکل جان خودشان را از دست بدهند، دلخراش است.

وی یادآور شد: من هم مثل بسیاری از مردم دیشب را نخوابیدم و پیگیر اخبار بودم و امیدوار بودم که این سانحه هولناک با خبری خوش به انتها برسد. ولی تقدیر الهی چیز دیگری بود و باید تسلیم بود.

میرکریمی در پایان با بیان اینکه باید از صمیم قلب آرزوی رحمت الهی و صبر برای همه عزیزان سفر کرده و بازماندگان محترم‌شان داشته باشیم، تصریح کرد: در این روز که متعلق به امام خاص ایرانیان، امام رضا (ع) است، خوب است همه کسانی که دل در گرو این سرزمین داریم با هم برای سربلندی ایران عزیز تلاش و دعا کنیم.

سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در فضای مجازی خود با ذکر هشتک «خادم‌الرضا»، نوشت:

«#خادم_الرضا هشتمین رئیس جمهور ایران در روز میلاد امام به #امام_رضا (ع) رسید.»

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

نجم‌الدین شریعتی مجری تلویزیون با انتشار تصویری از آیت‌الله رئیسی، نوشت:

«سید شهیدان خدمت سید ابراهیم رئیسی».

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در صفحه مجازی خود نوشت:

«چه اجرای بالاتر از شهادت برای خادم ملت؟
و چه استقبالی باشکوه‌تر از آغوش امام رضا (ع) برای خادم‌الرضا؟
و چه بدرقه‌ای زلال‌تر از اشک حسرت مردمان غیور برای شهید جمهور؟»

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

حسن روح‌الامین هنرمند نقاش در فضای مجازی خود نوشت:

«آقا سید هر چی گفتی راست گفتی. مزد خدمت بی‌وقفه خودتو گرفتی. مبارکت باشه دیدار شمس جمال مولی الموحدین گوارای وجودت»

واکنش هنرمندان به شهادت رئیس جمهور/ مهمان امام رضا (ع) شدید

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند مطرح عرصه کاریکاتور نیز در فضای مجازی خود ضمن انتشار تصویری از بوسه حاج قاسم بر پیشانی آیت‌الله رییسی، نوشت:

«در روز ولادت امام رضا علیه‌السلام حکم ریاست جمهوری گرفتی و در روز ولادت امام رضا علیه‌السلام حکم شهادت نصیبت شد. شهادت هنر مردان خداست و ما شاهد بودیم که لحظه‌ای از پرداختن به مجروحین دست نکشیدی و به یاران شهیدت پیوستی. شهادت اجر خدمت صادقانه‌ات بود. خادم‌الرضا شهادتت مبارک.»

واکنش هنرمندان به شهادت رئیس جمهور/ مهمان امام رضا (ع) شدید

حامد سلطانی مجری تلویزیون نیز در فضای مجازی خود ضمن تصویری از بازدید آیت‌الله رئیسی از سازمان صدا و سیما، نوشت:

«آقای رئیس جمهور! سفر به سلامت. نبودنت را باید تسلیت گفت؛ به همه مردم ایران، حتی آن جماعتی که فرصت را برای هلهله مغتنم شمرده‌اند! گیرم که ندانند، رفتن آدم‌های قیمتی، گران تمام می‌شود.»

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

حسین حقیقی خواننده موسیقی پاپ هم در فضای مجازی خود نوشت:

«خوش به حالت سید؛ گره از کار ما هم باز کنه
عجیب سرگذشت و سرنوشت این مرد به امام هشتم گره خورده
انشاالله ضامن آهو امشب خودش گره از کار خادمش باز کند.»

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

حامد جلیلی دبیر جشنواره ملی سرود فجر نیز با انتشار تصویری حاوی سخنان مردم خطاب به آیت‌الله رئیسی، نوشت:

«حال عجیبی است. انگار همان جمعه بعد از ساعت ۱:۲۰ دوباره برایم زنده شد، انالله و اناالیه راجعون.»

واکنش هنرمندان به شهادت رئیس جمهور/ مهمان امام رضا (ع) شدید

سیدمحسن حسینی خواننده موسیقی ایرانی در فضای مجازی خود نوشت:

«کجا از مرگ هراس دارد. آنکه به جاودانگی روح در جوار رحمت حق آگاه است؟»

واکنش هنرمندان به شهادت رئیس جمهور/ مهمان امام رضا (ع) شدید

میکائیل دیانی کارگردان فیلم کوتاه نیز در فضای مجازی خود نوشت:

«هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست
بی‌شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌کند
شعله در شعله تن ققنوس می‌سوزد ولی
لحظه آغاز با پایان چه فرقی می‌کند

همه آدم‌ها روزی نفس‌شان قطع می‌شود و از این جهان به جهان دیگری کوج می‌کنند؛ در این حقیقت هیچ شکی نیست؛ اما اینکه این مسیر را چگونه طی کنی اهمیت دارد! برای مسئول جمهوری اسلامی چه چیز می تواند زیباتر و ارزشمندتر از آن باشد که این طی طریق را در حین خدمت به مردمش به سرانجام برساند.
تمام روزها و شب‌هایش را با دوندگی و تلاش مجاهدانه برای مردمان سرزمینش سپری کند و آخرین روز را در کنار دورافتاده‌ترین آنها و متسضعف‌ترین‌ها بگذراند و به دعای خیر آنها بدرقه شود!
عمری را در کسوت خادم‌الرضا (ع) باشد؛ در روز ولادت اما رضا #شهید_جمهور شود!
مانند مقتدایش شهید بهشتی در آتش عشق خدمت به مردم بسوزد و مصداق آن جمله زرنویس بهشتی شود که «ما در جمهوری اسلامی عالم اهل عمل و تقوا می‌خواهیم؛ انسان فداکار مبارز از جان گذشته می‌خواهیم و در خط مدیریت کشور هر چه به بالا می‌رویم؛ تجلی عملی اسلام را بیشتر بیابیم!
و تو مصداق درهم‌آمیخته همه این توصیفات شدی!
از سینه‌چاکانش تا مخالفین صددرصدی مدیریتش به واسطه منش تلاشگرانه؛ مردم‌داری و همنشینی‌اش دل نگرانش باشند. انسان انقلابی هزینه‌اش برای مردمش تا لحظه جان فدایی است و شهادت مزد خدمت اوست.»

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

صابر شیخ‌رضایی طراح گرافیک و تصویرگر در فضای مجازی خود تصویری از حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله رییسی را منتشر کرد.

«یقینا کله خیر»

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

رضا مهدوی مدرس و پژوهشگر عرصه موسیقی هم در فضای مجازی خود با انتشار لوگوتایپ «شهید جمهور»، شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

آزیتا ترکاشوند بازیگر تلویزیون نیز در فضای مجازی خود نوشت:

«رئیس جمهور هر کشور در صحنه‌های بین‌المللی نماد کشور و نماینده رسمی مردم آن کشور است. به همین دلیل احترام به او، احترام به نماد و هویت ملی است.»

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری انقلاب اسلامی در فضای مجازی خود با انتشار تصویری شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

احمد ایراندوست بازیگر سینما و تلویزیون هم با انتشار تصویری، شهادت آیت‌الله رئیسی را در فضای مجازی خود تسلیت گفت.

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

حسین پارسایی کارگردان تئاتر نیز در فضای مجازی خود نوشت: «ایران تسلیت».

بدرقه‌ هنرمندانه شهید جمهور

این خبر درحال تکمیل است …

نظر شما