شناسهٔ خبر: 66759653 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیام تسلیت مسئولان نظام سلامت در پی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: اساتید نظام سلامت و همکارانم در این سال‌های پر تراکم خدمت بر این حقیقت گواه اند که آن شهید والامقام در خدمت به سلامت جامعه پیشگام بود و در پرده آخر، زندگی مادی آن شهید بزرگوار فدای پیشرفت، امنیت و سلامت ایران اسلامی شد.

صاحب‌خبر -
پیام تسلیت مسئولان نظام سلامت در پی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه
 
­به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو­ و جمعی از مسئولان نظام سلامت­ ­در پی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه پیام تسلیت نوشتند.
 
دکتر عین اللهی نوشت:­
شهادت در مسیر خدا، برای بزرگ مردی که از مردم برآمد، با شادی و غم آنها زیست، برای پیشرفت و بالندگی شان شب را از روز نشناخت و سرانجام در سخت‌ترین مناطق این مرز پر گهر، آخرین امانت الهی که جانش بود را در طبق اخلاص نهاد؛ از حریم خورشید خراسان که خدمتِش افتخار او بود، تا کوه‌های بلندِ آذربایجان که پیکرش را در آغوش گرفت؛ تمام خاک ایران همیشه سرفراز، بر مجاهدت‌های مردی که حالا مفتخر به نام شهید است، شهادت می‌دهد.
اساتید نظام سلامت و همکارانم در این سال‌های پر تراکم خدمت بر این حقیقت گواه اند که آن شهید والامقام در خدمت به سلامت جامعه پیشگام بود و در پرده آخر، زندگی مادی آن شهید بزرگوار فدای پیشرفت، امنیت و سلامت ایران اسلامی شد.
بی شک این حادثه جانگداز نقطه عطف انسجام و افزایش همبستگی ملی در بین آحاد نخبگان و مردم خواهد بود و همه دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچون گذشته در فرآیند خدمت به ایران اسلامی سرافراز خواهند بود.
 
متن­ پیام­ رئیس کل سازمان نظام پزشکی به شرح ذیل است:
"انا لله و انا الیه راجعون"
شهادت جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی، وزیر امور خارجه، نماینده‌ی ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهانشان را به محضر رهبر انقلاب اسلامی، خانواده‌های این شهدای گرانقدر و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم. بدون شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی ناپذیر رئیس جمهور شهید و سایر شهدای این ضایعه بزرگ در یاد و خاطره ملت ایران خواهد ماند. علو درجات آن شهدای والامقام، تسلای خاطر بازماندگان و عزت و سربلندی روز افزون ایران اسلامی را از خدای منان مسالت داریم.
­
️متن پیام­ رئیس سازمان غذا و دارو­ به شرح ذیل می‌باشد:­
بسم الله الرحمن الرحیم ‏کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام
اگر چه از عصر دیروز و پس از شنیدن خبر سانحه پروازی، مانند همه مردم ایران، دست‌ها را به آسمان برداشته و در شب میلاد حضرت ثامن الائمه (ع) منتظر اعلام خبر صحت و سلامت خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی و هییت همراه بودیم، اما چه باید گفت که ناگزیر آن خبر تلخ‌تر از تلخ مخابره و موجب تاثر عمیق ملت ایران و دوستداران اسلام در سراسر جهان گردید و بی شک صبوری در چنین غم جانگدازی جز با توسل به خالق و اولیای الهی اش سهل و ممکن نیست.
این مصیبت عظیم را به محضر جان جانانمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت عزیز و قدردان ایران و همه دوستداران عزت اسلام در اقصی نقاط عالم تسلیت می‌گوییم
از "خدای دهه ۶۰" مسالت می‌نمائیم مقام بهشتی رییس جمهور مردمی و همراهانش را در علی علین رحمت بی منتهای خویش قرار دهد و جمهوری اسلامی را در مسیر نورانی اش پر توان‌تر از همیشه حافظ باشد.
سید حیدر محمدی
 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران هم در­ پیامی، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی کشورمان و همراهان ایشان را به مقام معظم رهبری و همه مردم شهید پرور کشورمان تسلیت گفت.
 
دکتر محمد مهدی ناصحی در این پیام تسلیت نوشت:
 إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
«آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا (ع) هم زمان با شب ولادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) در راه خدمت به مردم به مقام رفیع شهادت نائل شدند. این ضایعه دردناک و جان گداز را به محضر مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور کشورمان تسلیت عرض کرده و برای همه بازماندگان آرزوی صبر می‌کنیم.

نظر شما