شناسهٔ خبر: 66759202 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات آمریکا؛ دادگاه منهتن درباره پرونده ترامپ تصمیم‌گیری می‌کند

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در حالی به زمان برگزاری نزدیک می‌شود که چالش‌های نامزد‌های دموکرات و جمهوری‌خواه همچنان در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – طی ۴ سال حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در کاخ سفید، از زمانی که موسسه نظرسنجی گالوپ به‌طور نظام‌مند این معیار را در دهه ۱۹۴۰ ردیابی کرد، او تنها رئیس‌جمهوری بود که محبوبیت شغلی‌اش در نظرسنجی‌های این موسسه هرگز به ۵۰ درصد نرسید.

اما اکنون ارزیابی‌های گذشته‌نگر مثبت‌تر از کارنامه ترامپ در قدرت، شعله‌های هشداردهنده‌ای را برای دموکرات‌ها ایجاد می‌کند؛ به‌ویژه که میزان محبوبیت خود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در سطوح پایین تاریخی باقی مانده است.

در نظرسنجی سی‌ان‌ان در آوریل (اردیبهشت ماه)، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که ریاست‌جمهوری ترامپ را موفقیت‌آمیز می‌دانند؛ جهشی بزرگ از ۴۱ درصدی در زمانی که او در سال ۲۰۲۱ ریاست‌جمهوری را ترک کرد.

کمپین بایدن سرمایه‌گذاری زیادی روی تبلیغات تلویزیونی دولتی با نوسانات احساسی انجام داده است.

در نظرسنجی گالوپ طی سال گذشته، محبوبیت گذشته‌نگر ترامپ ۴۶ درصد بود؛ این رقم ۱۲ درصد بیشتر از محبوبیت نهایی او در مقام ریاست‌جمهوری (۳۴ درصد) بود.

چالش دادگاه جنایی منهتن برای ترامپ

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات آمریکا، دادگاه جنایی منهتن به چالشی فزاینده برای ترامپ تبدیل می‌شود.

مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، به‌تازگی در دادگاه حاضر شده و علیه او شهادت داده است.

محاکمه دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت به آخرین مرحله می‌رسد و آخرین شاهد و شاهد اصلی دادستان‌ها برای بررسی بیشتر پیش از اینکه وکلای رئیس‌جمهور سابق فرصتی برای رسیدگی به پرونده پیدا کنند، در جایگاه حاضر شد.

این محاکمه تاریخی در منهتن با بازجویی بیشتر از مایکل کوهن، که شهادت محوری او در هفته گذشته مستقیما ترامپ را با اتهام حق‌السکوت مرتبط کرد، آغاز خواهد شد.

هیئت منصفه دادگاه منهتن اکنون می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا ترامپ در ۳۴ فقره جنایت جعل سوابق تجاری در اولین محاکمه جنایی مجرم است یا خیر.

میانگین نظرسنجی ملی در سال ۲۰۲۴ بین بایدن و ترامپ، شاخص مهمی از چشم‌انداز سیاسی در حالی است که آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری دیگری آماده می‌شود.

این تطابق، رقابت مجدد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است که بایدن به دنبال ادامه ریاست‌جمهوری خود است و ترامپ قصد دارد دوباره ریاست‌جمهوری را به دست آورد.

اکنون، دموکرات‌ها می‌گویند که نظرسنجی‌ها از پویایی رای‌دهندگان کلیدی در سمت آن‌ها محروم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما