شناسهٔ خبر: 66759158 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به دلیل شهادت رئیس جمهور مردمی؛

برنامه‌های عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک لغو شد

برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به دلیل ضایعه بزرگ شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و هیات همراه لغو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ضمن با عرض تسلیت ضایعه بزرگ شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و هیات همراه از لغو برنامه‌های خود در روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت‌ماه) خبر داده است. متن خبر بدین شرح است؛ «با عرض تسلیت ضایعه بزرگ شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و هیات همراه به آگاهی می‌رسانیم برنامه‌های عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار نخواهد شد.»

به گزارش ایبنا؛ به نقل از کتابخانه و موزه ملی ملک؛ این کتابخانه، بالگرد حامل دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور جهادی، مردمی، خدمت‌گزار و محبوب که روز گذشته برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود در هنگام عزیمت از این سد به مقصد پالایشگاه تبریز به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد.

با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه دیده به علت مه‌آلود بودن هوا و سخت‌گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید. سرانجام بامداد امروز گروه‌های امدادی مردمی و هلال احمر با استفاده از پهپادهای ایرانی ردیاب بالگرد سانحه دیده را کشف کردند.

در این سانحه هوایی، رئیس‌جمهور و همراهان او از جمله آقای امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

نظر شما