شناسهٔ خبر: 66759023 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

بازگشت 29 واحد دامداری نیمه‌فعال یا غیرفعال به چرخه تولید در همدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به ضرورت احیای واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال گفت: در دو ماهه نخست امسال 29 واحد دامداری با 2 هزار و 30 رأس دام در استان به چرخه تولید بازگشتند و در حال فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی دولو با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی احیای دامداری‌های غیرفعال، نیمه‌فعال و به ظرفیت رساندن واحدهاست اظهار داشت: مسائلی چون تأمین دام پایه پروار و نهاده‌های دامی از ملزومات دامداری‌ها به شمار می‌رود.

وی با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده وضعیت تأمین نهاده‌ها را مطلوب برشمرد و  افزود: چالش‎ها و کمبودها در بخش تامین نهاده‌ها رفع و افزایش قیمت به حداقل رسیده از این رو رضایت در این حوزه به وجود آمده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه شناسایی واحدهای غیرفعال صنعتی با جدیت انجام شده است یادآور شد: شناسایی واحدهای روستایی و سنتی نیز انجام شده اگرچه شناسایی واحدهای سنتی همچنان ادامه‌دار است. 

وی با تاکید بر اینکه دلایل اصلی رکود واحدهای نیمه‌فعال یا غیرفعال به مشکلات حقوقی، وراثتی، تسهیلاتی و بدهی‌های مالیاتی بازمی‌گردد، بیان کرد: با اقدامات انجام شده 29 واحد دامداری با 2 هزار و 30 رأس دام در استان به چرخه تولید بازگشتند و در حال فعالیت هستند.

نظر شما