شناسهٔ خبر: 66759013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگذارید دشمن با اخبار دروغ تشنگی مخاطب را هدف بگیرد

کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر رسانه‌ای در خراسان جنوبی، حفظ سواد رسانه‌ای در شرایط شهادت رئیس جمهور را از نکات مهم برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی به وسیله دشمن دانست.

صاحب‌خبر -

مطلبی‌پور کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر رسانه‌ای در خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: متاسفانه دیروز بالگرد حامل رئیس جمهور و هیأت همراه لحظاتی بعد از حرکت از صفحه رادار محو شد و پیش بینی‌ها از نیمه‌ دیشب محتمل بر فوت سرنشینان بود؛ در نهایت بعد از اذان صبح امروز بالگرد پیدا و خبر شهادت سرنشینان آن اعلام شد که خبری تلخ و شوک آور برای جامعه بود.

او افزود: در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب به عنوان سنگرگاه ملت با صبر و آرامش به مردم اطمینان دادند که هیچ اختلالی در روند اداره کشور ایجاد نمی‌شود و طی ۵۰ روز آینده انتخابات مجدد برای تعیین رئیس جمهور جدید برگزار می‌شود.

مطلبی‌پور بیان کرد: در چنین شرایط خاصی که مردم به اخبار جدید تشنه هستند، فضا برای انتشار اخبار ناقص و شایعات توسط دشمن فراهم می‌شود و از آنجایی که ملت ما دشمنان قسم خورده زیادی دارد، در این قضیه سعی بر بهم زدن آرامش مردم و خوراندن اخبار کذب به آن‌ها خواهند کرد که نقش رسانه‌های داخلی در اینجا باید پررنگ‌تر شود.

بیشتر بخوانید

کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر رسانه‌ای در خراسان جنوبی ادامه داد: در این شرایط سواد رسانه‌ای بسیار مهم است از این جهت که هم مردم می‌بایست هوشیاری خود را حفظ کنند و هم رسانه مراقب باشد پاس گل به دشمن ندهد و تمام تلاش‌ها بر این سمت باشد که در این زمان که تشنگی و کنجکاوی افکار عمومی زیاد است، بسیار دقیق، چابک و بدون جو زدگی یا کند بودن، اخبار دقیق و درست را برای رفع تشنگی مخاطب منتشر کند.

او عنوان کرد: هشیار باشیم که در پس اخبار دروغ و شبکه‌های فارسی زبان دشمن چه افرادی، با چه هدفی و کدام منبع اعتباری نشسته اند؛ آن هم افرادی که خیر و صلاح کسی را نمی‌خواهند و حمایتشان از نسل کشی برای جهانیان اثبات شده است.

مطلبی پور در ادامه به شخصیت شهید جمهور آیت الله رئیسی اشاره و تصریح کرد: ایشان شخصیتی جهادی و میدانی داشتند و از زمان ریاست، بر کرسی خود ننشسته و دائما در حال سفر و پیگیری مسائل و مشکلات مردم بودند؛ ایشان از فشار اقتصادی روی مردم که حاصل تحریم‌ها بود آگاه بوده و تمام دغدغه شان جبران سختی‌ها بود؛ لحظه‌ای برای پیگیری درنگ نمی‌کردند و به گفته خودشان حتی اگر لازم بود بار‌ها به یک مکان برای پیگیری مشکلات سفر می‌کردند.

نظر شما