شناسهٔ خبر: 66758301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام(ره):

آیت‌الله رئیسی شاگرد صالح مکتب امام راحل بود

محمدعلی انصاری با تسلیت حادثه جانگداز شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: آیت‌الله رئیسی حقیقتا شاگرد صالح مکتب امام راحل و مورد اعتماد ایشان بودند. رابطه گرم و صمیمی ایشان با حاج سید احمد آقای خمینی وصف‌ناپذیر است و همیشه در مسائل قضایی رابط امام راحل و حاج احمد آقا بود. به حق آیت‌الله رئیسی در مناصبی که داشتند از جان و آبرو و زندگی خود مایه گذاشت تا مسیر انقلاب هموار شود. 

صاحب‌خبر -

چهارمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار ایکنا، چهارمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) صبح امروز، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.
 
محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل در ابتدای این نشست ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و هیئت همراه در حادثه روز گذشته سقوط بالگرد گفت: حقیقتا برای همه ما شب گذشته شب تلخ و سختی بود. بسیاری از مردم ایران دیشب در انتظار شنیدن خبر خوب از بالگرد رئیس‌جمهور بودند ولی تلخی حادثه دیروز و سختی آن امروز به اوج خود رسید. خبر شهادت رئیس‌جمهور انقلابی و مردمی کشورمان خبر بسیار سنگینی بود که سنگینی آن تا سال‌ها به یاد خواهد ماند.
 
وی افزود: ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی حوادث بسیاری را تجربه کرده‌ و شهادت شخصیت‌های رسمی سیاسی و نظامی را دیده و تحمل کرده‌اند. سخت‌ترین داغی که ملت ایران با آن مواجه بود در ۱۴ خرداد اتفاق افتاد. فوت امام راحل به معنای از دست دادن پدر معنوی ملت ایران است که خلأ وجودی ایشان همچنان احساس می‌شود ولی چون ملت ایران، ملت فهیم و آگاهی است از حوادث به درستی استفاده کرده و سعی می‌کند از این حوادث تلخ درصدد انجام بهتر وظایف برآیند و این حوادث هیچگاه ملت ایران را از آرمان‌ها و وظایفشان روی نگردانده و این یک افتخار برای ملت ایران است.
 
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل با بیان اینکه بسیاری از ملت‌ها بعد از دست دادن رهبران و شخصیت‌های بزرگ خود با مشکل مواجه می‌شوند، گفت: ولی ملت ایران هیچگاه به بعد از دست دادن شخصیت‌های بزرگ با مشکل مواجه نشدند زیرا ایستادگی دارند.
 
انصاری ادامه داد: آیت‌الله رئیسی حقیقتا شاگرد صالح مکتب امام راحل و مورد اعتماد ایشان بودند. رابطه گرم و صمیمی ایشان با حاج سید احمد آقای خمینی وصف‌ناپذیر است و همیشه در مسائل قضایی رابط امام راحل و حاج احمد آقا بود. به حق آیت‌الله رئیسی در مناصبی که داشتند از جان و آبرو و زندگی خود مایه گذاشت تا مسیر انقلاب هموار شود. 
 
انصاری بیان کرد: وقتی آیت‌الله رئیسی مسئولیت قوه قضائیه را بر عهده گرفت و با هواپیما وارد تهران شد به اولین جایی که رفت حرم امام راحل بود و با خانواده آمد تا با امام خود بیعت کند. آیت‌الله رئیسی یک رئیس‌جمهور مردمی و سختکوش بود چون در شرایطی که هشدارهای نارنجی صادر می‌شود به آذربایجان شرقی سفر می‌کند و در مراسم افتتاح یکی از سدهای بزرگ شرکت می‌کند. ایشان به سخن امام(ره) مبنی بر اینکه ما می‌توانیم ایمان قلبی داشت.
 
وی گفت: به تلاشگرانی که در روز گذشته و در آن شرایط سخت پیگیر وضعیت رئیس‌جمهور بودند خداقوت می‌گوییم. امروز ملت ایران در مسیر یک امتحان بزرگ قرار دارد و راه‌های موفقیت در این امتحان را قانون اساسی مشخص کرده است. پس از ۵۰ روز باید انتخابات برگزار شود و این قانون نشان می‌دهد حوادث سخت مانع حرکت جمهوری اسلامی نیست. همانطور که تا شب ۱۴ خرداد همه ملت ایران به امام راحل متصل بودند ولی فوت ایشان مانع سکون ملت ایران نشد. انتخابات پیش رو مهم است و باید با همبستگی بیشتر به راه خود ادامه دهیم.
 
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل ادامه داد: مشاهده کردیم که همه جریان‌های سیاسی از شهادت رئیس‌جمهور محترم اندوهگین شدند و پیام تسلیت صادر کردند و این همبستگی باید ادامه پیدا کند. آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور تمام ایران بود.
 
انصاری با اشاره به برگزاری سالروز بزرگداشت امام راحل گفت: امسال مسئولیت سنگینی بر دوش ماست چون هم باید ابعاد شخصیتی امام راحل را تبیین کنیم و هم از وقایع غزه بگوییم و هم لازم است شخصیت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه را تبیین کرد. 
 
وی افزود: آقای امیر عبداللهیان یک شخصیت انقلابی و مرید امام راحل بود و بیشترین همکاری را با این ستاد داشت و حتی آقای کنعانی را به عنوان نماینده ویژه خود در ستاد منصوب کرد. فردا افتتاحیه دوره جدید مجلس خبرگان رهبری است و واقعاً جای آقای رئیسی خالی است و هفتم خرداد هم افتتاحیه مجلس دوازدهم است و لذا باید تلاش کرد ۱۴ خرداد خاص، هفتم خرداد خاص و افتتاحیه مجلس خبرگان خاصی داشته باشیم.
 
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر به صورت رسمی در مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) شرکت خواهند داشت، گفت: این آمار رسمی است ولی قطعاً جمعیت بیش از این است و لذا باید ظرفیت‌های فرهنگی، امنیتی و غیره را افزایش داد تا دشمنان قسم‌خورده و شکست‌خورده ملت ایران خشمگین شوند؛ دشمنانی که همیشه بر زخم مردم ایران نمک پاشیده‌اند.
 
انصاری یادآور شد: در این مدت جلسات مختلفی توسط ستاد برگزار شد و رئیس‌جمهور شهید نهایت همکاری را با ما داشتند و هیچگاه نشد ما درخواستی از ایشان داشته باشیم ولی از ارائه کمک دریغ کنند. 
 
وی با بیان اینکه در میان مهمانان خارجی مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)، چهره‌های شاخص حضور دارند، تأکید کرد: به طور ویژه این مهمانان، فلسطین‌شناس هستند و لذا باید کاری کرد تا اینها مشکل حضور در کشور و تهیه بلیت نداشته باشند.
 
انصاری اظهار کرد: طبق سنت هرساله رئیس‌جمهور سخنران شب ۱۴ خرداد بود ولی با توجه به ضایعه‌ای که اتفاق افتاد باید در مورد سخنران شب ۱۴ خرداد هماهنگی‌های لازم انجام شود.
 
وی در پایان بیان کرد: موضوع مهم دیگر این است که وزرا و مسئولان در ایام نزدیک به سالگرد ارتحال امام راحل در حرم حضور پیدا می‌کنند و به همین دلیل از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تقاضا داریم هرچه سریع‌تر درخواست حضور در حرم مطهر را اعلام کنند تا برنامه‌ریزی‌ها در این باره انجام شود. تأکید ما بر این است که همه برای برگزاری بهتر این مراسم نهایت همکاری را داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مقدم، مسئول کمیته خارجی ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام(ره) در ادامه این نشست گفت: در ششم و هفتم خرداد ماه دو سمینار و همایش علمی برگزار خواهیم کرد که مجوز وزارت علوم و ISC را دارند. همچنین چون موضوع فلسطین بسیار حساس است بنا داریم یک کنفرانس هم در این زمینه برگزار کنیم و لازم است دستگاه‌های مختلف پای کار بیایند و مهمانان و کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند به این کنفرانس دعوت شوند. آقای امیرعبداللهیان در این زمینه خیلی به ما کمک کردند و حتی بخشی از هزینه بلیت مهمانان را تقبل کردند. عنوان کنفرانسی که روز دوازدهم خرداد برگزار خواهد شد «غزه مقاوم مظلوم» است و این کنفرانس در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.
 
سردار قربان‌محمد ولی‌زاده، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران دیگر سخنران این نشست، گفت: در قرارگاه شهید فهمیده جلسات متعددی را با وزیر کشور و سردار حسن‌زاده و کمیته‌های مختلف برگزار کردیم و در خصوص اعزام زائران و اسکان آنها پیش‌بینی‌های لازم اتخاذ شده است. از طرف دیگر موضوعات امنیتی و اطلاعاتی هم  مورد بحث قرار گرفته‌اند و پنجشنبه پیش رو اولین جلسه کمیته امنیتی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

نظر شما