شناسهٔ خبر: 66757365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی استان اصفهان:

مساجد در طول شبانه‌روز فعال نیستند

اکبر مهدی‌زاده

رئیس بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی استان اصفهان با انتقاد از تعطیلی سریع مساجد پس از اقامه نماز گفت: مساجد برای ادای فریضه نماز و فعالیت‌های معنوی و دینی در طول شبانه‌روز فعال نیستند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی نیلی‌پور، شامگاه(یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت) در ششمین اجلاس نماز نجف‌آباد به اهمیت موضوع نماز و فعال‌سازی مساجد اشاره و اظهار کرد: بخش زیادی از مساجد در وقت نماز صبح غیرفعال بوده و در سایر اوقات شرعی نیز پس از اقامه این فریضه تعطیل می‌شوند.

وی افزود: فعالیت شبانه‌روزی مساجد علاوه بر اقامه فریضه دینی برای فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی لازم بوده و این‌گونه مردم از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رئیس بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی استان اصفهان، ادامه داد: مساجد پس از اقامه نماز نباید سریع تعطیل شوند، چراکه بسیاری از مسافران و مردم در این شرایط امکان بهره‌مندی از این مراکز را ندارند.

نیلی‌پور با اشاره به اینکه نماز یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه شیعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: هویت و معنای جامعه به همین موضوعات معنوی وابسته بوده و باید دغدغه‌های این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی معتقد است در محیط خانواده باید موضوعات معنوی از جمله نماز در اولویت قرار بگیرد و پدر و مادرها برای ترویج این امر معنوی کار کنند چرا که فرهنگ‌سازی این امر در خانه اهمیت خاصی دارد.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی استان اصفهان یادآور شد: همه باید به سهم خود برای ترویج فرهنگ نماز کار کنند، اما مدارس، نهادهای فرهنگی و مساجد نقش مهم‌تری در این خصوص دارند.

نیلی پور با بیان اینکه محیط خانه فقط برای خواب نیست، خاطرنشان کرد: یک اتاق در منزل برای خواب بوده و دیگر بخش‌ها برای معنویت، مطالعه و رشد و بالندگی باید مورد استفاده قرار گیرد و نباید محیط مسکونی و حتی خوابگاه‌های دانشجویی فقط برای استراحت باشند بلکه باید موضوعات اعتقادی و معرفتی نیز در آن جایگاه پیدا کند.

وی از کم‌رنگی توصیه و ترویج فرهنگ نماز انتقاد کرد و گفت: پخش اذان در سطح معابر شهری و روستایی کم‌رنگ شده و این موضوع یک آسیب برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود و تأثیر آن برای حضور در مسجد مشهود است.

انتهای پیام

نظر شما