شناسهٔ خبر: 66757064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استفاده از هنر خوشنویسی برای انتقال پیام مدیریت مصرف کاری هوشمندانه و فرهنگی است 

رئیس انجمن خوشنویسی قزوین گفت: حرکت هوشمندانه مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان در استفاده از هنر خوشنویسی برای فرهنگ سازی و مدیریت مصرف برق حرکتی تاثیرگذار و فرهنگی است.  رئیس انجمن خوشنویسی قزوین گفت: حرکت هوشمندانه مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان در استفاده از هنر خوشنویسی برای فرهنگ سازی و مدیریت مصرف برق حرکتی تاثیرگذار و فرهنگی است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در راستای بهره گیری از ابزار هنر در فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف عصر یکشنبه رویداد خوشنویسی، خط انرژی با رویکرد مدیریت مصرف برق در خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.

استفاده از هنر خوشنویسی برای انتقال پیام مدیریت مصرف کاری هوشمندانه و فرهنگی است 

بابک البرز نیا رئیس انجمن خوشنویسان قزوین در حاشیه این رویداد هنری در خصوص دستاوردهای رویداد« خط انرژی» اظهارداشت: حرکت ابتکاری خوبی برای مدیریت مصرف با استفاده از هنر از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان امروز اجرا شد که امیدواریم سایر دستگاهها نیز برای فرهنگ سازی از این ایده الگوبرداری کنند. 
 
وی بیان کرد: برای برگزاری این رویداد از دو ماه قبل جلساتی با کارشناسان اداره برق داشتیم و در خصوص کمیت و کیفیت آن بحث و. تبادل نظر شد تا به جمع بندی واحدی برسیم. 
 
البرزنیا تصریح کرد: برای کیفیت بخشیدن به این رویداد از استادان بنام خوشنویسی با درجه ممتاز و فوق ممتاز دعوت کردیم آثاری را تحریر کنند تا بعنوان یک اثر هنری با ارزش بتواند زینت بخش مجموعه شرکت توزیع نیروی برق بوده و ارزش هنری داشته باشد. 

استفاده از هنر خوشنویسی برای انتقال پیام مدیریت مصرف کاری هوشمندانه و فرهنگی است 

وی بیان کرد: در این رویداد 35 خوشنویس فوق ممتاز حضور یافتند و تلاش کردیم کسانی حضور داشته باشند که آثارشان فاخر باشد. 
 
رئیس انجمن خوشنویسی قزوین یادآورشد: در این رویداد هنری کسانی آمدند که آثارشان کیفیت بالایی دارد و شرکت توزیع برق می تواند از این اثار هنری بعنوان هدایایی ارزشمند در مناسبت ها و مسابقات و همایش ها بهره برده و آنها را به منتخبان اهدا و یک هدف فرهنگی را دنبال کند. 
 
وی در خصوص موضوعات تحریر شده در این رویداد خوشنویسی هم گفت: محورهایی که تحریر شد پیامهای مصرف بهینه برق بود و از آنجا که در فصل تابستان با افزایش مصرف روبرو می شویم باید از همه ابزارها استفاده کنیم تا پیام مدیریت بهینه مصرف به گروههای مختلف مردم برسد تا شاهد کاهش مصرف برق در میان همه مشترکان باشیم و به نظر می رسد با این آثار بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم. 

استفاده از هنر خوشنویسی برای انتقال پیام مدیریت مصرف کاری هوشمندانه و فرهنگی است 

البرز نیا در ادامه گفت: در رویداد «انرژی خط »۲۱ اثر نستعلیق و ۱۴ اثر شکسته نستعلیق توسط هنرمندان تحریر شد که پس از داوری تعداد ۹ نفر در رشته نستعلیق و ۴ نفر در شکسته نستعلیق برگزیده شدند. 
 
حرکت هوشمندانه شرکت توزیع نیروی برق قزوین هنرمندانه است 
 
این هنرمند خوشنویسی اظهارداشت: این حرکت فرهنگی مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بسیار هوشمندانه بود که از ظرفیت و پتانسیل هنرمندان خوشنویسی استان استفاده کردند تا پیام های مدیریت را با جذابیت بیشتری منتقل کنند و تعدادی اثر هنری هم خلق شد که حتما تاثیرگذار خواهد بود ومردم با تامل بیشتری این پیام ها را مطالعه خواهند کرد و امیدواریم تاثیرگذار هم باشد و به کاهش مصرف برق منجر شود. 
 
البرز نیا اظهارداشت: توصیه می کنیم این روش برای سایر حوزه ها بویژه در صنعت آب و برق در مدیریت مصرف استفاده شود و مدیران دستگاههای اجرایی از این ایده و خلاقیت استفاده کنند تا بتوانند پیام های خود را با روش زیباتری به مخاطب منتقل کنند و حتما به ارتقای بهره وری هم کمک خواهد کرد. 
 
وی بیان کرد: قزوین پایتخت خوشنویسی کشور است و خوشبختانه در ابتدای سال به دلیل تعطیلی مدارس در اردیبهشت ماه طرح های استعدادیابی را اجرا و دانش آموزان مستعد را شناسایی می کنیم و تحت آموزش قرار می دهیم. 
 
البرز نیا افزود: خوشنویسی از فرهنگ مردم قزوین که پایتخت خوشنویسی ایران است جدا نشدنی نیست و در همه جا این هنر دیده می شود و ما هم تلاش می کنیم با فراگیر کردن آن در ادارات و مدارس و خانواده ها این هنر اصیل ایرانی را ترویج داده و از آن صیانت کنیم. 
 
رئیس انجمن خوشنویسان قزوین یادآورشد: درحال حاضر 350  نفر خوشنویس عضو ممتاز انجمن استان هستند که 80 خوشنویس فوق ممتاز و 22  نفر هم استاد کامل خوشنویسی هستند. 
 
وی در پایان این گفتگو از شهروندان خواست با کاهش مصرف برق خود و رعایت الگوی مصرف به تامین انرژی پایدار در تابستان کمک کنند. 
 
در این رویداد هنری 35 استاد ممتاز و فوق ممتاز خوشنویسی شرکت کردند و پس از تحریر زنده، آثار مشق شده توسط داوران بنام استان استاد بابک البرز نیا، استاد پیمان پارس مهر و استاد حمید نیرومند مورد قضاوت و داوری قرار گرفت. 
 
در پایان این رویداد در رشته نستعلیق: علی ملا کاظمی، معین دانشگر نژاد، داود مجیدی، محمدرضا سلیمانی، داود حمیدی، هومن بابا اولادی، کمال سلیمانی نیا، حسن قنبری، عبدالله کلهری و خانم فاطمه ارجمندی بعنوان منتخب برگزیده شدند. 
 
درشکسته نستعلیق هم منتخبان: خانم نیره صلواتی ها، فاطمه کاظمی، علی اسفندیاری و علی اکبرحمیدی بودند. 
 
قرار است آثار خوشنویسی منتخب پس از تذهیب به صورت تابلوهای زیبای خوشنویسی به عنوان آثار فاخر هنری زینت بخش ادارات توزیع برق استان قزوین باشد. 
 
انتهای پیام

نظر شما