شناسهٔ خبر: 66756666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تجمع دانشجویان ترکیه علیه اسرائیل

فاطمه حسین‌پور

دانشجویان دانشگاه پایتخت ترکیه، جنگ اسرائیل علیه غزه را محکوم کرده و نسبت به «فاجعه بزرگتر» در صورت ادامه حملات اسرائیل به منطقه محاصره شده در جنوب رفح تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح، صدها دانشجو از ۲۰ دانشگاه استانبول برای حمایت از فلسطین و محکومیت حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به نوار غزه به میدان تاریخی بیاضیت رفتند.

دانشجویان با حمل بنرهایی به زبان‌های ترکی، انگلیسی و عربی با شعارهایی مانند "نسل کشی در فلسطین متوقف شود"، "همه ۱۲ دانشگاه غزه توسط اسرائیل ویران شده است"، "مردم فلسطین تنها نیستند"،  "سکوت زمانی است که کودکان می‌خوابند، نه زمانی که می‌میرند"، "ما در کنار فلسطین آزاد ایستاده‌ایم" و "بشریت در حال مرگ است، جهان تماشا می‌کند" در میدان تجمع کردند.

مورات فاروق آلپارسلان، دانشجوی دانشکده حقوق دانشگاه استانبول، تاکید کرد که جنایات اسرائیل در غزه بیش از ۷۵ سال است که ادامه دارد و بی‌میلی جامعه جهانی در محکومیت اقدامات اسرائیل را محکوم کرد.

این گروه از دانشجویان معترض ترکیه بیانیه‌ای را به زبان‌های انگلیسی و عربی قرائت کردند و گفتند: بعد از کشتار وحشیانه بیش از ۳۵ هزار نفر توسط اسرائیل، حمله به رفح این فاجعه را بیش از پیش عمیق‌تر خواهد کرد. 

رژیم صهیونیستی با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شده بود، به حملات وحشیانه خود به نوار غزه ادامه داد.

با گذشت بیش از هفت ماه از جنگ غزه، بخش‌های وسیعی از غزه در میان محاصره کمبود مواد غذایی، آب سالم و دارو، ویران شده است. 

انتهای پیام 

نظر شما