شناسهٔ خبر: 66755279 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

هشدار به دارندگان تتر در ایران: ممکن است دارایی شما مسدود شود

صاحب‌خبر -

راه‌اندازی سیستم نظارتی مشترک توسط تتر و چینالیسیس می‌تواند تهدیدی برای دارندگان تتر در ایران باشد؛ چرا که ریسک مسدودسازی دارایی افراد را بالا می‌برد.

بناب ر جدیدترین اخبار دنیای ارز دیجیتال، تتر با همکاری چینالیسیس (Chainalysis) در حال راه‌اندازی یک سیستم نظارتی جدید است که می‌تواند خطر بالقوه‌ای برای دارایی‌های کاربران ایرانی باشد. این سیستم نظارتی با پیگیری دقیق‌تر تراکنش‌ها، می‌تواند امکان اعمال تحریم علیه کابران ایرانی را افزایش داده و به مسدودسازی دارایی افراد منجر شود.

احتمال مسدودسازی دارایی‌های دارندگان تتر در ایران قوت گرفت

شرکت تتر که ارائه‌کننده بزرگ‌ترین استیبل کوین دلاری دنیا، یعنی USDT است، اعلام کرده که با هدف تقویت پایبندی این سیستم بلاک‌چینی به قوانین و مقابله بیشتر با نگرانی‌های نظارتی، با همکاری شرکت تحلیل بلاک‌چین چینالیسیس در حال توسعه یک سیستم نظارتی جدید است که مانع از دور زدن تحریم‌ها می‌شود.

با اعلام تتر، سیستم جدید به این بلاک‌چین امکان نظارت دقیق‌تر و جزئی‌تر بر تراکنش‌های USDT را در سطحی فراتر از خریداران و فروشندگان اضافه می‌کند. هدف نهایی این سامانه نظارتی نیز دسترسی به بینش بهتر و نظارت دقیق‌تر بر گردش تتر در بازارهای ثانویه اعلام شده است.

ارز دیجیتال تتر ارز دیجیتال تتر

با این وصف، قطعا سیستم نظارتی مشترک تتر و چنالیسیس، خطر مهمی برای دارندگان تتر در ایران محسوب می‌شود و احتمال از دست رفتن دارایی آن‌ها را بالا می‌برد.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر در همین خصوص با اشاره به این اقدام مشترک به‌عنوان گامی اساسی در تعهد مستمر شرکت به ایجاد شفافیت و امنیت در صنعت ارزهای دیجیتال، تاکید کرد متخصصان انطباق و بازرسان می‌توانند با این سامانه جدید، کیف پول‌های مرتبط با آدرس‌های غیرقانونی و تحریم‌شده را تشخیص داده و مسدود کنند.

از جمله مهم‌ترین ابزارهای نظارتی سیستم مشترک تتر و چینالیسیس باید به ابزار نظارت بر تحریم‌ها، طبقه‌بندی، تحلیل بزرگترین کیف پول‌ها و ردیاب انتقال‌های غیرقانونی اشاره کرد.

گفتنی است، اقدام مذکور در نتیجه افزایش فشارهای قانونی نهادهای نظارتی بر تتر به‌دلیل نقش احتمالی USDT در دور زدن تحریم‌ها و تسهیل امور مالی غیر قانونی صورت گرفته است.

حتما بخوانید:
سرقت ۲۵ میلیون دلار در ۱۲ ثانیه؛ چیزی که فقط در دنیای دیجیتال ممکن است ۱۰ ارز دیجیتالی که بزرگان بازار می‌خرند؛ با سبد خرید نهنگ ها آشنا شوید بهترین بازی های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴؛ کسب درآمد از طریق بازی کردن ترامپ حامی ارزهای دیجیتال شد

نظر شما