شناسهٔ خبر: 66755188 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

طلای جهانی رکورد زد

ایسنا

قیمت طلا امروز دوشنبه پس از آنکه داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده در هفته گذشته شرط‌بندی‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را دو بار در سال جاری کاهش دهد، تثبیت کرد، به بالاترین حد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بهای هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۴۳۰ دلار و ۱۹ سنت رسید. طلا در اوایل جلسه به رکورد ۲۴۴۰ دلار و ۴۹سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۴۳۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

داده‌های هفته گذشته خبرهای خوبی را از دو جهت به فدرال رزرو آمریکا ارائه کرد، اما سیاست‌گذاران هنوز آشکارا دیدگاه‌های خود را در مورد زمان کاهش نرخ‌ها تغییر نداده‌اند که سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که در سال جاری آغاز خواهد شد. با این حال، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، دیدگاه خود را تکرار کرد که با ثابت ماندن نرخ سیاستی، نرخ تورم بیشتر کاهش خواهد یافت، اما گفت که در سال جاری هیچ بهبودی در تورم ندیده است و همچنان مایل به افزایش نرخ‌ها در صورت توقف یا معکوس شدن است.

شمش به عنوان پوشش تورمی شناخته می شود، اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

چین گام‌های تاریخی را برای تثبیت بخش املاک بحران زده خود اعلام کرد، به طوری که بانک مرکزی یک تریلیون یوان بودجه اضافی را تسهیل کرد و قوانین وام مسکن را تسهیل کرد و دولت‌های محلی تصمیم گرفتند برخی آپارتمان‌ها را خریداری کنند. افزایش قیمت طلا در هفته گذشته مانع از خرید فیزیکی در مصرف‌کنندگان برتر شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس‌زمینه جهانی بازارهای آسیایی همچنان روشن است و سرمایه‌گذاران مطمئن هستند که فدرال رزرو به زودی نرخ‌های بهره آمریکا را کاهش می‌دهد و دلار آمریکا، بازده اوراق قرضه و نوسانات را تحت کنترل نگه می‌دارد و دارایی‌های ریسک را تقویت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۱ درصد افزایش به ۳۱.۸۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۵ دلار و ۹۵ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۰۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

نظر شما