شناسهٔ خبر: 66753350 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش تصاعدی تولید انرژی در سمنان به همت دولت سیزدهم

استاندار سمنان گفت: تولید انرژی در حوزه‌های نیروگاه‌های بزرگ، انرژی تجدیدپذیر خورشیدی و فوق توزیع برق در این استان به همت دولت سیزدهم افزایش تصاعدی داشت.

صاحب‌خبر -

هاشمی  در نشست شورای اداری استان سمنان گفت: ظرفیت نیروگاه بزرگ استان یکهزار و ۷۸ مگاوات است که ۳۸۷ مگاوات در دولت آیت‌الله رئیسی بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: به بیان دیگر درصد بالایی از توان نیروگاهی استان در دولت سیزدهم حاصل شده است.

استاندار سمنان با اشاره به وجود ظرفیت ۳۳ مگاوات نیروگاه خورشیدی این استان در شرایط کنونی، ادامه داد: ۳۱ مگاوات از این ظرفیت در دولت سیزدهم ایجاد شد که بخش قابل توجهی از کل ظرفیت انرژی خورشیدی استان را شامل می‌شود.

به گفته هاشمی، ظرفیت پست انتقال و فوق توزیع برق استان سمنان نیز هفت هزار و ۶۵۳ مگاولت آمپر است که یکهزار و ۷۵ مگاولت آمپر به همت دولت آیت‌الله رئیسی محقق شده است.

وی یادآور شد: در بخش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی با همکاری دستگاه‌های حمایتی ۳۷۹ انشعاب خورشیدی در استان وجود دارد که ۲۱۳ انشعاب در دولت سیزدهم به متقاضیان ارایه شد.

وی تاکید کرد: این چنین آمارهای قابل توجه باید به اطلاع مردم رسانده شود و رسانه‌ها در قالب جهاد تبیین به آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در این زمینه ورود کنند.

استاندار سمنان با تاکید بر افزایش نظارت بر بازار و قیمت ها برای رفاه هرچه بیشتر حال و معیشت مردم، گفت: در موضوع جمعیت باید برنامه‌ریزی ویژه ای در استان شکل بگیرد تا سمنان از بحران جمعیتی خارج شود

نظر شما