شناسهٔ خبر: 66752943 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جدیدترین پیش‌ بینی هواشناسی کشور؛ امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد در بعضی از مناطق خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و سواحل دریای خزر، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد، بارش تگرگ رخ خواهد داد و برای بعضی از مناطق غربی به‌ویژه ارتفاعات و مناطق شمالی و شمال شرق، بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه به‌طور گسترده‌تری در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، بعضی مناطق شمال شرق، شمال خوزستان، غرب و شمال اصفهان، مرکزی و قم، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه ضمن تشدید سامانه بارشی در مناطق ذکر شده، گستره سامانه بارشی به البرز شرقی، سمنان و بعضی مناطق شرق نیز کشیده خواهد شد و پنجشنبه و جمعه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز فعال خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود و به‌ویژه در نوار شرقی کشور و منطقه زابل، تا آخر هفته وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد؛ خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان شنبه مواج است و دریای خزر نیز تا انتهای هفته مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف به تدریج افزایش ابر، از بعدازظهر افزایش باد و احتمال طوفان گرد و خاک با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما