شناسهٔ خبر: 66751403 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

دلیل کمبود داروهای روانپزشکی

کمبود داروهای روانپزشکی چالش جدی بیمارانش شده و مورد اعتراض انجمن علمی روانپزشکان هم قرار گرفته است. البته سازمان غذا و دارو اعلام کرده که کمبود این داروها به زودی برطرف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته مجید صادقی، رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در نامه‌ای خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از کمبود یا نایاب شدن ۲۵ قلم داروی موردنیاز بیماران خبر داد، داروهایی از جمله لورازپام، فلوکستین، ریتالین، ریسپریدون و…

صادقی در این نامه تاکید کرده بود که قطع مصرف و تغییر ناگزیر این داروها برای بیماران تبعات ناگواری دارد و بیماران را با خطر بازگشت علایم شدید بیماری روبه‌رو کند.

حالا سازمان غذا و دارو در واکنش به این کمبودهای داروی اعلام کرده که این سازمان همواره برای دسترسی آسان بیماران به داروی مورد نیاز نهایت تلاش خود را به کار گرفته ولی با توجه به چالش‌هایی از جمله مشکل تامین نقدینگی شرکت‌های تأمین کننده، تولید برخی از داروها مثل کلومیپرامین و مدافینیل به تعویق افتاده که به زودی برطرف خواهد شد.

این سازمان تاکید کرده که برخی داروها مانند ترازودون و دوکسپین به مقدار قابل توجهی نسبت به سال قبل تولید شده و در دسترس قرار گرفته همچنین داروهایی مثل ماپروتیلین، ریتالین و شربت ریسپریدون که دچار عدم دسترسی بوده از طریق واردات و تولید داخل در کنار به هم طور کامل تأمین شده است.

نظر شما