شناسهٔ خبر: 66750544 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۰: برای مراسم تشییع جنازه جان باختگان سقوط هواپیمای وزیر راه به مجلس رفتم

خاطرات هاشمی رفسنجانی: صبح براى مراسم تشيیع جنازه جان‌باختگان سقوط هواپيما، به مجلس رفتم. رهبرى و سران سه قوه و خانواده‌هاى عزادار و بسيارى از شخصيت‌هاى كشور بودند.با معاونان مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشتيم. بيشتر وقت، صرف مسایل انتخابات و نگرانى‌ها از آينده شد.در مورد طرح پيل سوختى هم بحث شد و نيز ايجاد ارتباط با مراكز تحقيقات ديگر كشورها. آقاى [محمود] واعظى، در مورد تأييد [و حمایت] حزب اعتدال و توسعه از آقاى [علی] شمخانى سئوال كردگفتم، در جلسات حزب، براى تصميم‌گيرى بحث كنيد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
صبح براى مراسم تشيیع جنازه جان‌باختگان سقوط هواپيما، به مجلس رفتم. رهبرى و سران سه قوه و خانواده‌هاى عزادار و بسيارى از شخصيت‌هاى كشور بودند.با معاونان مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشتيم. بيشتر وقت، صرف مسایل انتخابات و نگرانى‌ها از آينده شد.در مورد طرح پيل سوختى هم بحث شد و نيز ايجاد ارتباط با مراكز تحقيقات ديگر كشورها. آقاى [محمود] واعظى، در مورد تأييد [و حمایت] حزب اعتدال و توسعه از آقاى [علی] شمخانى سئوال كردگفتم، در جلسات حزب، براى تصميم‌گيرى بحث كنيد. 
 
پيش از ظهر، برق تهران و اكثر استان‌هاى ايران قطع شد و تا ساعت‌ها برق نبود و مشكلات زيادى براى مردم پيش آورد؛ حتى در زمان جنگ،چنين قطعی برق وسيع و سراسرى و طولانى نداشتيم. موتور برق اضطرارى مجمع [تشخیص مصلحت نظام]  معيوب بود و قطع و وصل مى‌شد.عصر، آقاى [حبیب‌الله] بیطرف، وزير نيرو، تلفنى توضيح داد كه مشكل از حادثه ديدن يك خط از سه خط انتقال برق شمال به تهران شروع مى‌شود كه بار آن به خط ديگرى منتقل مى‌شود و آن هم قطع مى‌شود،با قطع برق از تهران و فشار زياد روى نيروگاه‌هاي تهران، آنها خاموش مى‌شوند و اين وضع كم‌كم به همه نيروگاه‌های جنوب شرق و غرب تكرار مى‌شود؛ به جز مشهد و شمال و همدان.  
 
عصر آقاى [محمد] سعيدى‌كيا، [مشاور ریيس‌جمهور] آمد.گفت، به منطقه سقوط هواپيما رفته و اجساد را ديده و شايعات مربوط به زنده بودن بعضى‌ها تا ساعات بعد را تكذيب كرد و گفت، سه ساعت پياده رفته تا به منطقه رسيده است. گفت، جهاد و كشاورزى، هر دو از ادغام دو وزارت ناراضى‌اند. آقاى [علی] آقامحمدى، [قائم‌مقام سازمان صداوسيما] آمد وگفت، بعضى از نيروهاى چپ دوم خرداد از حزب مشاركت ناراضي‌اند و خواستار تأييد صلاحيت آقاى [ابراهیم] اصغرزاده، [عضو شورای شهر تهران] هستند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما