شناسهٔ خبر: 66750488 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

یادداشت‌های علم، جمعه ۹ آبان ۱۳۴۸: اسبی که رئیس جمهور پاکستان تقدیم کرد

یادداشت‌های اسدالله علم: امروز نهم آبان و تولّد والاحضرت همایونی است. به همین جهت یحیی خان در کاخ سعدآباد در چمن پشت دفتر من شرفیاب حضور ولیعهد شد و اسبی تقدیم کرد. گارد احترام و موزیک [سبک] اسکاتلندی پاکستان بودند. مراسم قشنگی بود به خصوص که ولیعهد لباس پاکستانی پوشیده بودند و خیلی خیلی ماشاءالله زیبا شده بودند. شاهنشاه هم تشریف داشتند. بعد در رکاب شاهنشاه به اتفاق یحیی خان [به] مشهد مشرف شدیم، روز بسیار خوبی بود خیلی خوش گذشت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  
 
«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.
 
جمعه ۹ آبان ۱۳۴۸: امروز نهم آبان و تولّد والاحضرت همایونی است. به همین جهت یحیی خان در کاخ سعدآباد در چمن پشت دفتر من شرفیاب حضور ولیعهد شد و اسبی تقدیم کرد. گارد احترام و موزیک [سبک] اسکاتلندی پاکستان بودند. مراسم قشنگی بود به خصوص که ولیعهد لباس پاکستانی پوشیده بودند و خیلی خیلی ماشاءالله زیبا شده بودند. شاهنشاه هم تشریف داشتند. بعد در رکاب شاهنشاه به اتفاق یحیی خان [به] مشهد مشرف شدیم، روز بسیار خوبی بود خیلی خوش گذشت. 
 
عصر مراجعت شد و شب کاخ علیا حضرت ملکه پهلوی بودیم که والاحضرت همایونی هم تشریف داشتند و مجلس جشن تولد ایشان که به سلامتی نه سال تمام شده اند برگزار گردید.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما