شناسهٔ خبر: 66750029 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

لزوم هوشیاری سیاستگذاران کشورهای اسلامی در برابر ترویج فرهنگ خانواده غربی

کارشناسان حاضر در همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم؛ جنبش‌های اخلاقی جهان متحول امروز» بر لزوم هوشیاری نهادهای سیاستگذار کشورهای اسلامی در مقابل با تهاجم فرهنگ غربی به نهاد خانواده اسلامی و مبارزه با ترویج ارزش‌های بیگانه در این زمینه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم؛ جنبش‌های اخلاقی جهان متحول امروز»، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در تهران و قم برگزار می‌شود.

 هدف از برگزاری این همایش پیگیری این موضوع مهم است که در عصر شیوع فردگرایی و نسبی‌گرایی، خانواده و دیگر نهاد‌ها چگونه می‌توانند از ارزش‌های خانوادگی و اخلاقی حراست کنند تا نسلی مقاوم و پویا پرورش یابد.

یکی از پنل‌های این همایش با حضور مهمانان خارجی برگزار شد. در این پنل ماریا استاییچ، استاد دانشگاه از صربستان، پاتریشیا سیمونه دو پرادو، استاد دانشگاه از برزیل و ولید عبدالحمید خلف فرج الله، استاد دانشگاه از عراق به طرح دیدگاه‌های خود درباره خانواده پرداختند. 

نهاد سنتی خانواده پایدار باقی خواهد ماند

در ابتدا ماریا استاییچ، استاد دانشگاه از صربستان در سخنان خود گفت: ما در جهان متغیر امروزی شاهدیم که تعریف خانواده به ویژه در کشورهای غربی در حال تغییر است. خانواده سنتی معمولاً شامل پدر و مادر و فرزندان است. اما فرهنگ غربی امروز اشکال دیگری از خانواده از جمله ازدواج با همجنس را نیز به طور قانونی به عنوان خانواده معرفی می‌کند. 

وی افزود: من معتقدم با همه تبلیغات و فرهنگ‌سازی که در غرب می‌شود نهاد سنتی خانواده همچنان پایدار باقی خواهد ماند و ارزش‌های غربی نمی‌توانند آن را از بین ببرند. امروزه در کشورهای غربی طلاق به مقوله‌ای بسیار ساده تبدیل شده و مثلاً در انگلیس یک فرد می‌تواند تنها با ارسال یک ایمیل از همسر خود طلاق بگیرد. 

وی تأکید کرد به نظر من ازدواج سنتی بهترین راه برای صیانت از نهاد خانواده و تضمین بقا و سلامت جامعه است.

نقش مهم مادران در پرورش نسل مقاوم

در ادامه پاتریشیا سیمونه در سخنان خود گفت: من تحقیقات زیادی بر روی نقش زنان مسلمان به ویژه زن شیعه انجام داده‌ام. من در زمینه نقش زنان در شکل‌گیری نسل مقاوم و تقویت محور مقاومت به ویژه در کشور لبنان تحقیقاتی انجام داده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که نهاد خانواده در شکل‌گیری هویت دینی و سیاسی در بین شیعیان نقش بسیار مهمی دارد. من در لبنان شاهد بوده‌ام که زنان شیعه چگونه فرهنگ شهادت را در بین فرزندان خود ترویج می‌دهند و آن‌ها را با این فرهنگ آشنا می‌کنند. 

وی افزود: مادران این فرزندان با آشنا کردن فرزندان خود با فرهنگ عاشورا و شهادت و جهاد، آن‌ها را به نسلی انقلابی و جهادگر در راه خدا مبدل می‌کنند و این نشان از اهمیت والای نقش مادر در این خانواده‌ها دارد. 

خانواده مقاوم

لزوم هوشیاری مسلمانان در برابر تهاجم فرهنگی غرب

در ادامه ولید عبدالحمید در سخنان خود گفت: ما در عصر دیجیتالی شدن و گسترش سریع تکنولوژی هستیم و شاهدیم که نیروهای تاریکی و ظلمت جنگی را بر علیه اسلام و مسلمانان به راه انداخته‌اند که از جنگ‌های صلیبی سخت‌تر است. این جنگ، جنگ فرهنگی است و هدف آن تغییر ذهنیت انسان مسلمان است. این جنگ روانی به طور دائمی اعماق وجود مسلمانان را هدف قرار داده و نبردی فکری علیه اسلام و اصول آن است. 

وی افزود: هدف اصلی این جنگ در نهایت تسلط تدریجی کامل بر قلب و ذهن مسلمانانو سیطره دائمی بر آن‌ها و بخشیدن وجهه‌ شیطانی غربی به جوامع اسلامی است. در این جنگ، نهاد خانواده اصلی ترین هدف دشمنان است. آن‌ها سعی می‌کنند سبک زندگی غربی و بویژه آمریکایی در همه ابعاد و ویژگی‌های آن را بر خانواده مسلمان حاکم کنند. 

وی تأکید کرد: از آنجایی که خانواده اساس جوامع را تشکیل می‌دهد دشمنان این واقعیت را به خوبی درک کرده و این نهاد ارزشمند را هدف اصلی خود قرار داده‌اند. خانواده از نظر دین اسلام به معنای ازدواج شرعی زن و مرد بر اساس محبت و رحمت و همکاری است. اما سبک زندگی غربی سعی می‌کند تعریف دیگری از خانواده ارائه دهد و اشکال دیگری را جایگزین این تعریف کند. آن‌ها سعی می‌کنند با شعارهای پر زرق و برق و به ظاهر جذاب به جوامع اسلامی این باور را بقبولانند که اختیار و آزادی هر فردی در دست خود اوست. آن‌ها می‌گویند هر کاری که مردان می‌کنند زنان هم می‌توانند بکنند و برعکس. 

ولید عبدالحمید خلف در پایان گفت: آن‌ها به این ترتیب می‌خواهند خانواده را از ماهیت سنتی و اسلامی آن تهی کنند و ازدواج دو مرد با یکدیگر و یا دو زن با هم را هم نوعی خانواده تلقی می‌کنند. امروز باید خانواده‌های مسلمان و سیاستگذاران کشورهای اسلامی نسبت به این توطئه‌ها هوشیار باشند و با آموزش و تربیت صحیح بر اساس آموزه‌های قرآنی و دینی از نهاد خانواده پاسداری کنند. 

انتهای پیام

نظر شما