شناسهٔ خبر: 66749683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پایگاه‌های «الراهب، المالکیه، الرمثا و رامیا»

زیر آتش حزب‌الله

روزنامه جوان

بعد از شکست‌های پی‌درپی ارتش رژیم صهیونیستی در سه جبهه اصلی جنگ یعنی در غزه، الجلیل و دریای سرخ و دریای عرب در برابر گروه‌های مقاومت و ضربات دقیق و دردناکی که مقاومت به صهیونیست‌ها وارد کرده و نیز افزایش تلفات و خسارت‌های نظامیان و ژنرال‌های اسرائیلی، شاهد کمرنگ شدن اظهارنظر‌ها و تهدیدات نتانیاهو در روز‌های گذشته هستیم.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: بنابر اعلام مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله در ادامه اقدام علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس، فقط طی یک روز، چهار پایگاه رژیم صهیونیستی را هدف حمله موشکی قرار داد و خسارات و تلفاتی را به این رژیم وارد کرد. 

حزب‌الله لبنان روز یک‌شنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه اعلام کرد که رزمندگان مقاومت دیروز موفق شدند چهار پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند. در اولین بیانیه آمده است که این جنبش مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه نظامی «الراهب» در الجلیل‌اعلی با توپخانه هدف قرار داده و تلفاتی به دشمن صهیونیستی وارد کرد. در دومین بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده است که بعد از پایش دقیق تحرکات نظامیان صهیونیست در مقر «المالکیه» در شمال فلسطین اشغالی، هنگام ورود یک خودروی زرهی هامر به این مقر، این خودرو هدف قرار گرفت. مقاومت لبنان اشاره کرد که این عملیات با یک موشک هدایت‌شونده انجام شده و موشک مستقیماً با هدف برخورد داشته و تعدادی از سرنشینان خودرو کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند. حزب‌الله همچنین اضافه کرد که نیرو‌های اسرائیلی بعد از هدف قرار گرفتن این خودروی زرهی برای خارج کردن تلفات در اطراف آن تجمع کردند که نیرو‌های مقاومت بار دیگر آن‌ها را با گلوله توپ مورد تهاجم قرار دادند. مقاومت اسلامی لبنان همچنین در سومین بیانیه خود اعلام کرد که پایگاه «الرمثا» رژیم صهیونیستی را در جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار داده و موشک مستقیماً به هدف اصابت کرده است. در بیانیه چهارم هم آمده است: «رزمندگان مقاومت اسلامی روز یک‌شنبه تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در پایگاه «رامیا» با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.»


 آتش جنگ در جبهه دوم شعله‌ورتر می‌شود
رسانه‌های صهیونیست از تجهیز حزب‌الله لبنان به موشک‌های پیشرفته زمین به هوا خبر می‌دهند. عبدالباری عطوان، تحلیلگر معروف فلسطینی و سردبیر روزنامه رأی‌الیوم با اشاره به عملکرد جبهه‌های مقاومت نوشت: «بعد از شکست‌های پی‌درپی ارتش رژیم صهیونیستی در سه جبهه اصلی جنگ یعنی در غزه، الجلیل و دریای سرخ و دریای عرب در برابر گروه‌های مقاومت و ضربات دقیق و دردناکی که مقاومت به صهیونیست‌ها وارد کرده و نیز افزایش تلفات و خسارت‌های نظامیان و ژنرال‌های اسرائیلی، شاهد کمرنگ شدن اظهارنظر‌ها و تهدیدات نتانیاهو در روز‌های گذشته هستیم.» عطوان در ادامه به سخنان اخیر «ابوعبیده» سخنگوی رسمی گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) اشاره کرد. او روز جمعه اعلام کرده بود در نبرد‌های ۱۰ روز گذشته ۱۰۰ خودروی نظامی ارتش اشغالگر از جمله تانک‌های مرکاوا و نفربر «نمر» این رژیم به دست رزمندگان مقاومت منهدم شده‌اند. این در حالی است که بعد از آن در روز شنبه هلاکت ۱۵نظامی صهیونیست در کمینی که نیرو‌های مقاومت در شرق شهر رفح برای این نظامیان گذاشته بودند تأیید شد و همچنین تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست در گذرگاه رفح مورد حمله نیرو‌های مقاومت قرار گرفته و شماری از آن‌ها کشته و زخمی شدند. 
در ادامه مطلب عطوان آمده است: «در اینجا باید به جبهه دوم نبرد با دشمن صهیونیستی که روز به روز گرم‌تر می‌شود یعنی جبهه جنوب لبنان برویم؛ جایی که تحولات این جبهه موجب تشدید وضعیت رعب و وحشت در صفوف رهبری نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر شده است. سرنگونی بالن جاسوسی بسیار پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی که تحرکات در لبنان، اردن، مصر، عراق و عمق اراضی اشغالی را رصد می‌کرد توسط حزب‌الله و با پهپاد‌های انفجاری مجهز به موشک‌های دقیق یک ضربه نظامی مهلک به رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. همچنین باید عملیات‌های پهپادی حزب‌الله به پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در «طبریا» برای اولین بار طی سال‌ها به مجموعه ضرباتی که حزب‌الله به اشغالگران وارد کرده اضافه کنیم.» عطوان با اشاره به درماندگی ارتش و مقامات رژیم اشغالگر در برابر عملیات‌های حزب‌الله تأکید کرد: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآف گالانت، وزیر جنگ این رژیم طی دوره اخیر زبان در کام کشیده‌اند و دیگر تهدیدی از جانب این دو برای نابودی لبنان و بازگرداندن این کشور به عصر حجر نمی‌شنویم. بلکه امروز می‌بینیم که شمال فلسطین اشغالی یعنی منطقه الجلیل به عصر حجر برگشته، زیرا خالی از سکنه شده و شهرک‌نشینان از آن به مناطق امن در مرکز و جنوب فلسطین اشغالی فرار کرده‌اند تا به ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین دیگری که گریخته‌اند بپیوندند.»

نظر شما