شناسهٔ خبر: 66749380 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جزینی: نیازمند تابوشکنی هستیم/ آذربایجانی از مدیران خوب کشور است

سرمربی تیم کشتی فرنگی سپاهان گفت: عضو تیم ملی شدن در ایران کار دشواری است، اما با یاری خداوند تا کنون دو مرتبه به این مهم دست پیدا کرده‌ایم. سروش خواجه امیری که دوبنده‌پوش سپاهانی است، نیز اولین مدال طلای کشتی اصفهان پس ۲۳ سال را از آن خود کرد. سرمربی تیم کشتی فرنگی سپاهان گفت: عضو تیم ملی شدن در ایران کار دشواری است، اما با یاری خداوند تا کنون دو مرتبه به این مهم دست پیدا کرده‌ایم. سروش خواجه امیری که دوبنده‌پوش سپاهانی است، نیز اولین مدال طلای کشتی اصفهان پس ۲۳ سال را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از رسول جزینی عصر (امروز _ یکشنبه سی‌ام اردیبهشت) در نشست خبری سرمربی آکادمی کشتی فرنگی سپاهان که در روزهای پیش از آغاز رقابت‌های لیگ دسته یک کشتی فرنگی کشور در خانه کشتی تجدد برگزار شد، اظهار کرد: سال‌ها در اردوی تیم ملی حضور داشتیم و با وجود در اختیار داشتن بهترین‌های کشور، اما استان اصفهان از این مهم بی‌بهره بود. برخی استان‌ها همچون مازندران و فارس در زمان‌های گذشته عقب‌تر از اصفهان بودند، اما هم اکنون مدال‌های طلای المپیک را به خود اختصاص داده‌اند، این دست موارد موجب شد تصمیم بگیریم در اصفهان با جمع کردن بهترین‌ها در کنار یکدیگر کشتی فرنگی را به روزهای خوب بازگردانیم.

 

وی با اشاره به اینکه رشته‌ای که در المپیک باشد قابل احترام است، افزود: زمانی که یک کشتی‌گیر از ایران در المپیک حضور داشته باشد در جهان مطرح می‌شود. تلاش بی وقفه‌ای برای رسیدن به چنین روزی داشته‌ایم چراکه باید یک مسیر عقب افتاده را جبران کنیم.

 

سرمربی آکادمی کشتی فرنگی سپاهان تصریح کرد: عضو تیم ملی شدن در ایران کار دشواری است، اما با یاری خداوند تا کنون دو مرتبه به این مهم دست پیدا کرده‌ایم. سروش خواجه امیری که دوبنده‌پوش سپاهانی است نیز اولین مدال طلای کشتی اصفهان پس ۲۳ سال را از آن خود کرد.

 

وی ادامه داد: اعتقاد دارم مسیری که آغاز کرده‌ایم نیازمند زمان و صبر طولانی مدت است تا روزی کودکان ما بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

 

جزینی با اشاره به استعدادیابی در آکادمی کشتی فرنگی سپاهان بیان کرد: در رده بزرگسالان دشوارترین مسابقات کشوری را پشت سر گذاشتیم و تمام کشتی‌گیران اصفهان میان هشت نفر برتر قرار گرفتند. باوجود اینکه در هر وزن یک کشتی گیر داشتیم، اما موفق به کسب عنوان شدیم.

 

وی یادآور شد: استعدادهای بسیاری در اختیار داریم. اگر شاخص بدنی کشتی‌گیران آکادمی را روی نمودار قرار دهیم با آمار کشوری برابری خواهد کرد. نگاه ویژه‌ای به نونهالان داریم و شک ندارم که تمام آن‌ها در آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

 

سرمربی آکادمی کشتی فرنگی سپاهان پیرامون نقش اثرگذار رسانه خاطر نشان کرد: اگر همین روند را با حمایت همه جانبه هیئت کشتی و باشگاه سپاهان ادامه دهیم نتایج درخشانی کسب خواهیم کرد. سال اول توقع نتیجه از ما وجود داشت و امسال نیز هدف اصلی تیم‌داری در لیگ برتر بود، اما من ترجیح دادم از دسته یک فعالیت خود را آغاز کنیم.

 

وی عنوان کرد: رسانه تأثیر بسیاری روی شناخته شدن و افزایش انگیزه اعضای یک تیم دارد. از بسیاری تیم‌ها جلو هستیم، اما متأسفانه الگویی نداشته‌ایم و اگر امروزه جوانان ما الگویی ملموس داشته باشند عملکرد بهتری خواهند داشت. بدون تردید دست‌یابی به این مهم توسط رسانه امکان پذیر است.

 

جزینی تصریح کرد: هم اکنون نیازمند تابوشکنی هستیم، چراکه افراد نادرست بسیاری در کشتی حضور دارند. حضور چنین افرادی نداشتن خودباوری را به همراه داشته است. به آینده امیدوار هستیم و اطمینان دارم مسیری که آغاز کرده‌ایم اعتماد به نفس را به کشتی گیران اصفهان باز می‌گرداند. کشتی گیران جوان ما پتانسیل بالایی دارند که نمونه بارز آن‌ها ابوالفضل ظهیری است که برخلاف تصور عموم رقیب آسیایی خود را از پیش‌رو برداشت.

 

وی اضافه کرد: باشگاه سپاهان و هیئت کشتی سرعت روند روبه رشد ما را افزایش می‌دهند. مهدی آذربایجانی از مدیران خوب کشور است و امیدوارم در آینده همکاری خوبی داشته باشیم.

 

سرمربی آکادمی کشتی فرنگی سپاهان پیرامون رده سنی کشتی‌گیران بیان کرد: کشتی فرنگی قدرت بدنی بیشتری را می‌طلبد و به همین دلیل روی رده سنی ۱۰ و ۱۱ سال تمرکز بیشتری داریم. هرچند هم اکنون کشتی‌گیران ۷ و ۸ ساله‌ای را در اختیار داریم که اعجوبه هستند. استعدادیابی در شهرستان‌ها را نیز به صورت غیر رسمی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به روش‌های مختلف با شهرستان‌ها ارتباط داریم. بدون تردید چیزی جز همدلی و همکاری با یکدیگر نمی‌تواند ما را به هدف خود برساند.

 

وی با اشاره به درخواست برای میزبانی در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور افزود: اگر میزبانی ما نزدیک به فینال باشد بهتر خواهد بود. در گروه سختی قرار داریم. چراکه تیم‌های حاضر در آن می‌توانستند جزو چهار تیم برتر باشند. امیدوارم با تزریق خود باوری نتایج مطلوبی کسب کنیم.

 

جزینی تصریح کرد: هر کشتی گیری که فعالیت مثبتی داشته است را به تیم خود اضافه کرده‌ایم. باید موانع استعداد پروری را از پیش‌رو برداریم تا به نتایج مثبت دست پیدا کنیم. ضمن اینکه تاکنون هیئت حمایت ویژه و همه جانبه‌ای از ما داشته است.

 

وی ادامه داد: مسیر درستی را آغاز کرده‌ایم و این موضوع را مربیان بهتر متوجه می‌شوند. تاکنون تیم‌های قدرتمندی از ما درخواست اردوی مشترک داشته‌اند، اما از نظر من باید کمی جلو تر برویم تا این اتفاق رقم بخورد. در بسیاری از اردوهای تدارکاتی رقیبان قدرتمندی را شکست داده‌ایم و این آمار نشان می‌دهد رشد خوبی داشته‌ایم.

 

سرمربی آکادمی کشتی فرنگی سپاهان درباره تیم ملی کشتی در مسابقات المپیک یادآور شد: تیم ملی در گذشته روند بهتری داشت و اگر آنچه را که در مسابقات قهرمانی جهان امسال مشاهده کردیم ترمیم نشده باشد در میدان نبرد المپیک کسب موفقیت دشوار خواهد شود. چراکه در این تورنمنت بهترین‌های جهان حضور دارند. از نظر من اگر ضعف‌های تیم ملی تقویت نشود موفقیت چندانی حاصل نخواهد شد.

 

گفتنی است، آکادمی کشتی فرنگی سپاهان پس از کسب عناوین مختلف قهرمانی در سال 1403 عزم خود را برای حضور قدرتمند در مسابقات دسته یک کشور جزم کرده است‌. شاگردان جزینی در این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های فارس، خوزستان و قم هم گروه هستند.

انتهای پیام

نظر شما