شناسهٔ خبر: 66749307 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فوتبال در جهان

لیگ جزیره تحت سلطه منچسترسیتی؛ توپچی‌ها بازهم در حسرت قهرمانی ماندند

تیم فوتبال منچسترسیتی با پیروزی برابر وستهم در هفته پایانی لیگ برتر انگلیس، برای چهارمین فصل متوالی قهرمان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هفته سی‌وهشتم و پایانی لیگ برتر انگلیس با انجام ۱۰ دیدار همزمان از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار شد تا تکلیف قهرمان این فصل لیگ جزیره که به هفته آخر کشیده شده بود، مشخص شود.

جنگ قهرمانی منچسترسیتی و آرسنال در حالی در هفته آخر هم ادامه داشت که همه چیز در اختیار سیتیزن‌ها بود و آنها با توجه به داشتن ۲ امتیاز بیشتر نسبت به توپچی‌ها، می‌توانستند با برتری در دیدار پایانی در ورزشگاه اتحاد جشن قهرمانی بگیرند. در طرف مقابل آرسنال با این امید در هفته پایانی به میدان رفت که شاگردان پپ گورادیولا در خانه امتیاز از دست بدهند و آنها با پیروزی، جام را در ورزشگاه امارات بالای سر ببرند.

با این حال منچسترسیتی در حالی مقابل وستهم به میدان رفت که فیل فودن که اخیرا جایزه بهترین بازیکن لیگ جزیره را کسب کرده است، با شوتی تماشایی در همان دقیقه نخست، گلزنی کرد. فودن در دقیقه ۱۸ گل دوم را هم وارد دروازه وستهم کرد تا هواداران سیتی در حالی که هنوز تنها کمتر از ۲۰ دقیقه از مسابقه نگذشته بود، خودشان را برای گرفتن جشن قهرمانی آماده کنند.

وستهم در دقیقه ۴۲ توسط محمد کودوس یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا نیمه اول با برتری ۲ بر یک سیتی به پایان برسد و گواردیولا و شاگردانش تنها ۴۵ دقیقه با بالا بردن جشن قهرمانی فاصله داشته باشند.

نیمه دوم را هم سیتی بهتر از وستهم آغاز کرد و رودری در دقیقه ۵۹ بار دیگر سیتیزن‌ها را به گل رساند تا بار دیگر اختلاف به ۲ گل برسد و خیال هواداران آبی‌های منچستر راحت‌تر شود.

در نهایت منچسترسیتی توانست ۳ بر یک وستهم را شکست دهد و با کسب ۹۱ امتیاز، برای چهارمین فصل متوالی و تحت هدایت پپ گورادیولا قهرمان لیگ برتر انگلیس شود.

در دیگر بازی حساس هفته پایانی، آرسنال که با توجه به خبرهایی که از بازی همزمان سیتی و وستهم می‌رسید از قهرمانی ناامید شده بود، در یک بازی خانگی برابر اورتون ۲ بر یک به پیروزی رسید. ادریس گانا گویه در دقیقه ۴۰ اورتون را پیش انداخت اما تاکهیرو تومیاسو در دقیقه ۴۳ و کای هاورتز در دقیقه ۸۹، برای آرسنا گلزنی کردند تا این تیم با کامبک به پیروزی برسد. آرسنال با این برد و کسب ۸۹ امتیاز، نایب قهرمان لیگ جزیره شد. 

لیورپول در آخرین دیداری که یورگن کلوپ روی نیمکت این تیم می‌نشست برابر ولورهمپتون، ۲ بر صفر به پیروزی رسید تا سرمربی آلمانی با برد به کارش در آنفیلد پایان دهد. الکسیس مک آلیستر در دقیقه ۳۴ و جرل کوانسا در دقیقه ۴۰ برای لیورپول گلزنی کردند. لیورپول با ۸۳ امتیاز به مقام سوم لیگ برتر انگلیس در این فصل رسید.

در سایر دیدارها آستون‌ویلا که کسب مقام چهارمی این تیم قطعی شده بود، در نتیجه‌ای عجیب ۵ بر صفر به کریستال پالاس باخت. ویلا با این باخت ۶۸ امتیازی ماند و رده چهارم لیگ جزیره را به خودش اختصاص داد.

تاتنهام هم ۳ بر صفر شفیلدیونایتد را شکست داد و با ۶۶ امتیاز جایگاه پنجم لیگ جزیره را به دست آورد. دژان کولوسفسکی در دقایق ۱۴ و ۶۵ و پدرو پورو در دقیقه ۵۹ برای اسپرزها گلزنی کردند.

منچستریونایتد هم با ۲ گل برایتون را شکست داد تا شاگردان اریک تن‌هاخ با برد، فصل پرفراز و نشیب‌شان را به پایان برسانند. دیوگو دالو در دقیقه ۷۳ و راسموس هویلوند در دقیقه ۸۸، گل‌های یونایتد را به ثمر رساند. منچستریونایتد با این برد ۶۰ امتیازی شد و با ایستادن در جایگاه هشتم به کارش پایان داد.

در سایر دیدارها، نیوکاسل ۴ بر ۲ برنتفورد را شکست داد، فولام با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل لوتون به پیروزی رسید و چلسی دو بر یک بورنموث را پیش رو برداشت و برنلی هم برابر ناتینگهام فارست ۲ بر یک بازنده شد.

در پایان فصل لیگ برتر انگلیس، تیم‌های منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول و آستون‌ویلا، با قرار گرفتن در رده‌های اول تا چهارم سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند، تاتنهام با کسب رده پنجم به لیگ اروپا رفت و چلسی نیز با قرار گرفتن در رده ششم، سهمیه لیگ کنفرانس را به دست آورد.

تیم‌های شفیلدیونایتد، برنلی و لوتون هم با قرار گرفتن در رده‌های بیستم، نوزدهم و هجدهم به دسته پایین‌تر و چمپونشیپ سقوط کردند.

نظر شما