شناسهٔ خبر: 66748950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

سانحه برای بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان وی ازجمله وزیر خارجه جمهوری اسلامی، با واکنش های منطقه ای و بین‌المللی همراه شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان وی ازجمله وزیر خارجه جمهوری اسلامی، با واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همراه شد.

ابراز همبستگی کوبا با ایران در حادثه سقوط بالگرد رئیسی

«میگل دیاز کانل» وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه ایشان پیامی را صادر کرد.

وزیر امور خارجه کوبا بیان کرد: همبستگی خود با رهبر ایران و بهترین امیدها و آرزوهای خود برای یافتن رئیس جمهور ایران و همراهان وی را ابراز می‌داریم.

وی افزود: همبستگی کامل خود را با ملت عزیز و دولت ایران ابراز می‌داریم و بهترین امیدها و آرزوها را برای آنان داریم.

اعلام آمادگی عمان برای کمک به ایران

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حادثه سقوط بالگرد آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران در ارتفاعات شمال غرب، دولت عمان هم به این حادثه واکنش نشان داد.

سلطان نشین عمان اعلام کرد که با نگرانی شدید ناپدید شدن بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند و آماده پشتیبانی و همکاری با ایران است.

هند: با ایران ابراز همبستگی می کنیم

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند امروز یکشنبه در واکنش به اخبار منتشره پیرامون سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: عمیقاً از گزارش‌های امروز مربوط به پرواز بالگرد رئیس جمهور ایران نگران شدم.

نخست وزیر هند در این خصوص ادامه داد: ما در این ساعات سخت با مردم ایران ابراز همبستگی کرده و برای رئیس جمهور و اطرافیانش دعا می‌کنیم.

لبنان: با دولت و مردم ایران همدردی می کنیم

 در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حادثه سقوط بالگرد آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران در ارتفاعات شمال غرب، لبنان به این حادثه واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد: ما بر همدردی خود با دولت و مردم ایران در این مصیبت تاکید می کنیم و برای رئیس جمهور ایران و اطرافیانش آرزوی سلامتی داریم.

وزارت امور خارجه لبنان با نگرانی شدید نسبت به اخبار منتشر شده در خصوص سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران، تاکید کرد که اخبار مربوطه را با حساسیت دنبال می کند.

با دولت ومردم ایران همدردی می کنیم

«مادورو» حوادث مربوط به سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی را دنبال می‌کند

 وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز یکشنبه اعلام کرد: رئیس جمهور «نیکلاس مادورو» از نزدیک حوادث مربوط به سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی این کشور برادر دنبال می کند.

کاراکاس در این خصوص تأکید کرد: مردم و دولت بولیواری همچنان دعا می‌کنند که تیم‌ های امداد و نجات و همه مسافران هواپیما بتوانند به زودی سالم و سلامت بازگردند.

«مادورو» حوادث مربوط به سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی را دنبال می‌کند

واکنش اخوان المسلمین به سقوط بالگرد حامل رئیسی 

گروه اخوان المسلمین ضمن ابراز تاسف نسبت به ناپدیدشدن بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیأت همراه وی، برای آنان آرزوی سلامتی کرد.

انصارالله: از سانحه دردناک برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران متاسفیم

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن: ما از حادثه دردناکی که برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران رخ داد عمیقا متاسفیم. 

عبدالسلام اضافه کرد: در این سختی قلب ما با ملت عزیز مسلمان ایران است و آنها در انتظار و امید به بازگشت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهانشان به طور صحیح و سالم هستند. 

لبنان: با نگرانی اخبار سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم 

وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ما با نگرانی اخبار مربوط به سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران، وزیرخارجه این کشور و هیات همراه را دنبال می کنیم.

ما در این رخداد با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کرده و برای رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی آرزوی سلامتی داریم.

ابراز نگرانی حکیم نسبت به سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران 

سید عمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق در پیامی نسبت به اخبار مربوط به وضعیت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیئت وزارتی و دولتی همراهش ابراز نگرانی کرد.

وی در این پیام برای ایشان و همراهانشان صحت و سلامت آرزو کرد.

واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل رئیسی

وزارت خارجه مصر در واکنش به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه ایشان با دولت و ملت ایران ابراز هم‌بستگی کرد.

وزارت خارجه مصر در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: با نگرانی فراوان اخبار وقوع حادثه وحشتناک برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، وزیر خارجه و هیأت همراه آنان را دنبال می‌کنیم.

گوترش: امیدوارم رئیس‌جمهور ایران در سلامت کامل باشد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز یکشنبه و به دنبال حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «گوترش» با نگرانی اخبار مربوط به وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌ جمهور ایران را پیگیری می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، دفتر سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان با نگرانی اخبار مربوط به حادثه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را دنبال می کند و امیدوار است وی در سلامت کامل باشد.

گوترش: امیدوارم رئیس‌جمهور ایران در سلامت کامل باشد

آنکارا: ۶خودرو و ۳۲ کارشناس جست‌وجو و نجات را به ایران اعزام کردیم

سازمان مدیریت بحران ترکیه از اعزام ۶ خودرو و ۳۲ کارشناس جست‌وجو و نجات در مناطق کوهستانی به ایران خبر داد.

علاوه بر این بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران ترکیه یک تیم ۱۵ نفره متشکل از کارشناسان جست‌وجو و نجات ترکیه در حالت آماده باش برای حرکت به سمت ایران قرار دارند.

این سازمان بیان کرد که ایران از طریق وزارت خارجه ترکیه درخواست اعزام بالگردهای دید در شب را ارائه داده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که ترکیه با درخواست ایران برای اعزام پهپاد دید در شب به ایران در راستای جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان موافقت کرده است.

آنکارا:۶خودرو و ۳۲ کارشناس جست‌وجو و نجات را به ایران اعزام کردیم

بیانیه وزارت خارجه سوریه در رابطه با سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از حادثه فرود اضطراری بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کرد تلاش های های نهادها و تیم های امداد و نجات برای دسترسی به محل این حادثه را دنبال می کند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه ضمن اعلام همبستگی کامل با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور ایران و دیگر مسئولین ایرانی حاضر در این بالگرد در سلامت باشند.

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به  سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

فعال شدن خدمات نقشه‌برداری ماهواره‌ای اروپا برای پیدا کردن محل سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

کمیسر اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه و مدیریت بحران امروز یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: با توجه به حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور⁩ و وزیر خارجه ایران و بنا به درخواست تهران به کمک، ما در حال فعال کردن خدمات نقشه برداری واکنش سریع ماهواره ای «کوپرنیکوس» (Copernicus EMS) اتحادیه اروپا هستیم.

فعال شدن نقشه‌برداری ماهواره‌ای اروپا برای تشخیص محل سقوط بالگرد

واکنش روسیه به سقوط بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی»

در واکنش به حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیانیه ای را صادر کرد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه آمده است: اطلاعات مربوط به سانحه بالگرد حامل مقامات بلندپایه ایران از جمله رئیس جمهور این کشور را از نزدیک رصد می کنیم.

بیانیه صادره از سوی «ماریا زاخارووا» اضافه می کند: امیدواریم سرنشینان بالگرد در سلامت باشند و خطری جانشان را تهدید نکند. روسیه آماده کمک به جستجوی بالگرد مفقود شده حامل رئیس جمهور ایران و تحقیقات درباره علت این حادثه است.

ابراز آمادگی اردن برای کمک به ایران در سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور

وزارت خارجه اردن: ما با نگرانی شدید اخبار سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران و هیات همراه را دنبال می‌کنیم.

اردن برای کمک به ایران در تلاش‌ برای یافتن بالگرد رئیس جمهور این کشور، آمادگی کامل دارد.

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به  سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

بارزانی: نگران سلامتی رئیس جمهور ایران هستیم

«نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت سلامتی رئیس جمهور کشورمان برای سلامتی وی و همراهانش دعا کرد.

وی افزود: با اندوه فراوان اخبار حادثه بالگرد ریاست جمهوری ایران را دنبال می‌کنیم. از خداوند برای رئیس جمهور ایران و همراهان وی سلامتی مسئلت داریم.

بارزانی ادامه داد: دل‌های ما با شماست و برای آنان دعا می‌کنیم. در این برهه دشوار دل‌های ما با دولت و ملت دوست و همسایه‌‎مان، ایران است.

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به  سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

ابراز امیدواری کویت برای سلامتی رئیس جمهور ایران و هیات همراه

وزارت خارجه کویت با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ما با نگرانی اخبار منتشر شده در زمینه سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران و هیات همراه را دنبال می کنیم.

ما برای رئیس جمهور ایران و هیات همراه آرزوی سلامتی داریم و تاکید می کنیم که در این شرایط حساس در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

مهدی المشاط: از خداوند می‌خواهیم که رئیسی و همراهانش را سالم بازگرداند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی ضمن بیان ایستادگی دولت و ملت این کشور در کنار دولت و ملت ایران، برای سلامتی رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه ایشان دعا کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این پیام بیان کرد: با نگرانی شدید وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و شماری از مسئولان ایرانی را دنبال می‌کنیم.

المشاط در ادامه افزود: در شرایط دشوار کنونی، دولت و ملت یمن در کنار دولت و ملت ایران ایستاده‌اند. از خداوند می‌خواهیم که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و همراهان وی را سالم بازگرداند.

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به  سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

قطر برای ارائه کمک به جست‌وجوی بالگرد حامل رئیسی اعلام آمادگی کرد

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر ضمن ابراز نگرانی و آرزوی سلامتی برای رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه ایشان برای ارائه هرگونه کمک از سوی قطر به ایران ابراز آمادگی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر بیان کرد: ما بر آمادگی قطر برای ارائه تمامی انواع پیشتیبانی در جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس جمهور ایران تاکید می‌کنیم.

وی افزود: قطر نگرانی شدید خود نسبت به وقوع حادثه فرود سخت برای بالگرد رئیس جمهور ایران را ابراز می‌دارد. کشور قطر برای آرزومند سلامتی رئیس جمهورایران، وزیر خارجه ایران و هیأت همراه آنان است.

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به  سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

بیانیه جنبش مقاومت اسلامی حماس

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس با اهتمام و نگرانی فراوان پیگیر اخبار مربوط به حادثه فرود اضطراری بالگرد حامل جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان در شمال غرب ایران و قطع ارتباط با آن‌ها هستیم.

حماس افزود: ما به دنبال این حادثه دردناک و ناگوار، همدردی کامل خود را با رهبری، دولت و ملت ایران اعلام کرده و از درگاه خداوند مسئلت داریم رئیس جمهور ایران و هیئت همراه ایشان را محفوظ و سلامت نگاه داشته و هرگونه بدی و آسیبی را از ملت عزیز ایران دور نماید.

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به  سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور

اردوغان: از سانحه بالگرد حامل برادرم ابراهیم رئیسی بسیار متأثر شدم

در واکنش به حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی اعلام کرد: از سانحه بالگرد حامل برادرم ابراهیم رئیسی و هیأت همراهش بسیار متأثر شدم. آماده ارائه هرگونه حمایت لازم به ایران هستیم.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار پیامی اعلام کرد: تحولات درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را با نگرانی دنبال می‌کنیم. امیدواریم رئیس جمهور و مسئولان ایرانی سلامت باشند.

اردوغان:از سانحه بالگرد حامل برادرم ابراهیم رئیسی بسیار متاثر شدم

ریاض: در شرایط دشوار کنونی در کنار کشور برادر، ایران ایستاده‌ایم

عربستان سعودی به سقوط بالگرد حامل آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه و هیأت همراه آنان واکنش نشان داد.

در همین راستا وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با نگرانی فراوان اخبار منتشرشده از سوی رسانه‌ها در خصوص بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر ایستادگی عربستان در کنار کشور برادر، جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار کنونی تاکید می‌کنیم.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما بر آمادگی عربستان برای ارائه هرگونه کمکی که ارگان‌های ایرانی به آن نیاز داشته باشند تاکید می‌ورزیم.

ریاض: در شرایط دشوار کنونی در کنار کشور برادر، ایران ایستاده‌ایم

«بایدن» برای یک جلسه توجیهی فوری به کاخ‌سفید بازگشت

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه و به دنبال سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، تعطیلات خود را کوتاه کرد و برای یک جلسه توجیهی فوری به کاخ سفید بازگشت.

بر اساس اعلام این رسانه، کاخ سفید در این باره اعلام کرد: رئیس جمهور «بایدن» در جریان گزارش‌های مربوط به حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران قرار گرفت.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به اسکای نیوز عربی گفت که «رئیس ستاد ارتش برای پیگیری تحولات ایران با فرماندهی مرکزی در تماس هستند.»

این در حالیست که کاخ‌سفید و وزارت خارجه آمریکا امروز به اخبار منتشره پیرامون سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران واکنش نشان دادند.

«بایدن» برای یک جلسه توجیهی فوری به کاخ‌سفید بازگشت

دولت موقت افغانستان: با بیم و امید سرنوشت بالگردحامل رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

وزارت خارجه دولت موقت افغانستان امروز یکشنبه در واکنش به حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کرد: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان گزارش‌هایی پیرامون سرنوشت بالگرد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، آقای حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه و تعدادی از همراهانشان را با بیم و امید دنبال می‌نماید.

بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه دولت موقت افغانستان در این ارتباط اضافه می‌کند: اظهار امیدواری می‌کنیم که گروه‌های نجات بتوانند با موفقیت آقای رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان شأن را نجات دهند.

این بیانیه می‌افزاید: امارت اسلامی افغانستان در این وضعیت دشوار در کنار دولت و ملت برادر و همسایه ایران قرار دارد و امیدواریم اتفاقی ناخوشایندی روی نداده باشد.

دعای کاربران لبنانی برای سلامتی رئیس جمهور ایران

سقوط بالگرد حامل آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و هیأت همراه آنان واکنش کاربران لبنانی شبکه‌های مجازی را در پی داشت.

این کاربران لبنانی با ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های مجازی از درگاه خداوند متعال، سلامتی رئیس جمهور کشورمان را خواستار شدند.

یکی از این کاربران لبنانی با انتشار عکس رئیس جمهور کشورمان در حالی که قرآن را به دست دارد آیه مبارک «فَاللَّهُ خَیْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ» (پس خدا بهترین نگهبان است و او مهربان‌ترین مهربانان است) را به عنوان پیام منتشر کرد و از خداوند متعال خواست که رئیس جمهور کشورمان را حفظ کند.

کاربر دیگری نیز با انتشار تصاویری مشابه، خداوند را به قرآن کریم قسم داد و به این ترتیب برای سلامتی رئیس جمهور کشورمان دعا کرد.

در پیامی دیگر نیز یکی از کاربران لبنانی شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکسی از رئیسی، نوشت: دعای ما پشت توست.

یکی دیگر از کاربران لبنانی فضای مجازی نیز عکس رئیس جمهور کشورمان در کنار یکی از مراقد مبارک را منتشر کرد و نوشت: کمترین وفاداری این است که بیش‌ترین دعا را برای وی انجام بدهیم.

دعای کاربران لبنانی برای سلامتی رییس جمهور ایران

بروکسل: وضعیت فرود اضطراری بالگرد رئیس‌جمهور ایران را رصد می‌کنیم

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا نیز امروز یکشنبه به اخبار منتشره پیرامون سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

رئیس شورای اروپا در این خصوص با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این خصوص نوشت: اخبار مربوط به گزارش‌هایی مبنی بر فرود غیرمنتظره بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را دنبال می‌کنیم.

«چارلز میشل» در ادامه افزود: هنوز وضعیت آنها مشخص نیست. ما همراه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکائمان، وضعیت را از نزدیک رصد می‌کنیم.

بروکسل: وضعیت فرود اضطراری بالگرد رییس‌جمهور ایران را رصد می‌کنیم

واکنش جهاد اسلامی به سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به سقوط بالگرد حامل آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه و هیأت همراه آنان واکنش نشان داد.

بر این اساس «علی ابو شاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران ابراز هم‌بستگی می‌کنیم.

همچنین این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: از خداوند سلامتی و نجات‌یافتن آقایان رئیسی و عبداللهیان و هیأت همراه آنان را مسئلت داریم.

پیش از این نیز «عزت الرشق» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرده بود: دل‌های ما با ملت برادرمان، ایران است.

عزت الرشق با دعای خیر برای رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه وی گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که رئیس‌جمهور ایران، وزیر خارجه این کشور و همراهان آن‌ها را مورد لطف و عنایت خود قرار دهد.

واکنش جهاد اسلامی به سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران

واکنش «علی‌اف» به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز یکشنبه به اخبار منتشره پیرامون حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این خصوص با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این خصوص نوشت: امروز پس از دیدار دوستانه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیأت عالی رتبه در ایران به شدت نگران شدیم.

«الهام علی اف» در این خصوص ادامه داد: دعای ما از خداوند متعال با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی است. جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر آماده ارائه انواع حمایت‌ها می‌باشد.

واکنش «علی‌اف» به سقوط هواپیمای حامل رئیس جمهور ایران

ابراز نگرانی مقامات پاکستان از سقوط بالگرد «سید ابراهیم رئیسی»

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان امروز یکشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در خصوص اخبار منتشره پیرامون حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران نوشت: از شنیدن اخبار مربوط به حادثه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، عبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگران عمیقاً نگران هستم.

رئیس جمهور پاکستان در این باره ادامه داد: از صمیم قلب برای رئیس جمهور رئیسی آرزوی سلامتی دارم تا همچنان به خدمت به ملت ایران ادامه دهد.

از سوی دیگر، محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز در این باره اعلام کرد: اخبار ناراحت کننده‌ای درباره حادثه بالگرد سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دریافت کرده‌ایم.

نخست وزیر پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اضافه کرد: با نگرانی زیاد منتظر خبرهای خوب هستیم که همه چیز خوب باشد. دعا و آرزوی خیر ما با رئیس جمهور محترم و همه ملت ایران است.

ابراز نگرانی مقامات پاکستان از سقوط بالگرد «سید ابراهیم رئیسی»

دستور ویژه السودانی برای کمک به یافتن بالگرد رئیس جمهور ایران

نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، دستور کمک به ایران برای یافتن بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان را صادر کرد.

باسم العوادی سخنگوی دولت عراق اعلام کرد: السودانی به وزارت کشور، هلال احمر عراق و طرف‌های مرتبط برای ارائه امکانات موجود به جمهوری اسلامی ایران برای یافتن بالگرد رئیس جمهوری ایران که در شمال ایران ناپدیده شده، دستور داده است.

دستور ویژه السودانی برای کمک به یافتن بالگرد رئیس جمهور ایران

الرشق: دل‌های ما با ملت برادرمان، ایران است

«عزت الرشق» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به وقوع سانحه برای بالگرد حامل «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه وی واکنش نشان داد.

این عضو ارشد جنبش حماس در سخنان خود گفت: دل‌های ما با ملت برادرمان، ایران است.

عزت الرشق با دعای خیر برای رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه وی گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که رئیس‌جمهور ایران، وزیر خارجه این کشور و همراهان آن‌ها را مورد لطف خود قرار دهد.

الرشق: دل‌های ما با ملت برادرمان، ایران است

نظر شما