شناسهٔ خبر: 66748746 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

برنامه کامل بورسان ۳۰ اردیبهشت ماه

تحلیل سودساز در بورس ۱۴۰۳ کدام است؟

در برنامه امروز بورسان امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه و سلمان یزدانی مدیر دارایی سبدگردان اقتصاد بیدار به میزبانی مهدی طحانی به این سوال پاسخ دادند که تحلیل سودساز در بورس ۱۴۰۳ کدام است؟

صاحب‌خبر -

فردای اقتصاد: در شرایطی که بخشی از تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند اساسا با بهره‌برداری از روش‌های مختلف تحلیل نظیر بنیادی یا تکنیکال می‌توان در جریان داد و ستدهای بازار سهام سود کرد اما هستند صاحب‌نظرانی که فارغ از این نگرش، معتقدند موج سواری بر اخبار می‌تواند منجر به کسب بازدهی در بخش مولد اقتصاد کشور شود. دلیل موافقان و مخالفان هر کدام از این استدلال‌ها چیست؟

امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: سرمایه‌گذاری اصولی مبتنی بر تحلیل بنیادی است اما برای این نوع از تحلیل افق سرمایه‌گذاری به عنوان نکته حائز اهمیت محسوب می‌شود.

در هفته گذشته جلسه‌ای پیرامون بررسی بند «س» بودجه برگزار شد و احتمال تصویب معافیت‌ها قوت گرفت. هر چند صبح این روز معاملاتی بازار منفی بود اما انتشار اخبار نوساناتی مثبتی را در جریان داد و ستدها ایجاد کرد. در روز یک‌شنبه اما بازگشایی اخزا و پالایشگاه بندرعباس منجر به شکل‌گیری یک موج منفی شدید در بازار سهام شد.

سلمان یزدانی مدیر دارایی سبدگردان اقتصاد بیدار در ادامه تصریح کرد: پارامترهای اقتصاد کلان وقایع معاملات را قابل پیش‌بینی می‌کند. حذف تحریم یا بازگشت سیاست‌گذار از اوراق ۳۵ درصدی به ۲۰ درصد طبعا در قیمت‌ها اثرگذار خواهد بود. در سال جاری احتمالا صندوق‌های درآمد ثابت برنده‌های بازار خواهند بود.

عملا باید در انتظار اتفاقاتی در حوزه اقتصاد کلان بود چرا که تغییرات این بخش می‌تواند در روند بورس اثرگذار باشد.

در برنامه امروز بورسان امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه و سلمان یزدانی مدیر دارایی سبدگردان اقتصاد بیدار نگرش‌های متفاوتی را از تحلیل سودساز در بورس ۱۴۰۳ ارائه دادند.

نظر شما