شناسهٔ خبر: 66748016 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

گردهمایی ناظران مرمت ۳۱ استان در کاشان

احمد طالبی

نخستین گردهمایی ملی ناظران و نمایندگان استانی صندوق توسعه و احیا، عصر امروز، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳در سرای عامری‌های کاشان آغاز شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش میراث آریا، نخستین گردهمایی ملی ناظران و نمایندگان استانی صندوق توسعه و احیا،  امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳در سرای عامری‌های کاشان آغاز شد.
در آیین نمادین گلاب‌گیری در روز اول این گردهمایی، شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا ضمن آرزوی توفیق برای مجموعه میراث فرهنگی کشور، ابراز امیدواری کرد که به زودی اعلام خبر سلامتی رئیس جمهور محترم و هیئت همراه،  موجب رفع نگرانی و مسرت مردم کشور شود.
گفتنی است در این رویداد دو روزه، نمایندگان ۳۱ استان و همچنین مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های اصفهان، قم، لرستان و گلستان حضور دارند.
این گردهمایی به منظور تجلیل و تقدیر از ناظران و نمایندگان استانی صندوق توسعه و احیا به پاس نظارت آنها بر پروژه‌های مرمت و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی تحت اختیار صندوق در سطح کشور برگزار می‌شود. هم‌افزایی و همچنین برقراری ارتباط بیشتر میان نمایندگان استانی صندوق توسعه و احیا و در راستای ترویج فرهنگ مرمت و احیا و توسعه آن در سطح کشور، از اهداف این رویداد است.
گردهمایی ناظران و نمایندگان صندوق توسعه و احیا، فردا با حضور مهمانان از ۳۱ استان، با ارائه کارنامه مرمت بناهای تاریخی توسط صندوق توسعه و احیا ادامه می‌یابد و  مدیران کل میراث فرهنگی استان‌ها و همچنین مدیر کل صندوق توسعه و احیا از ناظران مرمت و احیا در تمامی استان‌های کشور تقدیر می‌کنند.
لازم به ذکر است سرای عامری‌های کاشان که میزبان این گردهمایی است، خود از نمونه‌های موفق مرمت و احیای یک بنای تاریخی با مشارکت بخش خصوصی است که از نگاه سایت معتبر و جهانی تریپ ادوایزر در فهرست برترین مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی ایران در سال ۲۰۲۳ و همچنین در جمع ۲۵ هتل برتر خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما