شناسهٔ خبر: 66747937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد

تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با اجرای پروژه‌های مدرسه‌یاری خیرین اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خیرین در طرح‌های مدرسه‌یاری، مدرسه‌داری و تجهیز مدارس مشارکت بسیار مطلوبی دارند و این اقدامات با شعار سال افزایش مشارکت‌های مردمی متناسب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در سوم خرداد سال جاری خبر داد و اظهار کرد: خیرین در طرح‌های مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری و تجهیز مدارس مشارکت بسیار مطلوبی دارند.

وی افزود: امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید در حوزه افزایش مشارکت مردمی فعالیت بیشتری داشته باشیم و البته باید در نظر بگیریم که هیچ محدودیت و سقفی برای مشارکت مردم نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فعالیت خیران در حوزه تجهیز مدارس، تصریح کرد: نیاز مدارس به تجهیزات نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و اگرچه بخش عمده این نیازها توسط دولت تأمین می‌شود، با این حال نیاز داریم که خیرین به این مسئله نیز ورود کنند.

وی با اشاره به نیاز اصفهان به ۱۰ هزار کلاس درس، یادآور شد: به دنبال آن هستیم که فرزندان‌مان در یک مکان ایمن، استاندارد و با نشاط تحصیل کنند، در حال حاضر دانش‌آموزان در تمام مدارس حضور دارند، اما باید تلاش کنیم تا فضای بهتر و ایمن‌تری برای دانش‌آموزان تأمین کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه طی بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه ورزشی در کمتر از ۲ سال، سرانه ورزشی دانش‌آموزان از ۱۲ متر به ۲ متر می‌رسد، گفت: از ۳۰ هزار کلاس درس، ۱۰ هزار کلاس در سطح استان اصفهان نیاز به نوسازی و بهسازی دارد.

وی پیرامون اینکه امروز خیران مدرسه‌ساز نه‌تنها در ساخت مدرسه، بلکه در تعمیرات، بهسازی، تجهیزات و حتی در حوزه فرونشست وارد شده‌اند، افزود: تعداد پروژه‌های خیرساز بالغ بر ۴۲۵ پروژه است که پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه موتور عدالت آموزشی با خیران مدرسه‌ساز اجرایی خواهد شد، افزود: در برنامه هفتم اعتبار بسیار خوبی را برای اتمام طرح‌های نیمه تمام اجرایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: خیرین در طرح‌های مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری و تجهیز مدارس مشارکت بسیار مطلوبی دارند و این اقدامات با شعار سال افزایش مشارکت‌های مردمی متناسب است.

نظر شما