شناسهٔ خبر: 66746622 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سال گذشته ۱۰ مورد پیوند اعضا در استان قزوین با موفقیت انجام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سال گذشته با شناسایی ۳۵ مورد بیمار واجد شرایط اهدای عضو تعداد ۱۰ مورد به عمل پیوند موفق منجر شد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در سال گذشته با شناسایی ۳۵ مورد بیمار واجد شرایط اهدای عضو تعداد ۱۰ مورد به عمل پیوند موفق منجر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل معاونت درمان برگزار شد، اظهارداشت: نجات زندگی شخصی دیگر می‌تواند بهترین احساس برای ما باشد و همهٔ ما جمله «اهدای عضو اهدای زندگی» را شنیده‌ایم که امیدوار کننده است. 

وی بیان کرد: زندگی بخشیدن به یک انسان و ایجاد تغییر مثبت در زندگی اطرافیان آن شخص از هر کسی برنمی‌آید؛ اما انسانهای خیر و ایثارگری هستند که این اقدام شیرین را انجام می‌دهند و شما می‌توانید هم در زمان حیات خود و هم بعد از مرگ برخی اندام‌های خود را به افراد نیازمند به پیوند آن عضو، اهدا کنید. 

سال گذشته ۱۰ مورد پیوند اعضا در استان قزوین با موفقیت انجام شد

کشاورز یادآورشد: با اهدای عضو می‌توان زندگی بسیاری از افراد را نجات داد و اعضایی مانند قلب، ریه، کلیه و کبد را می‌توان اهدا کرد و حتی امکان اهدای پوست، استخوان یا قرنیه هم وجود دارد. 

این مدیر یادآورشد: نجات جان انسانها با اهدای عضو کار حساس و مهمی است بویژه رضایت گرفتن از خانواده اهدا کننده در لحظات حساسی که حفظ زندگی بیمار مهم است و باید تصمیم بگیرند تا به دیگران جان دهند یک کار پیچیده و عاطفی است. 

کشاورز بیان کرد: اصل موضوع در اهدای عضو جلب رضایت است تا اعضای پیوندی به سلامت و بموقع به گیرنده عضو داده شود تا حیاتی دوباره یابد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: کار از زمانی که مرگ مغزی رخ می دهد شروع می شود و تا پیوند دوران حساس آن ادامه دارد و این کار با همکاری حوزه درمان و با کمک انجمن اهدای عضو انجام می شود. 

کشاورز بیان کرد: اقداماتی در قبل و بعد از این امور صورت می گیرد و برای این که تسکین بخش خانواده ها باشیم در مراسم ترحیم شرکت می کنیم و با آرامستانهای استان هماهنگ شده تا در حد ممکن قطعه رایگان برای تدفین این افراد اختصاص داده شود. 

وی گفت: همچنین با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ شده تا خدمات بستری رایگان باشد و اگر به مددکاری نیاز بود در اولویت خدمات باشد.

صدور کارت اهدای عضوبرای افراد متقاضی 

این مسئول اظهارداشت: در سال قبل ۳۵ مورد شناسایی موفق داشتیم که ۱۰ مورد به پیوند عضو منجر شده و بقیه به دلیل سپری شدن وقت طلایی و رضایت ندادن بیمار انجام نشده است. 

کشاورز یادآورشد: تعداد پیوند بر اساس جمعیت یک میلیون نفری که به آن (PMP) گفته می شود در استان در دو سال گذشته از رقم ۵ به ۹ رسیده که روبه افزایش بوده است اما با میانگین کشوری فاصله داریم. 

وی اظهارداشت: افرادی که موفق به پیوند عضو شده اند از یک عضو تا ۵ عضو هم انجام داده اند و امسال هم شش مورد شناسایی و دو مورد پیوند انجام شده است.

سال گذشته ۱۰ مورد پیوند اعضا در استان قزوین با موفقیت انجام شد

کشاورز افزود: عاطفی ترین بخش این کار زمان جلب رضایت از خانواده است که یک تیم شامل پزشک و روان شناس و مددکار سراغ خانواده می روند تا رضایت بگیرند. 

وی بیان کرد: امیدواریم هیچ حادثه ای برای کسی رخ ندهد و کسی به پیوندونیازمتدونشود و انتظار داریم با کمک رسانه ها و فرهنگ سازی بتوانیم افرلد بیشتری را به دریافت کارت اهدای عضو دعوت کنیم. 

انتهای پیام

نظر شما