شناسهٔ خبر: 66746338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : تا پایان امسال ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

وحید امیری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در سومین سمینار خانه‌های بوم گردی کشور در کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقاء کیفی اقامتگاه‌های بوم گردی استان، گفت : در حال حاضر از نظر تعداد کمی اقامتگاه‌های بوم‌گردی نسبت به سایر استان‌ها شرایط نسبتا مناسبی داریم.

وی افزود: هم‌اکنون ۵۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید به این تعداد اضافه شود.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: با توجه به اینکه از نظر کمی تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان مناسب است، بدنبال ارتقاء کیفی آنها بوده و برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

وی یکی از راه‌های ارتقاء کیفی اقامتگاه‌های بوم گردی را برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها عنوان کرد و افزود: در این رابطه برنامه‌های آموزشی مختلفی همچون سمینار امروز (۳۰ اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است.

امیری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران استقبال خوبی از راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در کرمانشاه دارند، گفت: از ابتدای امسال حدود ۲۵ مورد موافقت اصولی برای راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در استان صادر شده که بخش عمده‌ای از آنها به مرحله ایجاد و صدور پروانه بهره‌برداری خواهد رسید.

یاور عبیری رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در این سمینار با اشاره به جایگاه آموزش در حوزه گردشگری، اظهار کرد: طی یکی دو سال اخیر موضوع آموزش را به عنوان یک رویکرد مهم در دستورکار قرار داده‌ایم و با توجهی که به مسئله آموزش در اقامتگاه‌های بوم گردی شده، تحولات خوبی در این حوزه بوجود آمده است.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کشور عنوان کرد: تدوین سرفصل‌های جدید آموزشی مخصوص جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی نهایی و به استان‌ها ارسال شده و بزودی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های جدید آموزشی انقلابی در حوزه آموزش برای جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کشور خواهد بود، عنوان کرد: نتیجه کیفی این تحولات را طی چند سال آینده خواهیم دید.

وی افزود: در این سمینار هم کارگاه‌های آموزشی همچون کارگاه تولید محتوای متنی، کارگاه ارتباط بوم‌گردی و اکوسیستم و طبیعت گردی و کارگاه خوراک زبان مشترک و نشست‌های هم‌اندیشی و تبادل تجربه با محوریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزار می‌شود.

عبیری به نقش اقامتگاه‌های بوم گردی در تنوع فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: ۳۱ اردیبهشت روز جهانی تنوع فرهنگی است و اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از مراکزی هستند که بیشترین تنوع فرهنگی را می‌توان در آنها دید.

وی افزود: تنوع فرهنگی موجود در اقامتگاه‌های بوم گردی این قابلیت را به آنها بخشیده که نه تنها در ایران، بلکه در دنیا بدرخشند .

نظر شما