شناسهٔ خبر: 66746155 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تا حدود 30سال آينده، بيش از 80 درصد جمعيت ايران شهري خواهد بود

صاحب‌خبر -
تا حدود 30سال آينده، بيش از 80 درصد جمعيت ايران شهري خواهد بود
خبرگزاری آریا - اولین همایش فناوری‌های مهندسی ایمنی حریق با رویکرد حریق در نماهای ساختمانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا ؛ اولین همایش فناوری‌های مهندسی ایمنی حریق با رویکرد حریق در نماهای ساختمانی برگزار شد.
شراره کامرانی، جامعه شناس هم پیرامون واکاوی مبتنی بر ادراک مسئولانه موضوعات ایمنی حریق و پایداری در زیست بوم شهری ایران صحبت کرد.
وی با اشاره به اینکه دلیل صحبت در مورد زیست بوم شهری، اهمیت شهرهاست، ادامه داد: نسبت رشد شهری در ایران بسیار بالاست. در سال 1435، 82.5 درصد جمعیت ایران را جمعیت شهری، تشکیل می‌دهد که باعث بالارفتن تراکم شهرها خواهد شد و به همین میزان، آمار خطرها هم بالا خواهد رفت.
این جامعه شناس ادامه داد: در توسعه شهری پایدار، مسکن پایدار، اهمیت پایداری زیست محیطی و اقتصادی مهم است. همچنین مسئولیت فردی و اجتماعی در جلوگیری از حوادثی مانند حریق مهم است.
وی ادامه داد: موضوع حریق نما فقط مربوط به ایران نیست. به طوری که بعد از موضوع حریق برج گرنفل تعداد ساختمان های با این نما در اروپا کاهش پیدا کرد.
همچنین مهدی بستانچی عضو هیات مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران در حاشیه همایش فناوری‌های مهندسی ایمنی حریق در جمع خبرنگاران، گفت: به گزارش وزیر کشور، در کل کشور 134 هزار ساختمان ناایمن داریم. در تهران 33 هزار ساختمان ناایمن داریم و همچنین تعداد ساختمان‌های پرخطر در تهران از 129 به حدود 71 ساختمان کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: متأسفانه در مورد نمای ساختمان‌ها دستور العمل مناسب نداریم و بسیاری از کارفرماها و سازندگان ساختمان مسأله ایمنی را کار را جدی نمی گیرند، باید فرهنگ سازی شود و تقاضا از طرف مردم برای کالاهای ایمنی ایجاد شود تا تعداد شرکت های تولید کننده، افزایش یابد.
وی ادامه داد: 30 شرکت دانش بنیان در حوزه ایمنی ساختمان داریم و افزایش تقاضا باعث افزایش این شرکت ها خواهد شد.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران هم در حاشیه همایش فناوری‌های مهندسی ایمنی حریق با موضوع بررسی حریق گاندی در جمع خبرنگاران، گفت: در زمینه کاهش حوادث به ویژه حریق نیاز به فرهنگ سازی داریم و این موضوع با آموزش امکان پذیر خواهد بود. همه دستگاه‌ها وظیفه دارند تا آمار حوادث کاهش یابد.
وی افزود: شهروندان باید نماهای خطرناک ساختمان محل سکونت خود را جدی بگیرند و ساختمان هایی که نمای قابل اشتعال دارند باید تعویض شده و راه‌های خروج ساختمان‌ها باز باشد و درهای پله‌های فرار هم چک شود.
ملکی ادامه داد: نمایشگاه‌های تخصصی به ارتقای سطح دانش شهروندان کمک می‌کند و بخش خصوصی ورود خوبی به این موضوع داشته است. امسال سال جهش تولید با مشارکت شهروندان است و تولید علم از ستون های جهش تولید محسوب می‌شود. امسال صدسالگی سازمان آتش نشانی است و علمی شدن بیشتر را در این سازمان داریم.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: در بحث ایمنی تولید علم نداشتیم و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از همکاری با نخبگان در حوزه تجهیزات و علوم روز و پیشرفته استقبال می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله گذار در آتش نشانی قرار داریم و بروزرسانی‌ها و پیشرفت های خوبی انجام شده است.
انتهای پیام/

نظر شما