شناسهٔ خبر: 66745719 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کاهش استهلاک تایر خودروهای برقی با تایرنانویی

شرکت لویدان پیشنهاد استفاده از گرافن به عنوان راهی برای پرداختن به تأثیرات زیست محیطی سایش تایر در خودروهای برقی استفاده شود، را مطرح کرد. شرکت لویدان پیشنهاد استفاده از گرافن به عنوان راهی برای پرداختن به تأثیرات زیست محیطی سایش تایر در خودروهای برقی استفاده شود، را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ تحقیقات در مراحل اولیه، نتایج امیدوارکننده‌ای در مورد اثرات مثبت افزایش گرافن با کیفیت بالا در کاهش نگرانی‌های زیست‌محیطی مرتبط با سایش تایر در خودرو‌های برقی نشان داده است.


آنچه مشخص است وزن سنگین‌تر و گشتاور بیشتر خودرو‌های برقی موجب تخریب سریع‌تر تایر و افزایش ذرات لاستیک در محیط زیست می‌شود. تصمیم بر استفاده از ذرات حاوی سیلیس در آج تایر، با هدف بهبود خصوصیات سایش، می‌تواند به افزایش رهایش برخی ترکیبات آنتی‌اوزونات، به ویژه ۶ ppd، کمک کند.

الی گالنیس، مدیر توسعه تجاری لویدان گفت: ما معتقدیم گرافن ما می‌تواند تغییر‌دهنده بازی باشد که صنعت تایر به آن احتیاج دارد. تحقیقات مقدماتی ما نشان می‌دهد که گرافن لویدان نه تنها می‌تواند مسئله رهایش آنتی‌اوزونات را کم می‌کند بلکه باعث افزایش عملکرد مکانیکی بدون به خطر انداختن پایداری نیز می‌شود.

فناوری LOOP ثبت شده این شرکت از متان برای تولید هیدروژن تمیز و گرافن استفاده می‌کند. آزمایش‌های مستقل انجام شده، نشان داده است که افزودن گرافن شرکت لاویدن می‌تواند منجر به کاهش ۲۳ درصدی مقاومت چرخشی تایر شود. همچنین نتایج اولیه حاکی از کاهش چگالی تایر دارد که این ویژگی منجر به کاهش وزن تایر شده که در نهایت مصرف سوخت را ۳ تا ۴ درصد کاهش می‌دهد. گرافن شرکت لویدن از طریق کربن‌زدایی توسط سامانه لوپ به دست می‌آید سامانه‌ای که گاز خروجی از دودکش کارخانه‌ها را گرفته و دی‌اکسیدکربن آن را به گرافن تبدیل می‌کند. استفاده از این گرافن در تایر خودرو می‌تواند انتشار دی‌اکسیدکربن را کاهش داده و همچنین به تولیدکنندگان تایر کمک کند تا هیدروژن پاک و گرافن با کیفیت بالا تولید کنند و از این طریق انتشار گاز گلخانه‌ای را کاهش دهند.

ارزیابی‌های انجام شده توسط مرکز مستقلی به نام آوون پروتکشن (Avon Protection) نشان می‌دهد که افزودن گرافن اثرات مثبتی بروی تایر دارد. در مارس ۲۰۲۴، این شرکت از اولین تایر کامیون خود رونمایی کرد که از گرافن و کربن سیاه در آج آن استفاده شده است.
انتهای پیام/

نظر شما