شناسهٔ خبر: 66745700 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش دزدی خودرو در انگلیس

«کارشناسان قیمت گذاری خودرو» (Vehicle valuation specialists) در انگلیس می‌گویند سالانه حدود ۲۰ هزار خودرو در این کشور دزدیده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

افزایش دزدی خودرو در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  براساس برآورد «کارشناسان قیمت گذاری خودرو» در انگلیس، دزدی خودرو در شماری از شهر‌ها و مناطق انگلیس، بیشتر رایج است و مثلا در شهر لندن، به ازای هر یکصد هزار خودروی شماره گذاری شده در انگلیس، پارسال ۷۶۰ خودرو به سرقت رفت.

دزدی خودرو در مناطق جنوب شرق انگلیس، به مراتب بیش‌تر از اسکاتلند در شمال اعلام شده است. پس از پایتخت انگلیس، پارسال در مناطق میانی – غربی انگلیس با ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۶۶۰ خودرو، بیش‌ترین خودرو‌ها دزدیده شدند که معادل ۴۰۱ خودرو به ازای هر یکصد هزار خودروست.

بر اساس گزارش «کارشناسان قیمتگذاری خودرو» در انگلیس پارسال دارندگان تویوتا راو ۴ (Toyota RAV۴) در لندن که ۷ هزار و ۹ نفرند، بیش از دارندگان دیگر خودرو‌ها مالباخته شدند، زیرا ۸۲۶ خودرو از این نوع دزدیده شدند که معادل ۱۱ هزار و ۷۸۵ خودرو به ازای هر یکصد هزار خودرو از این مدل است.

هیوندای آیونیک (Hyundai Ioniq) هم با ۱۰ هزار و ۹۷۲ خودرو به ازای هر یکصد هزار خودرو، از خودرو‌های مورد علاقه دزدان در انگلیس در سال گذشته بود. از این نوع خودرو در لندن، ۲ هزار و ۹۶۲ دستگاه ثبت شده بود که پارسال ۳۲۵ دستگاه به سرقت رفت. همچنین خودروی لکسوس آر ایکس (Lexus RX) نیز با ۶ هزار و ۹۰۴ دستگاه به ازای هر یکصد هزار خودرو در لندن، مورد علاقه وافر دزدان خودرو بود.

نشریه دیلی میل نوشت: دزدان همچنین خودرو‌های لندرور، رنجرور و فورد فیستا را نیز زیاد می‌دزدند.

علاوه بر خودرو سرقت کاتالیست خودرو‌ها نیز دارندگان خودرو‌ها را نگران کرده است و به گزارش شرکت‌های بیمه روزانه گزا رش سرقت صد‌ها کاتالیست را دریافت می‌کنند که هزینه بیمه خودرو‌ها را به ویژه در مناطق دارای سرقت زیاد افزایش داد ه است.

نظر شما