شناسهٔ خبر: 66745548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دولت

فرود سخت یا سقوط هلی کوپتر رئیسی؟ /اخبار ضدونقیض از سانحه برای بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

در جدیدترین اخبار، شبکه خبر در زیرنویس خود نوشت: «خبرهای اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری است». این زیرنویس همچنین منطقه سانحه را «جلفا» اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی صبح یکشنبه برای بهره‌برداری از سد مشترک قیزقلعه‌سی بروی رودخانه مرزی ارس همراه الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان در نوار مرزی بین دو کشور حاضر شده بود،

عصر امروز یکشنبه خبرهای ضد و نقیضی از سانحه برای یکی از بالگردهای کاروان ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی منتشر شد.

در خبر اولیه که یک وبسایت محلی منتشر کرد، آمده بود که «بالگردی که حامل رئیس‌جمهوری، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود، دقایقی پیش در جلفا دچار سانحه شد».

فارس: هوا مه آلود بود، رئیسی زمینی راهی تبریز شد

پس از این، خبرگزاری فارس نوشت که پس از مه‌آلود شدن هوا، بالگردهای کاروان رئیسی فرود آمدند و آنها به صورت زمینی راهی تبریز شدند.

شبکه خبر: تیم های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند

اما دقایقی نگذشته بود که شبکه خبر در زیرنویس خود نوشت: «خبرهای تایید نشده از وقوع حادثه برای یکی از بالگردهای همراه رئیس‌جمهور در سفر به آذربایجان شرقی خبر داد. تیم‌های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل سانحه هستند».

تسنیم: بالگرد حامل رئیسی دچار سانحه شد

همزمان تسنیم هم نوشت «برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است. در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسولان در آن حضور داشته اند سالم به مقصد رسیده اند. شنیده شده است آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رییس جمهور حضور داشتند.»

علیرضابیگی: دوستان هلال احمر به دنبال هلی کوپتر زمین خورده هستند

همچنین احمدعلیرضا بیگی، نماینده تبریز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با بیان اینکه از جزئیات حادثه اطلاعی ندارد، بیان کرد: «دوستان هلال‌احمر که به منطقه می‌رفتند به من اعلام کردند که این اتفاق افتاده است و ما به دنبال هلی‌کوپتر زمین خورده هستیم.»

او در پاسخ به این سوال که حادثه برای بالگرد حامل رئیس دولت سیزدهم رخ داده است، گفت: «دقیقا نمی‌توانم بگویم.»

شبکه خبر: سانحه فرود سخت برای بالگرد رئیسی

همچنین یکی دیگر از نمایندگان استان آذربایجان شرقی، که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: «گویا حادثه برای بالگرد آقای رئیسی بوده است، اطلاعات دقیقی ندارم.»

در جدیدترین اخبار، شبکه خبر در زیرنویس خود نوشت: «خبرهای اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری است». این زیرنویس همچنین منطقه سانحه را «جلفا» اعلام کرد.

اعزام پهپادها و تیم‌های امدادی هلال احمر به محل حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور

محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است.

تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.

تا کنون گزارشی مبنی بر سقوط دریافت نکرده‌ایم.

گزارش‌ها حاکی از وقوع حادثه است و باید تیم‌ها در محل حاضر شوند تا بررسی‌ها در این خصوص انجام شود. 

هلی‌کوپتر حاوی ابراهیم رئیسی هنوز پیدا نشده

هلی‌کوپتر حاوی ابراهیم رئیسی هنوز پیدا نشده و اطلاعات دقیقی در دسترس نیست./صابرین نیوز

یک نماینده مجلس: امیدوارم اخبار واصله درست نباشد.

بالگرد حامل رئیسی,سقوط بالگرد حامل رئیسی

ایرنا: جنگل دیزمار، محل دقیق تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا 

وزیر کشور در گفتگو با شبکه خبر: گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند

جزئیات جدید از حادثه بالگرد رئیس‌جمهور از زبان وزیر کشور

به گزارش  ایرنا، «احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگویی در تشریح جزئیاتی از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور اعلام کرد: همانگونه که مستحضر هستید با افتتاح سد قیز قلعه‌سی که با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان اتفاق افتاد، رئیس جمهور با همراهان خود با چند بالگرد در حال بازگشت از منطقه بودند که یکی از بالگردها به دلیل شرایط بد جوی ناچار به فرود سخت می‌شود.

وحیدی افزود: گروه های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است تا رسیدن به منطقه نیاز به زمان باشد، کارها در دست کنترل است گروه های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا تماسی با همراهان رئیس جمهور برقرار شده است، گفت: ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه های امدادی زودتر به منقطه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

تیم‌های امدادی به منطقه رسیدند؛ جستجو زمان‌بر است

خبرگزاری ایرنا خبر داده که «تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جستجوها آغاز شده است.» طبق این گزارش، «۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمان‌بر خواهد بود.»

بالگرد حامل رئیسی,سقوط بالگرد حامل رئیسی آخرین عکس از رئیسی در سایت ریاست‌جمهوری / عبداللهیان هم سرنشین بالگرد بوده است

نظر شما