شناسهٔ خبر: 66745279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

جامعه‌ درست در پی فرهنگ درست حاصل می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز ۳۰ اردیبهشت در دیدار با جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: جایگاه فرهنگ برای انسان بالاترین جایگاه است در عین حال ممکن است در مقطعی مسائل اقتصادی، نظامی و... به دلایل مختلف اولویت پیدا کند اما در اصل جایگاه تفاوتی نمی‌‍کند و برای انسان فرهنگ، حرف اول و آخر را در راه درست و نادرست می زند و جامعه ای درست می شود که فرهنگ آن درست باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا از سال ۱۳۴۲ و قیام امام راحل تا امروز در ایران و یا در منطقه و جهان هزینه‌های زیادی داده شده است، گفت: هزینه ها در عین حال که سنگین است دستاوردش بعد از تلخی های فراوان برای بشر در عصر حاضر به نتیجه مطلوب می‌رسد.

به گفته وی امام خمینی (ره) در سال ۴۲ به فرهنگ بشر که بر اساس زور و تزویر، شکنجه و... بود اعتراض کرد و این حرف‌ها نه تنها برای عوام که برای خواص، و مردم ایران و جهان نا مفهوم بود و به عنوان جریان جدید در مقابل طرح‌های استعماری به وجود آمد.

وی یادآور شد: دشمن از همه گزینه ها استفاده کرد تا رسیدن به این مهم را از بین ببرد؛ هدف از آن برای مردم باز نشود اما امروزه علی رغم موانع ایجاد شده در سراسر جهان، دانشگاه های جهان و... متوجه حرف امام در سال ۱۳۴۲ شدند و گرچه این آگاهی بین المللی حاصل شده هزینه سنگینی داشت اما به راحتی به دست نیامده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه به روی بشر باب جدیدی باز شده است که با زور و قلدری نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند، گفت: دانشگاهها را به منطقه نظامی تبدیل کردند و آیا می شود به مردم گفت، فکر نکنند.

عبادی با بیان اینکه آگاهی حاصل شده و فرصت نباید بسوزد، افزود: دروغ‌های پر ادعای سازمان بشر و... برای جهان تابلو شده و این نتیجه قیام امام راحل است که امروزه خود را به این نحو نشان می دهد و این فرصتی است که باید از آن برای نجات بشر بهره برد و تنها بحث ایران نیست مشکل بشر مشکل فرهنگی است و مشکلات اقتصادی، نظامی و... مشکلات عارضی بوده و اینها لوازم فرهنگ هستند.

به گفته وی امروز باید وزارت ارشاد، حوزه های علمیه که ریشه مطالب در آنجا است و دانشگاه‌ها در انواع رشته ها دست در دست داده و با تقسیم کار از این فرصت برای بشر استفاده کنند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: حوزه علمیه و دانشگاه و... باید به میدان بیاید و کار خود را میدانی برای حل مشکلات انجام دهند. دولت انقلابی و مردمی سیزدهم هدیه الهی بود دولتی که چاله‌های حفر شده را هموار و در حال عبور از آن است.

نظر شما