شناسهٔ خبر: 66745207 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

جزئیات حادثه رخ داده برای بالگرد ابراهیم رئیسی

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی: سیدابراهیم رئیسی صبح یکشنبه برای بهره‌برداری از سد مشترک قیزقلعه‌سی بروی رودخانه مرزی ارس همراه الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان در نوار مرزی بین دو کشور حاضر شده بود، در حالی که تصاویر این سفر در رسانه ها دست به دست می شد خبری فوری سرخط رسانه ها شد. عصر امروز یکشنبه خبرهای ضد و نقیضی از سانحه برای یکی از بالگردهای کاروان ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی منتشر شد. در خبر اولیه که یک وبسایت محلی منتشر کرد، آمده بود که «بالگردی که حامل رئیس‌جمهوری، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود، دقایقی پیش در جلفا دچار سانحه شد».

فارس: هوا مه آلود بود، رئیسی زمینی راهی تبریز شد
پس از این، خبرگزاری فارس نوشت که پس از مه‌آلود شدن هوا، بالگردهای کاروان رئیسی فرود آمدند و آنها به صورت زمینی راهی تبریز شدند.

شبکه خبر: تیم های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند
اما دقایقی نگذشته بود که شبکه خبر در زیرنویس خود نوشت: «خبرهای تایید نشده از وقوع حادثه برای یکی از بالگردهای همراه رئیس‌جمهور در سفر به آذربایجان شرقی خبر داد. تیم‌های امدادی در تلاش برای رسیدن به محل سانحه هستند».

تسنیم: بالگرد حامل رئیسی دچار سانحه شد
همزمان تسنیم هم نوشت «برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است. در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسولان در آن حضور داشته اند سالم به مقصد رسیده اند. شنیده شده است آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رییس جمهور حضور داشتند.»

علیرضابیگی: دوستان هلال احمر به دنبال هلی کوپتر زمین خورده هستند
همچنین احمدعلیرضا بیگی، نماینده تبریز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با بیان اینکه از جزئیات حادثه اطلاعی ندارد، بیان کرد: «دوستان هلال‌احمر که به منطقه می‌رفتند به من اعلام کردند که این اتفاق افتاده است و ما به دنبال هلی‌کوپتر زمین خورده هستیم.»او در پاسخ به این سوال که حادثه برای بالگرد حامل رئیس دولت سیزدهم رخ داده است، گفت: «دقیقا نمی‌توانم بگویم.»

شبکه خبر: سانحه فرود سخت برای بالگرد رئیسی
همچنین یکی دیگر از نمایندگان استان آذربایجان شرقی، که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: «گویا حادثه برای بالگرد آقای رئیسی بوده است، اطلاعات دقیقی ندارم.» در جدیدترین اخبار، شبکه خبر در زیرنویس خود نوشت: «خبرهای اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری است». این زیرنویس همچنین منطقه سانحه را «جلفا» اعلام کرد.

ایرنا: همراهان رئیسی در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟
طبق روایت ایرنا، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شریقی و چند تن دیگر از همراهان رئیسی در این سفر، از جمله سرنشینان این هلی‌کوپتر سانحه دیده هستند.

فارس: تلفن‌ها در دسترس نیست
خبرگزاری فارس در خبری نوشت: گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند. برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست. پیش از این یکی از نزدیکان رئیس جمهور به خبرنگار فارس گفته بود هلی کوپتر حامل رئیس جمهور به دلیل مه آلود بودن هوا فرود آمده است.
 

نظر شما