شناسهٔ خبر: 66745105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش به شیوه استاد شاگردی در زرند

رئیس اتاق اصناف شهرستان زرند از اجرا و گسترش نظام استاد شاگردی در شهرستان زرند با هدف تامین نیاز اشتغال واحد‌های صنفی خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید کارگررئیس اتاق اصناف شهرستان زرند در جمع تعدادی از رؤسای اتحادیه‌های صنفی با اشاره به نیاز واحد‌های صنفی به نیروی آموزش دیده و کار بلد و کمبود نیروی انسانی در این بخش پیشنهاد اجرایی کردن نظام استاد شاگردی به صورت گسترده در سطح شهرستان زرند را داد. 

وی این کاررا از سوی رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند بسیار مهم و ارزشمند دانست و به رؤسای اتحادیه صنفی و شاغلین در رسته‌های فنی فعال در سطح شهرستان تاکید کرد: نسبت به شناسایی و تامین نیاز مشاغل صنفی و اجرای شیوه نامه نظام استاد شاگردی با مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ارتباط و همکاری ویژه‌ای داشته باشند. 

مهرداد مداحی نژاد رئیس فنی و حرفه‌ای زرند، وضعیت اقتصادی و اشتغال این شهرستان را در چند سال اخیر با توجه به منابع معدنی و سرمایه گذاری شرکت‌های کوچک و بزرگ در کنار فعالین اقتصادی در بخش کشاورزی که منجر به اشتغال فراوانی برای افراد جویای کار شده، مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال، تدوین سند توسعه مهارت شهرستان با هدف پیش بینی نیاز‌های آموزشی و اشتغال شهرستان در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت را در برنامه اصل خود قرار داده ایم.

مداحی نژاد افزود: با شناسایی ظرفیت‌های موجود و برنامه ریزی آموزشی به شیوه کار آموزی و آموزشی در محیط واقعی کار به خوبی می‌توان در کاهش نرخ بیکاری و تغییر فرهنگ کار قدم‌های مثبتی برداریم.

نظر شما