شناسهٔ خبر: 66744925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرصت‌های عظیم سرمایه‌گذاری بخش آب در کرمان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان از ارائه فرصت‌های عظیم سرمایه‌گذاری در بخش آب و انتقال آب از دریای عمان به استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمید علیدادی سلیمانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: سه فرصت عظیم سرمایه‌گذاری در بخش آب برای انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان، مجموعه بین المللی گردشگری و تفریحی سد تنظیمی جیرفت و نیروگاه برقآبی سد مخزنی نساء در وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت طرح انتقال آب از دریای عمان افزود: هدف از اجرای این طرح، شیرین کردن آب دریای عمان و انتقال آن به مخازن آب شرب ۵ شهر جنوبی کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار و تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت استان با افق چشم انداز سال ۱۴۲۵ است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به این‌که تخصیص خط انتقال مذکور جهت مصارف شرب و صنعت استان است، عنوان کرد: در این طرح، ۱۲۶.۵ میلیون متر مکعب جهت تامین نیاز آبی صنعت استان کرمان و ۲۵ میلیون متر مکعب جهت مصارف شرب و بهداشت ۵ شهر جنوبی کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان و رودبار استان تا افق سال ۱۴۲۵ دیده شده است. 

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه به حفظ وضعیت موجود سفره‌های زیرزمینی و احیا آنها کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان بیان داشت: بر اساس برآورد فعلی هزینه ثابت سرمایه‌گذاری در این طرح صد هزار میلیارد تومان است و مسیر اصلی انتقال آب از محل آبگیر ساحلی دریای عمان شروع و تا نواحی شمال استان ادامه می‌یابد و مطالعه، طراحی و اجرای طرح بر عهده سرمایه گذار بوده و مسیر نهایی طرح و مدل مالی بازگشت سرمایه،از سوی وی لحاظ می‌شود.

حمید علیدادی سلیمانی مجموعه بین المللی گردشگری و تفریحی سد تنظیمی جیرفت را یکی دیگر از پروژه‌های جذاب سرمایه‌گذاری ارائه شده در این رویداد عنوان کرد و گفت: این مجموعه شامل فضا‌هایی از جمله فضای اقامتی (متل، آلاچیق)، فضا‌های تفریحی و ورزشی (حلقه دانایی، مسیر پیاده و دوچرخه، پلازا موج، سکوی ماهیگیری، باغ گل، باغ نور، آمفی تئاتر روباز، باغ اسکیت، پینت بال، زمین‌های بازی بسکتبال والیبال تنیس، باشگاه ورزشی بدنسازی، سالن بیلیارد و بولینگ، حمام سنتی، سالن ماساژ، پارک آبی)، فضا‌های فراغت فعال (مجتمع کودک، باغ آب)، فضا‌های پذیرایی (رستوران، کافی شاپ، سالن چندمنظوره)، فضا‌های کشاورزی و تفریحی (گلخانه، نظرگاه، کافی شاپ، باغ شهری پرتقال، باغ شهری نخل)، فضا‌های اداری (فضای اداری و مدیریت، تاسیسات نگهداری، خدمات، پارکینگ) و فضا‌های تجاری و نمایشگاهی است. 

وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده این پروژه نیاز به هزینه ثابت سرمایه‌گذاری ۲۲۸۴ میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۲۵ میلیارد ریالی دارد. 

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‎ای کرمان از نیروگاه برقآبی سد مخزنی نساء بم به عنوان سومین فرصت جذاب سرمایه‌گذاری ارائه شده در رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ خبر داد و اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تولید ۴ مگاوات انرژی پاک است.

 علیدادی سلیمانی افزود: بر اساس برآورد‌ها این پروژه نیاز به ۴۰۰۰ میلیارد ریال هزینه ثابت سرمایه‌گذاری دارد و به دلیل کمبود و کسری انرژی برق در منطقه، با عملیاتی شدن این پروژه می‌توان بخشی از کسری برق منطقه را از همین محل تامین کرد.

نظر شما