شناسهٔ خبر: 66744552 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار اصفهان؛

احیای کارخانه تاریخی ریسباف با همبستگی اجزای دولت

استاندار اصفهان در آیین در آیین تبدیل کارخانه ریسباف به عنوان موزه منطقه‌ای اصفهان، احیای این مجموعه را حاصل همبستگی اجزای مختلف دولت دانست.

صاحب‌خبر -
احیای کارخانه تاریخی ریسباف با همبستگی اجزای دولت
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان در آیین بازگشایی مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف اصفهان هم زمان با پاسداشت هفته میراث فرهنگی، گفت: امروز در یک رخداد فرخنده و همزمان با ایام ولادت امام رضا (ع) شاهدیم که این مجموعه عظیم تاریخی با همبستگی تمامی اجزا دولت در سطح پایتخت و استان و به ویژه با همکاری صمیمانه بانک ملی احیا شد. 
 
استاندار اصفهان ادامه داد: امید داریم تا مجموعه موزه منطقه‌ای اصفهان در ادامه این مسیر سخت، باسرعت پیش رود و بتوانیم موزه‌ای فاخر با تمرکز بر اصفهان در این مجموعه ایجاد کنیم. 
 
امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این آیین با ایراد سخنانی گفت: امروزه شاهدیم که پس از ۲۰ سال ریسباف از مهجوریت درآمده و حیاتی دوباره یافته است. 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: امروزه در حضور بزرگان و معتمدان شهر صراحتا عنوان می‌کنم که امروز شاهد امتداد حیات جهانی اصفهان همزمان با احیا ریسباف هستیم. 
 
او تصریح کرد: ریسباف بخشی از تاریخ ایران و اصفهان است و مصمم هستیم تا موزه منطقه‌ای اصفهان را هرچه زودتر در این مجموعه راه اندازی کنیم.

نظر شما