شناسهٔ خبر: 66744334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حفظ رتبه دوم کشوری نرخ ولادت خراسان جنوبی در دو سال متوالی

خراسان جنوبی در سال گذشته با نرخ ولادت ۱۸.۱ حائز رتبه دوم کشوری شده و این درشرایطی است که این نرخ در نرم کشوری ۱۲.۶ است.

صاحب‌خبر -

حفظ رتبه دوم کشوری نرخ ولادت خراسان جنوبی در دو سال متوالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی جمعیت در مرکز رصد جمعیت ثبت احوال استان گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۲۷۶ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که با افزایش ۲.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل؛ از رشد برخوردار بوده است.

امیرآبادی زاده افزود: میانگین سن مادران در اولین ولادت فرزند در استان حدودا ۲۵ و پدران ۲۹ سال بوده که نسبت به میزان میانگین کشوری رقم پایین تری را داراست.

به گفته وی متوسط فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند در خراسان جنوبی ۳ سال و هشت ماه بوده که از میزان کشوری آن که ۴ سال و ۲ ماه است، کمتر است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال نیز ۲۹ مورد دوقلوزائی و یک مورد سه قلوزائی در استان به ثبت رسیده که بیشترین میزان آن نیز مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان همچنین عنوان کرد: نرخ ازدواج نیز در سال گذشته در خراسان جنوبی با صعود دوپله‌ای از رتبه یازدهم به رتبه نهم با رقم ۶.۶ رسیده است.

 ۳۰ اردیبهشت ماه همزمان با ابلاغ سیاست‌های خانواده و جوانی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب؛ به عنوان روز ملی جمعیت نامگذاری شده است.

نظر شما