شناسهٔ خبر: 66744228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌اصفهان به ۱۰ هزار کلاس درس نیاز دارد

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان گفت:اصفهان در حال حاضر نیاز به ده هزار کلاس درس دارد و خیرین ملی و سایر استان‌ها باید در کنار ما قرار بگیرند و همچنین خیرین اصفهانی نیز در سایر استان‌ها به ویژه نقاط محروم حاضر خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، مجتبی ملااحمدی در نشست خبری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز یکی از بزرگترین رویدادهای ایفای مسئولیت اجتماعی مردم و نماد عینی مردمی‌سازی در استان اصفهان است و در آستانه برگزاری این رویداد بزرگ هستیم.

وی افزود:جامعه و مجمع خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهادهای عرصه ایفای مسئولیت اجتماعی حدود 25 سال است که فعالیت دارد و در عرصه کمک به ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نظام تعلیم و تربیت کشور گام بزرگی را برداشته است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با بیان اینکه بیست و ششمین دوره جشنواره خیرین مدرسه‌ساز روز پنجشنبه 3 خرداد ماه در اصفهان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مجموعه خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان حدود دو هزار نفر از گذشته تاکنون در عرصه مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند و عضو مجمع هستند؛ مجمع خیرین استان اصفهان از سال 1378 تشکیل شده و تاکنون بیش از ده هزار کلاس درس را به آموزش و پرورش تحویل داده‌ایم و در حال استفاده است.

یک هزار میلیارد تومان تعهدات خیرین در جشنواره بیست و پنجم

وی با بیان اینکه خیرین استان در جشنواره گذشته حدود هزار میلیارد تومان تعهدات به ثبت رساندند و توافقنامه‌های آن به امضا رسیده است، گفت: عملیات ساختمانی بسیاری از این پروژه‌ها آغاز شده و بسیاری از این پروژه‌ها در آستانه بهره‌برداری است و امیدوارم که در جشنواره امسال بتوانیم گام‌های بزرگترین را برداریم.

ملااحمدی با بیان اینکه جامعه خیرین مدرسه‌ساز نقطه اتصال همه ایرانیان است، گفت: جامعه خیرین‌ مدرسه‌ساز مختص به هیچ مذهبی نیست و پشت موضوع خیرین‌ مدرسه‌ساز ظرفیت عظیم ایران قرار دارد و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در طول سال‌های گذشته به برکت حضور خیرین و اعتماد عمومی که جلب کردند، سرمایه اجتماعی عظیمی به دست آورده و امروز با رویکرد تازه‌ای در همان مسیری که در گذشته ترسیم شده به فعالیت خودش ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه نقطه هدف جشنواره بیست و ششم، مشارکت دو هزار میلیارد تومانی خیرین تعریف شده و امیدواریم که عملیاتی شود، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که با اتاق بازرگانی تفاهم‌نامه‌ای را در حوزه تجهیز هنرستان‌ها به امضا برسانیم و این مورد یکی از اقدامات جدیدی است که در دستور کار جشنواره بیست و ششم قرار گرفته است. بیش از 70 درصد از خیرین ما عضو اتاق بازرگانی و جزو فعالین اقتصادی هستند و بر همین اساس در حال تنظیم توافقنامه‌‌ای سه جانبه بین آموزش و پرورش، مجمع خیرین و اداره کل نوسازی مدارس با اتاق بازرگانی در حوزه‌های مختلف از جمله تجهیز هنرستان‌ها هستیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تأکید کرد: در این راستا قرار است که صد واحد صنعتی در کنار صد هنرستان قرار بگیرند و موضوع تجهیز این هنرستان‌ها را در دستور کار قرار دهند و از این طرح در جشنواره رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که جشنواره بیست و ششم به صورت جدی دنبال می‌کنیم و جزو برنامه‌های سال 1403 مجمع خواهد بود، گفت: در همه بنگاه‌های اقتصادی برای مسئولیت اجتماعی بودجه‌ای تعریف شده اما گاهی اوقات سهم آموزش و پرورش نادیده گرفته می‌شود و مجمع خیرین به عنوان نهادی که مسئولیت اجتماعی را دنبال می‌کند، در تلاش است تا مذاکراتی را در این مورد انجام دهد و امیدواریم که این مهم رقم بخورد.

ساخت بیش از 30 مدرسه چند خیری تحت عنوان نیک‌اندیشان

ملااحمدی تاکید کرد: ما داریم روی شیوه‌های جذب مشارکت کار می‌کنیم و با توجه به شرایط جدید جامعه و هرینه‌های سنگین مدارس، بحث مدارس چند خیری را در دستور کار قرار گرفته و تاکنون حدود 35 یا 36 مدرسه چند خیری تحت عنوان نیک‌اندیشان با مشارکت مجمع خیرین ساخته شده است. ما در حال تلاش هستیم تا یک حس عمومی برای مشارکت در مدرسه‌سازی را ایجاد کنیم و مردم فکر نکنند که برای ساخت مدرسه فقط به یک هزینه سنگین نیاز است و این مهم با طرح‌های مثل مدرسه‌‌داری در حال انجام است و خیرین به اندازه وسع‌شان می‌توانند در تجهیز و تمهیدات مدارس و کمک به دانش‌آموزان نخبه کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مدارس آینده به عنوان یک رویکرد اساسی و اصلی در دستور کار دولت و مرجع خیرین قرار بگیرد، گفت: مدارس آینده قطعا به شیوه سنتی ساخته نخواهد شد و باید با در نظر گرفتن نیازهای جامعه و پیشرفت‌های انجام شده، طراحی شوند و در عرصه ساخت و ساز مدارس نیاز به طراحی‌های جدید است تا مدارس فقط محلی برای رفت و آمد دانش‌آموزان نباشد بلکه به عنوان یک مکان محله‌محور، اکثر فعالیت‌های محلات در فضای آن انجام شود و این موضوع به عنوان یک رویکرد جدید در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

اصفهان نیازمند 10 هزار کلاس درس است

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یادآور شد: ایران تنها اصفهان نیست و ما به عنوان ایرانیانی که به دنبال ایران یکدل و یکدست می‌‌گردیم و همچنین در راستای تحقق شعار عدالت آموزشی که یکی از بندهای اساسی سند تحول آموزش است، در این جشنواره تفاهم‌نامه‌‌هایی را به امضا خواهیم رساند که خیرین اصفهانی در سایر استان‌ها واحدهای آموزشی را بنا خواهند کرد؛ البته این رویکرد در گذشته نیز وجود داشته اما در حال حاضر به عنوان یک رویکرد اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اصفهان در حال حاضر نیاز به ده هزار کلاس درس دارد و خیرین ملی و سایر استان‌ها باید در کنار ما قرار بگیرند و همچنین خیرین اصفهانی نیز در سایر استان‌ها به ویژه نقاط محروم حاضر خواهند بود.

ملااحمدی درباره خرید تجهیزات هنرستان‌ها یادآور شد: عمده نیاز مدارس به تجهیزات ناشی از فرسودگی تجهیزات قبلی است و اکثر تجهیزات فعلی هنرستان‌ها مطابق با علم روز نیست و باید متناسب با رشد و فناوری جدید، تجهیزات مدارس به ویژه هنرستان‌ها بروزرسانی شود.

تحقق ماده 18 شورای آموزش و پرورش مطالبه جدی مجمع خیرین است

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط امروز جامعه به حضور جدی صنایع در بحث ساخت مدرسه نیازمند هستیم، گفت:طی سال‌های گذشته صنایع بزرگی مثل فولاد مبارکه مسئولیت ساخت سه یا چهار مدرسه را تقبل کرده‌اند و همچنین قرار است که قرارداد ساخت 10 مدرسه با مجموعه پالایشگاه در راستای مسئولیت اجتماعی این ارگان منعقد خواهد شد.

رئیس مجمع خیرین در پایان سخنانش با بیان اینکه موضوع ماده 18 شورای آموزش و پرورش یکی از مطالبات جدی ماست، گفت: ما به عنوان مجمع خیرین تکلیفی بر عهده نداریم و به دنبال کار خیر هستیم و اهرم اجرایی برای تحقق ماده 18 شورای آموزش و پرورش نداریم و متولیان این امر باید این موضوع را دنبال کنند.

انتهای پیام/170/.

نظر شما