شناسهٔ خبر: 66744140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مرتضوی: هنر جامعه کارآفرینان تربیت نیروی کارآفرین است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توقع ما از کارآفرینان تنها کارآفرینی نیست بلکه تربیت کارآفرینان است. هنر جامعه کارآفرینی این است که بگوید یک نفر را آموزش داده و خودش اکنون کارآفرین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» در نشست هیات امنای ملی کانون کارآفرینان برتر رسمی که امروز –  یکشنبه 30 اردیبهشت ماه – با حضور جمعی از مدیران و معاونین و برخی کارآفرینان و مدیران کل استانی در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: تکلیف ما به عنوان مدیران جمهوری اسلامی ایران و شما به عنوان کارآفرینان کشور، ایجاد فضا برای مشارکت مردم در تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی ایران این است که کشور را با برنامه پیش می‌برد.

رئیس هیات امنای ملی کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه را به سمت و سویی هدایت کردند که می توان هم رشد تولید و اقتصاد داشت و هم مهار تورم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس شاخص‌های داخلی اقتصاد، در سال ۱۴۰۲ هم تورم را مهار و هم روند فزاینده تورم را کند کردیم که در نهایت خروجی آن کاهش تورم شد. علاوه بر مهار تورم به کاهش آن نیز دست یافتیم و تولید نیز رونق پیدا کرد.

مرتضوی تاکید کرد: تمام شاخص‌های اقتصادی ما در حوزه رشد اقتصادی خود را نشان داد تا جایی که در بسیاری از شاخص‌ها رشد بسیار جدی داشتیم و رشد اقتصادی به ۸ درصد رسید.

وی افزود: این رشد بستر ثبات اقتصادی را در کشور فراهم کرد. در سال ۱۴۰۳ مقام معظم رهبری دیدگاه کارشناسی خود را در حوزه مدیریت کلان کشور در ۲ جمله «جهش تولید و مشارکت مردم» خلاصه کردند.

مرتضوی با اشاره به این که امسال سال جهش تولید است و مقام رهبری فرمودند این جهش باید با مشارکت مردمی باشد، تاکید کرد: اساس اقتصاد اسلامی مشروعیت بخشی به اقتصاد خصوصی با رعایت الزامات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصرح کرد: از منظر رهبران دینی و از حیث احکام الهی کار برای کسب روزی حلال برای اداره خانواده مانند کسی است که در راه خداوند جهاد می‌کند و این امر نشان دهنده ارزش کار و کارآفرینی است. 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به جهش تولید اشاره کردند و مراد ایشان رشد نیست، بلکه جهش است. از نظر ما جهش یعنی رشد آسانسوری. کار را باید به اهل آن سپرد اهل این کار مردم هستند. هر کجا مردم وارد شدند کار را با موفقیت تمام کردند.

این نشست با هدف زمینه‌سازی برای همکاری کانون‌ ملی با دستگاه‌های اجرایی به منظور شناسایی و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و  ایجاد شبکه مشاوران از بین اعضای کانون ملی کارآفرینان برتررسمی برای حضوردرنهادها و دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی برگزارشد.  

این نشست با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس هیات امناء ، «محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیرهیات امناء،«ولی اسماعیلی» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، «محسن کوشش تبار» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، «کاظم خاوازی» قائم مقام وزیر و معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

نظر شما