شناسهٔ خبر: 66744133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

کریمی بیرانوند خبرداد:

لایحه قانون کانون کارآفرینان برتر رسمی به مجلس می‌رود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین و ارسال لایحه قانون کانون کارآفرینان برتر رسمی به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: کانون کارآفرینان برتر رسمی تنها تشکل کارآفرینی مورد تأیید و دارای شخصیت حقوقی قانونی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی بیرانوند» در اولین نشست «هیأت امنای ملی کانون کارآفرینان برتر رسمی» کشور که با حضور«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۸۹ مصوبه‌ای در شورای عالی اشتغال تصویب و وزارت کار مکلف به تشکیل و تدوین دستور العملی برای تشکیل کانون کارآفرینان برتر رسمی استانی و ملی شد.

وی افزود: پیشرفت‌هایی در سال‌های گذشته داشتیم اما به هیچ عنوان به سرانجام نرسید تا اینکه آذر سال ۱۴۰۱ از اساسنامه‌ای با حدود یک سال فعالیت کارشناسی رونمایی شد .

کریمی بیرانوند تصریح کرد: این اساسنامه می‌تواند نیاز‌های گفت و گوی بین بخش خصوصی و حاکمیتی در حوزه کارآفرینی را مرتفع و به حوزه اجرای آن کمک کند.

معاون وزیر کار گفت: این اساسنامه با امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ و با همکاری وزارت کشور و استانداران، احکام همه اعضای کانون‌های استانی در ۳۱ استان کشور امضا شد.

کریمی بیرانوند، مهم‌ترین هدف تشکیل کانون کارآفرینان برتر رسمی را اعطای مرجعیت رسمی به  این نهاد ملی و قانونی در حوزه کارآفرینی عنوان کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار این تشکل ملی را مشاور، کمک‌کننده و تسهیل‌کننده دانست.

وی تأکید کرد: در یک سال اخیر برای کانون کارآفرینان رسمی در سطح ملی و استانی‌شناسه حقوقی اخذ کرده‌ایم که به زودی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

 

شبکه مشاوران کارآفرینی در سراسر کشور تشکیل می‌شود

 

«علی زندوکیلی» رئیس دبیرخانه هیئت امنای کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی در این نشست از تشکیل شبکه مشاوران کارآفرینی در سراسر کشور خبر داد و گفت: مبنای عمل این کانون اساسنامه آن است.

وی افزود: اولین مجمع عمومی امنای کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و ذیل آن ۹ کمیسیون تخصصی به عنوان بازوی اجرایی آن تشکیل شده است.

زندوکیلی از صدور ۳۲‌شناسه ملی در سراسر کشور و راه‌اندازی سایت رسمی و کارت کارآفرینی برای تشکل کانون‌های کارآفرینان برتر رسمی خبر داد.

تشکیل و تدوین اساسنامه کانون‌های کارآفرینان برتر رسمی در وزارت کار قابل تقدیر است

 

«ولی اسماعیلی» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، تشکیل و تدوین اساسنامه کانون‌های کارآفرینان برتر رسمی را در  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامی قابل تقدیر دانست.

 

وی حلقه مفقوده توسعه اقتصادی کشور را وجود شکاف بین صنعت و دانشگاه دانست و گفت: این شکاف به واسطه کارآفرینان مرتفع می‌شود.

اسماعیلی گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در زمینه رفع موضوع های قانونی در حوزه کارآفرینی در کنار کانون‌های کارآفرینان برتر رسمی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ کارآفرینی زیر بنای رشد اقتصادی و رفع دغدغه‌های معیتشی مردم است.

 

 

نظر شما