شناسهٔ خبر: 66743909 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

موزیکال فیلمساز فرانسوی جشنواره کن را به وجد آورد/ تشویق ۹ دقیقه‌ای «امیلیا پرز»

ژاک اودیار با فیلم موزیکال خود، بیشترین تشویق ایستاده کن ۲۰۲۴ تا به این جای کار را از آن خود کرد. ژاک اودیار با فیلم موزیکال خود، بیشترین تشویق ایستاده کن ۲۰۲۴ تا به این جای کار را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل گروه فرهنگ و هنر برنا؛ «امیلیا پرز» یک درام موزیکال اسپانیایی زبان با بازی زوئه سالدانا، سلنا گومز و کارلا سوفیا گاسکون، بزرگترین تشویق های ایستاده جشنواره فیلم کن امسال را تاکنون به دست آورده است.

گومز در حالی که اشک های خود را برای 9 دقیقه کامل پاک می کرد، بسیاری با صدای زیاد، سوت و تشویق از وی تمجید کردند. در حین تشویق ایستاده، ژاک اودیارد، کارگردان امیلیا پرز، کلاه خود را در بالکن تکان می داد.

در این فیلم، از برنده نخل طلای آئودیارد، سالدانا در نقش ریتا، یک وکیل «بیش از حد کم ارزش» بازی می‌کند، که شرکتش بیشتر تمایل دارد به جنایتکاران کمک کند تا عدالت. زمانی که یک رهبر مخوف کارتل مواد مخدر مانیتاس (گاسکون) او را استخدام می کند تا به طور مخفیانه عمل تغییر جنسیت را انجام دهد تا تبدیل به زنی شود که او همیشه دوست داشت، راهی غیرمنتظره پیدا می کند. گومز نقش همسر بی خبرش را بازی می کند. آئودیارد در مصاحبه ای اختصاصی با ورایتی، فیلم را به عنوان یک «لیبرتو اپرا در چهار پرده» توصیف کرد.

این فیلمساز به طور ثابت در جشنواره فیلم کن حضور دارد و در سال 2015 برای فیلم «دیفان» نخل طلایی را از آن خود کرد. اولین فیلم او، در سال 1994، "Watch the Men Fall" برای هفته منتقدان جشنواره کن انتخاب شد و برنده سه جایزه سزار از جمله بهترین اثر اول شد. این فیلمساز فرانسوی در مجموع شش فیلم از جمله «پیامبر»، «زنگ و استخوان»، «المپیادها» و اکنون «امیلیا پرز» در جشنواره کن داشته است.

«امیلیا پرز» در کنار فیلم کارآموز، علی عباسی و «آخرین دختر نمایشگر» با بازی پاملا اندرسون، یکی از پرهیاهوترین فیلم‌ها و بسته‌های فروش کن است. علاوه بر رقابت برای دومین نخل طلای آئودیارد، این فیلم همچنین واجد شرایط دریافت نخل کوئیر است که عناوین مربوط به موضوعات LGBTQ را به رسمیت می شناسد و توسط هیئت داوران به ریاست لوکاس دونت، فیلمساز بلژیکی، جایزه دریافت می کند.

امیلیا پرز، با همکاری سازنده فرانسوی Why Not Productions و Page 114، همراه با تولیدات Saint Laurent، Pathé و France 2 Cinema تولید شده است. Pathé حقوق پخش فرانسوی را به دست آورده است و این فیلم را در سینماهای فرانسه اکران خواهد کرد.

نظر شما