شناسهٔ خبر: 66743745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

ارتقای سطح فرهنگ عمومی در دستور کار قرار دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگ عمومی در دستور کار قرار دارد، به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان به عنوان یکی مصوبات اولیه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز۳۰ اردیبهشت در دیدار قائم مقام وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از رونمایی نقشه فرهنگی استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی ۱۸ ماه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار نشده بود، افزود: دو هفته پس از معارفه جلسات متعددی در این راستا برگزار شد و پس از حضور در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها، ساختار شکل گرفت و همزمان با این مهم به روزرسانی کمیته‌ها هم محق شد.

فرخنده با بیان اینکه ارتقای سطح فرهنگ عمومی در دستور کار قرار دارد، از اقدامات صورت گرفته به تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان به عنوان یکی مصوبات اولیه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و پرداختن به گفتمان استفاده از نوشت افزار ایرانی اسلامی در استان که منجر به برگزاری دو سال نمایشگاه عرضه محصولات شد را به عنوان یکی از خروجی های شورای فرهنگ عمومی پرداخت.

وی پرداختن به مقوله پیوست نگاری فرهنگی در اتفاقات مهم استان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: یکی از آخرین پیوست های مصوب و ابلاغ شده، پیوست گردشگری استان است که در مرحله اجرا با چالش هایی روبه رو هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیوست فرهنگی تفرجگاه‌ها، پارک‌ها در مجموعه شهرها و مقوله پرداختن به پاسداشت زبان فارسی و... را از دیگراقدامات در دستور کار ذکر کرد.

به گفته وی اردیبهشت ماه سال گذشته ابلاغ صدور مجوز المان های شهری، ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی پاسداشت زبان فارسی به شهرداران استان ابلاغ شد و با پافشاری های صورت گرفته تا ۲۵ اسفند ماه ورودی همه شهرهای استان موضوع اصلاح شد و تنها یک روستا مانده که به زودی جایگزین می شود.

فرخنده با بیان اینکه در بحث تبلیغات محیطی اشکالات زیادی وجود داشت، افزود: برگزاری مجمع عمومی شورای فرهنگ عمومی از ابتکار عملی در ساختار جدید بود که به همه استان‌ها ابلاغ شد و طی آن با حضور همه ائمه جمعه، فرمانداران، مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و... جلسه آغازین برای ابلاغ سیاست های فرهنگ عمومی برگزار می شد.

وی از پیگیری صورت گرفته برای حضور برخی مهمانان از مرکز برای برگزاری مجمع در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مهم با رونمایی نقشه مهندسی فرهنگی، ابلاغ سیاست‌های جدید شورای فرهنگ عمومی استان، ابلاغ برنامه زمان بندی دبیرخانه انجام می‌شود و بر این اساس هر ماه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها برای بررسی و احصای مشکلات شرکت خواهیم کرد.     

 

نظر شما