شناسهٔ خبر: 66743600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خضریان: دانش آموزان مناطق محروم باید به کانون پرورش فکری دسترسی داشته باشند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: در این بازدید بر بحث دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به کانون پرورش فکری تاکید شد. سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: در این بازدید بر بحث دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به کانون پرورش فکری تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، علی خضریان،  عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: بنا به دعوت مدیرعامل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان و به منظور آشنایی با ابعاد فعالیت این مجموعه طی بازدیدی با مدیران آن دیدار و از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کردم. در این جلسه ضمن شنیدن گزارش اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برنامه‌های این مجموعه، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته شده، بر لزوم تأسیس و ساماندهی فروشگاه‌های مربوط به فروش و عرضه محصولات فرهنگی تولید داخل توسط کانون پرورش فکری تأکید شد.

وی اظهار کرد: فقدان شکل‌گیری زنجیره تولید محصولات، تحول در تولید محصولات و ارتقاء کانون به رأس هرم تربیتی کودکان و تکمیل سبد محصولات فرهنگی کانون نظیر تولید اسباب بازی، بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه و موسیقی از جمله اولویت‌های است که در این جلسه مطرح شد.

خضریان بیان کرد: جلوگیری از غلبه کتب ترجمه به تألیف در کتاب‌های کانون و اهمیت توجه به هنرمندان استانی از دیگر موضوعات مورد تأکید بود.

وی گفت:  از آنجایی که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۷ بر این موضوع که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مراکزی است که باید با شیوه‌های هنری روی زبان و ادبیات فارسی کار کند و آن را در جامعه پیش ببرد، لازم است کانون در حمایت از ادبیات فارسی و اساتید متعهد بیشتر تلاش کند.

خضریان افزود: عدالت آموزشی موضوع دیگر مورد بحث در این نشست بود که مدل توسعه نامتوازن شعب کانون و نبود شعب آموزشی در برخی مناطق کشور و ظرفیت‌های معطل مانده در بسیاری از شهرستان‌ها و عدم توجه به توسعه کانون‌های سیار و دسترسی دانش آموزان مناطق محروم، روستایی و حاشیه‌ای به کانون از موضوعاتی بود که از سوی بنده مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با انتقاد از عدم ارتباط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و ایجاد چند پارگی در مدیریت و تصمیم‌گیری فعالیت‌های پرورشی در وزارت آموزش پرورش، خاطرنشان کرد: عدم عضویت مدیران کل کانون در شورای آموزش و پرورش استان و شورای فرهنگ عمومی کشور یک آفت است که نیازمند اصلاح بوده و در صورت خلاء قانونی باید به صورت لایحه در مجلس بررسی شود.

خضریان با اشاره به قطع ارتباط دانش آموزان با کانون، بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری‌های جدید در معرفی ظرفیت کانون تأکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بازنگری جدی قرار گیرد، مسأله تمرکز گرایی و انباشت منابع در پایتخت و عدم توجه به هنرمندان استانی است که می‌بایست در سطوح عالی کانون طرح و برای بازنگری در وضعیت فعلی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام 

نظر شما