شناسهٔ خبر: 66743436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار زنجان:

سازمان تبلیغات اسلامی استان از روزمرگی‌ها به دور باشد

استاندار زنجان گفت:سازمان تبلیغات اسلامی استان از روزمرگی‌ها به دور باشد و به شکلی متفاوت برای تاثیرگذاری در حوزه فرهنگی وارد عمل شود.

صاحب‌خبر -

 محسن افشارچی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، سازمان دهی، پشتیبانی، نظارت و تبلیغ از وظایف مهم‌ این سازمان است، افزود: این سازمان نباید در دستگاه های دیگر هضم شود بلکه باید به شکلی متفاوت و اثرگذار در حوزه فرهنگ و تبلیغات اسلامی اقدام کند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸ دستگاه اجرایی در حوزه فرهنگی فعالیت می کند و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین آنها محسوب می شود، اظهار داشت: انتظار بر این است حرکت های تبلیغات اسلامی در راس دستگاه های تبلیغی و فرهنگی باشد.

این مسوول با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی وظایف متعدد و تعیین کننده ای برعهده دارد، گفت: متاسفانه اقدامات صورت گرفته در زمینه تبلیغات دینی آنگونه که باید و شاید عمیق نیست و بیش از آنکه برای مخاطب اقناع کننده باشد به صرف مراسم‌ و جامعه هدف خاصی بسنده می شود.

وی با بیان اینکه بهره گیری از نیروهای مومن برای آموزش به تشکل ها در این حوزه مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: تلاش بر احیا و اشاعه فرهنگ معارف اسلامی، تاریخ تشیع، شناسایی تبلیغات طرف مقابل، انجام مطالعات راهبردی و همکاری‌ با وزارتخانه و سازمان ها نیز مورد توجه باشد.

این مسوول با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید کارهای فرهنگی دستگاه های دیگر را نیز در اختیار بگیرد، گفت: این سازمان باید از تمام پتانسیل‌های رسانه‌ای خود در این زمینه استفاده کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه مدیر جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان از روزمرگی‌ها به دور باشد و یک نگاه فرا دستگاهی بر مجموعه حاکم کند، ادامه داد: این دستگاه فرهنگی باید در اشاعه فرهنگ اسلامی پای کار باشد و در این زمینه اهتمام بورزد.

وی با بیان اینکه مدیر قبلی این دستگاه نیز کارهای خوبی را در استان به سرانجام رساند، خاطر نشان کرد: مدیر جدید نیز باید بر یک محور حرکت کند و از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود برای تحقق اهداف ترسیم شده استفاده کند و از همه مهمتر از ظرفیت‌های نخبگان نیز بهره ببرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه امیدواریم طی ماه‌های آینده در حوزه اقتصادی شاهد اتفاقات خوبی باشیم، خاطرنشان کرد: مساله فرهنگ و انقلاب اسلامی موضوع مهمی است که نباید از آن غافل بود چرا که بی‌توجهی به آن نتایج ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما