شناسهٔ خبر: 66742020 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز سه‌شنبه

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: پنجشنبه گستره بارندگی در برخی مناطق نوار شمالی کشور است و به‌تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی کبری رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه اظهار کرد: امروز (یکشنبه) در شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز و فردا با گذر موج تراز میانی جو کشور در استان‌های واقع در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان، نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان و به‌تدریج در غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: چهارشنبه به‌تدریج از میزان بارندگی در غرب و جنوب غرب کاسته شده و در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و نیمه شمالی سمنان این وضعیت ادامه خواهد داشت. همچنین در شرق و شمال شرق کشور نیز ابرناکی و وزش باد گاهی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: پنجشنبه گستره بارندگی در برخی مناطق نوار شمالی کشور است و به‌تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: امروز در جنوب غرب و تا روز چهارشنبه شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین امروز دریای خزر و تا روز دوشنبه خلیج فارس مواج است.

رفیعی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: امشب احتمال بارش‌های پراکنده در تهران وجود دارد و بیشینه دما ۲۶ درجه بالای صفر است.

انتهای پیام/

نظر شما