شناسهٔ خبر: 66742006 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

شرایط اضطراری در آلمان، ایتالیا و فرانسه بر اثر وقوع سیل

رسانه‌ها از به وجود آمدن شرایط حاد و اضطراری در برخی مناطق آلمان، ایتالیا و فرانسه بر اثر وقوع سیل شدید خبر دادند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ،روزنامه "فرانکفورتر روند شای" در مطلبی از وخامت اوضاع بسیاری از مناطق آلمان بر اثر وقوع سیل و بارندگی شدید خبر داده و نوشت: وضعیت سیل در زارلند و راینلاند-فالتز متشنج است و سطح آب هنوز هم به نقطه اوج خود نرسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بسیاری از مناطق، به ویژه در زارلند و راینلاند-فالتز، همچنان با سیل دست و پنجه نرم می کنند. بارش شدید و مداوم باران باعث وضعیت اضطراری شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: پس از باران های شدید در زارلند و راینلاند-فالتز، البته آب به آرامی در حال کاهش است. میزان خسارت هنوز مشخص نیست. کم کم آثار به جا مانده از بارندگی مداوم و جاری شدن سیل از روزهای جمعه و شنبه آشکار می شود. سخنگوی منطقه تریر-زاربورگ به خبرگزاری آلمان گفت، برای دریافت اطلاعات کلی از منطقه پهپادهایی درخواست شده است.

به نوشته اس ار اف سوئیس بارش شدید باران باعث سیل و رانش زمین در زارلند آلمان شده است.

دفتر رسانه ای ساربروکن، پایتخت این ایالت، شامگاه شنبه اعلام کرد که اقدامات حاد نجات و ایمنی کامل شده و سطح آب همچنان در حال کاهش است. اکنون تمرکز بر کار پاکسازی است. اورژانس و مقامات در چند روز آینده به کار خود ادامه خواهند داد.

بر اساس اطلاعات کنونی، طوفان شدید روز جمعه با ساعت ها بارندگی و جاری شدن سیلاب، هیچ کشته‌ای نداشته است. سخنگوی مرکز وضعیت گفت: در جریان عملیات تخلیه یک نفر مجروح شد.

فیلم‌ها ماشین‌هایی را که در آب ایستاده‌اند، کاروان‌هایی که در آب‌های سیل گیر کرده‌اند و خیابان‌های سیل‌زده متعدد را نشان می داد. ساختمان ها با کیسه های شن محافظت ضعیفی داشتند و در برخی موارد کل خیابان ها زیر آب بودند.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، طی بازدید از منطقه سیل زده زارلند به مردم آسیب دیده اطمینان داد که از آنها حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: زمانی که بتوان آسیب را بهتر ارزیابی کرد، در مورد آنچه که باید برای کمک به نیازمندان انجام شود توافق خواهیم کرد.

مرکز موقعیت در زاربروکن بیش از 3000 ماموریت پلیس و نجات را در این ایالت ثبت کرده است. پلیس تنها در زارلند حدود 1000 عملیات را تا اوایل صبح شنبه ثبت کرد. علاوه بر این، به گفته وزارت کشور زارلند، بیش از 2400 اعزام توسط ادارات آتش نشانی و سایر سازمان های امدادی صورت گرفته است.

مرکز ایالت زاربروکن محل اقامت جایگزین در مدارس و یک تلفن شهروندان ایجاد کرد. در Völklingen زارلند، خیابان ها به دلیل باران از شبکه برق خارج شدند. شهرهای همسایه راینلاند-فالتز نیز تحت تأثیر باران مداوم قرار گرفتند.

طوفان همراه با باران شدید همچنین باعث اختلال در تردد، زیرزمین های پر و آبگرفتگی مراکز شهر در منطقه مرزی فرانسه با آلمان شد.

به دلیل بارش شدید باران، منطقه موزل در لورن در فرانسه همچنان در حالت هشدار قرمز قرار دارد. در مرز با آلمان در بخش Bas-Rhin در اطراف استراسبورگ، یک سطح هشدار نارنجی یعنی دومین سطح بالاتر وجود دارد.

منطقه اطراف Saint-Avold و Sarreguemines، که هم مرز با زارلند آلمان است، به ویژه تحت تأثیر این شرایط قرار گرفت. جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه از ساکنان خواست تا مراقب باشند که سطح هشدار قرمز برای منطقه اعمال شده است. در آلزاس نیز تعدادی از جاده های شهرستان به دلیل سیل بسته شدند.

شمال ایتالیا نیز دچار طوفان شد. سازمان آتش نشانی اعلام کرد یک مرد 66 ساله به داخل رودخانه‌ای در شهر کانتو در جنوب کومو در لمباردی سقوط کرده و جسد وی پیدا شد.

تیم آتش نشانی مجبور شد به حدود 1000 ماموریت در لمباردی ایتالیا در عرض 48 ساعت پاسخ دهد. در حالی که وضعیت در میلان بهبود یافته است، باران شدید باعث جاری شدن سیل در ونتو شد. در استان پادوآ، پس از شکستن سد، یک رودخانه از کناره های خود سرریز شد. در ونتو، خدمات اضطراری حدود 1800 ماموریت را در دو روز شمارش کردند. در ونیز نیز بارندگی شدیدی رخ داد.

 

نظر شما