شناسهٔ خبر: 66741374 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

اولین پیوند قلب سال ۱۴۰۳ در خوزستان با موفقیت انجام شد

اولین پیوند قلب در این استان در سال ۱۴۰۳ با تلاش و ایثار تیم‌های اهدا و پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و با رضایت و فداکاری خانواده‌ای ایثارگر به ثمر نشست.  

صاحب‌خبر -
جام جم آنلاین - خوزستان، خبر مسرت‌بخش پیوند قلب در استان خوزستان بار دیگر نویدبخش زندگی و امید برای بیماران نیازمند شد. در اقدامی خداپسندانه و حیات‌بخش، اولین پیوند قلب در این استان در سال ۱۴۰۳ با تلاش و ایثار تیم‌های اهدا و پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و با رضایت و فداکاری خانواده‌ای ایثارگر به ثمر نشست.
 
هدیه‌ای ارزشمند
 
خانواده فداکار زنده یاد امیر فریسی، جوان ۳۵ ساله اهوازی که بر اثر سانحه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، با اقدامی انسان‌دوستانه و قلبی بخشنده، اعضای وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند. این ایثار و از خودگذشتگی، نوری دوباره به زندگی بیمار نیازمندی تاباند و فرصتی دوباره برای حیات به او ارزانی داشت.
 
تلاشی بی‌وقفه
 
با اعلام رضایت این خانواده فداکار، تیم پیوند قلب بیمارستان گلستان اهواز با جدیت و سرعت تمام، قلب این جوان را در اتاق عمل طی فرآیندی جداسازی و با یک فروند جت اختصاصی به بیمارستان مورد نیاز در تهران ارسال کردند. این پیوند قلب، با موفقیت انجام شد و جان بیمار نیازمند را نجات داد.
 
امیدی دوباره
 
از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون، جان ۱۷ بیمار در استان خوزستان با اهدای عضو نجات یافته است. در مجموع، ۱۰ کلیه، ۶ کبد و ۱ قلب در این استان به بیماران نیازمند اهدا شده است.
 
دکتر جواد شریعتی، مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان در این خصوص گفت: اهدای عضو، تجلی ایثار و فداکاری و فرصتی برای نجات جان انسان‌ها است، ازعموم مردم تقاضا داریم با پیوستن به پویش اهدای عضو، در این امر خیر سهیم باشند و به بیماران نیازمند، زندگی دوباره ببخشند.
 
مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور از عموم مردم دعوت می‌کند تا نسبت به ثبت‌نام اهدای عضو اقدام کنند.

نظر شما